„Между туризма и транспорта има безспорна връзка. Колкото по-развит е достъпът до дадена страна, толкова по-популярна става тя. Затова нискотарифните авиокомпании са определящ фактор при избора на туристическа дестинация.“ Това заяви министърът на туризма Стела Балтова по време на дискусия на 34-тата Международна туристическа борса ВАКАНЦИЯ/СПА ЕКСПО.
Данните на Международната организация за гражданска авиация (ICAO) сочат, че през 2016 г. над 1 млрд. души са превозени от нискотарифните компании, подчерта министърът и допълни, че по информация на Евробарометър за 2015 г. около 39% от гражданите в ЕС, които не са осъществили туристически пътувания, са го сторили заради липса на финанси.
"Нискотарифните полети имат голямо значение за развитието на българския туризъм, защото значителна част от посещенията на международни туристи у нас през 2016 г. – 4 620 168, или 56% от всички посещения на чуждестранни туристи, са от държави, които не са съседни на България, като туристите от тях пристигат предимно с въздушен транспорт", обясни Балтова.
Според нея ефектът от навлизането на нискотарифните компании позволява на по-голям брой туристи да осъществят поне едно пътуване и се постига по-висока удовлетвореност от туристическото пътуване, тъй като спестените пари от самолетен билет отивали за по-висок клас туристически услуги.
Мариана Кирилова, маркетинг мениджър на „Летище София“ ЕАД, прогнозира, че над половината от трафика на аерогарата ще са бъде реализиран от нискотарифни авиокомпании.
Според проучване на летището 80% от туристите преминали през Терминал 1 през зимата на 2016 г. са предпочели директните редовни линии на нискотарифните превозвачи, а само 20% са пътували с чартъри.
Българите, които постоянно живеят в чужбина са били 20% от всички туристи дошли през зимата у нас, другите 80% са чужденци от Великобритания – 68%, Израел – 9%, Италия – 5%, останалите са от Германия, Франция, Холандия и Дания.
Димитър Попов, член на Управителния съвет на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти (АБТТА), коментира, че в условията на все по-широкото навлизане на нискотарифните компании в България е необходимо да разгледаме по-обстойно възможностите за уикенд туризъм, сити брейкс и едно ново понятие, появило се през този зимен сезон - уикенд ски.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Тръмп избра продуцента на неговото реалити ''Стажантът'' за специален пратеник в Англия
Орбан: Унгарската компания MOL иска да купи рафинерията на ''Лукойл'' в Бургас
Вълна от опити за палежи залива Русия
Орбан: Унгарската компания MOL иска да купи рафинерията на ''Лукойл'' в Бургас