439 проверки са извършили инспектори от Комисията за защита на потребителите в рамките на 5 дни, съобщиха от КЗП.
5-дневната акция се е провела миналата седмица, като в нея са се включили екипи от Велико Търново, Плевен, Ловеч, Сливен, Ямбол, Търговище, Шумен, Силистра и Добрич.
Инспекторите са установили 46 нарушения.
Най-често констатираните нарушения са липсата на меню на български език и на цени и грамажи на предлаганите храни и напитки. Освен това в много от заведенията липсва табела в близост до входа, която да информира клиентите за вида и категорията на заведението.
Липсата на ценоразпис в близост до рецепцията с цени на нощувки и други услуги също е от често срещаните нарушения в хотелите. В някои случаи ценоразпис е имало, но не е имало обявени цени в български левове или цените са били без ДДС. Също така в хотелите масово се установява липсата на регистър на предявени рекламации, реализирани нощувки и други.
Броят на нарушенията не е голям спрямо броя на проверените обекти заради действащия от няколко години Закон за туризма и заради целогодишните инспекции, категорични са инспекторите.
От началото на сезона КЗП е извършила 3600 проверки в туристическите обекти по Черноморието, като общо са съставени 320 акта и са издадени 17 заповеди за временно затваряне на некатегоризирани заведения.
Проверките на комисията продължават, а туристите могат да се обръщат с въпроси, жалби и сигнали към регионалните дирекции на контролния орган във Варна на тел.: 052/ 603 778, в Бургас на тел.: 056/ 841 246,
както и на Националния телефон на потребителя: 0700 111 22.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
''Най-доброто предстои!''. Пеевски сменя устава на ДПС в НДК (видео, снимки)
Депутатите ще разгледат Бюджет 2025 на 7 януари
PISA: Българчетата са най-функционално неграмотни в Европа. Къде сме година след теста
Орбан обвини имиграцията за нападението в Магдебург