Колко часа сън са ни необходими, за да се чувстваме добре

Виктория Димитрова Последна промяна на 15 ноември 2022 в 18:50 3072 0

Сън

Снимка Пиксабей

Сънят е съществено важен за всички

Сънят е съществено важен за всички. Възстановява тялото и ума ни. Поддържа ни здрави и енергични, подобрява имунитета, концентрацията, паметта, настроенията ни. Същевременно липсата на сън създава риск от диабет, сърдечни заболявания, високо кръвно налягане, съобщава Yahoo News.

Всъщност колко часа сън са ни необходими, за да бъдем здрави? Отговорът зависи от възрастта на човека. Ето препоръчителните часове сън за всяка възрастова група.

Новородени (0-3 месеца)

Американската академия по медицина на съня не дава конкретни препоръки за часовете сън на новородените, но Канадският институт по детско здраве предлага от 14 до 17 часа на ден. Сънят помага на новородените да се адаптират в новия свят извън утробата на майката.

Бебета (4-12 месеца)

Докато бебетата растат, те все още се нуждаят от дълъг възстановителен сън. Имат нужда от 12 до 16 часа на ден заедно с дрямката им. Въпреки че много родители се притесняват от това колко дълго спят децата им, това количество е всъщност знак за здраво и растящо малко дете.  

Деца (1-2 години)

Препоръчително е да спят от 11 до 14 часа на ден - като част от здравословното им развитие.

Деца: Предучилищна възраст (3-5 години)

Малките деца също се нуждаят от много сън дневно, между 10 и 13 часа. На тази възраст е важно да се установят редовни часове за лягане, събуждане и сън, за да се осигурят здравословни навици на вашето дете.

Деца: Училищна възраст (5-12 години)

Тази възрастова група се нуждае от 9 до 12 часа сън на денонощие. Тъй като всички деца са различни, някои може да се нуждаят от кратка дрямка след училище, докато други не. Освен това, тъй като някои учебни часове започват по-рано от други, от съществено значение е да се насърчава определено време за лягане и ставане. Намаляването на времето пред екрана преди лягане може да помогне на децата да заспят по-бързо и да имат по-добро качество на съня.

Тийнейджъри (13-18 години)

Докато тийнейджърите растат и се занимават с натоварения си живот в училище, те се нуждаят от 8 до 10 часа сън на ден. 

Възрастни (18-64)

Препоръчителното време за сън остава същото за всички възрастни над 18 години: 7 до 9 часа сън. Освен това качеството на съня е също толкова важно, колкото и часовете сън, които човек получава. Важно е да имате възможно най-малко смущения преди за заспите - като въртене, гледане на телефона и т.н.

Възрастни (60+)

Често срещано схващане е, че възрастните над 60 години не се нуждаят от толкова много сън, но всъщност те също се нуждаят от 7 до 9 часа сън. Някои възрастни не успяват да спят достатъчно заради проблеми с тялото, а и изпитват по-големи трудности при заспиване.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови