Обрязан по сърце

Николай Фенерски Последна промяна на 12 януари 2015 в 08:50 11495 40

Не си мислете, че и аз ще отварям дума за събитията във Франция и нещо си там за муслимите. Тия въпроси са от компетенцията на други специалисти, на мене ми стига да разбирам, че след последните изпълнения отново ще има раздвижвания на едро, затягане на контрола и прочие мероприятия, целящи да доведат на власт световното правителство и Антихриста. Вече не става въпрос за пари, нито за идеологии. Вече се води битка между злите духове и ангелите, а бойното поле е сърцето ти. Нататък ме тегли да размишлявам, не за политики. Политиките са лесна работа. Натискат се едни идиоти като бивол на жегла, както казват у Бела Слатина, да сринат и обезкостят огромната територия на Украйна, да създават безредици, да сътворяват конфликти... Други кретени противопоставят куршуми на думите... Ще идва скоро оня Джим Кери да се види със смешника ни президентин, двама смешници на едно място ще станат, но после хич няма да ни е смешно. Неомаккартисти ги нарича тия нашите цървули Димитри Иванов, един от последните мислещи журналисти, последният мохикан. Нямат връзка помежду си нещата, не, ние сме слепи, конспирациите са дъвки за глупаците.

Каквото има да става, ще стане. Ние с вас, дето си пишем и четем тук, не можем да извършим големи промени, да спрем бедите и войните, които се задават. Отдавна съм се тормозил с тоя въпрос. Как да промени един човек нещо? При това беден човек. Сам никой нищо не може да промени във външния свят. Същото е като да се изтеглиш сам за косата от блатото, все едно си барон Мюнхаузен. Не става. И съм стигнал, много ясно, до единствения възможен извод. Можеш да променяш само себе си. Нищо друго. Себе си, а чрез себе си и своите най-близки. Един приятел казва, че никой не се променя през живота си, че всеки си е един и същ в цялата съзнателна възраст. И не може да се промени. Не съм съгласен с него и му го заявявам. Не ни пречи да сме на различни мнения и да сме приятели. Той е прекалено свързан с видимия свят.

И тук стигам до нещо важно. Има невидим свят. Населяван от същества на друго ниво, нашата материя е различна от тяхната, ние не ги виждаме. Но можем да долавяме присъствието им, ако сме развили сетивата си, ако не сме ги задръстили с помията на телевизионния монитор. Или ако не сме настроени материално. Материалистите, атеистите, агностиците няма да се съгласят с мен, за тях светът ще си остане това плоското триизмерно нещо, което си въобразяват, че виждат с очите си.

Драскотя си тук разни объркани разсъждения с надеждата някой някъде да си мисли същото. Така се успокоявам. Но да продължа...

Всичко се прави нарочно и с умисъл. Най-смешно ми става, когато чуя умниците да казват, че явленията около нас са плод на случайност. Че хей така случайно ония телесно обрязаните сега си решили да отидат при своите девици в пъклото, като отнемат живота на драскачите в някакво вестниче. Заминаха по бързата процедура, без разпити... Хепи енд. Радвайте се. Явленията се самопораждат. Видимите мотиви и двигатели винаги са реалните. Яла ме ритни да запала - това пак там у нас се използва, когато някой те прави на луд и си мисли, че му вярваш... В близките години ще се нагледаме на ужаси. Горко ни. Но ние тук вече си ги гледаме от доста години, така че сме в по-изгодна позиция, нищо не ни изненадва.

Някой някъде на държавно ниво в България толерира и лансира разпространението на грозотата и агресията във формата на чалга – музика, филми, сериали, политика – защото такива са разпоредбите, декретите на чуждите господари. Някой на световно ниво се грижи за опростачването, има си такива централи, откъдето процесите се управляват. Не се прави, защото това се търси. Прави се, за да се налага. Процесът е обратен на това, което твърдят официално, както е обратна цялата система, тоест хомосексуална, процесът не тръгва от масите и от демоса, защото днес демокрация няма, тръгва от инженерите и модераторите на обществото. Тази специалност се изучава из университетите – обществено инженерство и модериране. У нас пръв приемник на Новия световен ред с всичките му чудесии е НБУ. Не говоря за теории и конспирации, а говоря за очевадни факти. Нима ако се прави друг вид музика и филми, ако се толерират произведения с нормална ценностна йерархия, с истинско разбиране за добро и зло, тези творби няма да се възприемат, слушат и гледат? Не е така. Гледа се и се слуша това, което ни пускат да гледаме и слушаме. Те държат копчетата на телевизорите, очите, ушите и душите. За да отъпяват, за да контролират, за да извличат изгода. И оттук трябва да почне съпротивлението. На това най-ниско ниво. Промени себе си и ще промениш частичка от света.

Филмът, в който живеем, е прекалено сложен. Ако почнете да се замисляте без почва под краката си, ще ви стане тегаво и чоглаво. Без почва означава без нещо истинско във вашия собствен живот, за което да се крепите, някакъв стълб, опора. Така постепенно интелигентният човек след страха и ужаса пред реалността и дълбочината на лъжата стига до идеята за опора. Много интелигентни хора намират тази „опора“ в алкохола и пият, за да забравят. Други интелигентни хора се отдават безплодно на различни екологически каузи, зад много от които стоят също огромни лъжи. Производството на „духовни опори“ е печеливш бизнес през последните десетилетия. Трети интелигентни хора разбират, че има Бог, защото ако нямаше Бог и всичко е толкова зловещо и тъмно, колкото е, досега човечеството да е изчезнало. Ако съществува само видимият свят и не сме създадени с цел, всичко е една нелепа подигравка, една грозна шегичка... Намиращите Бога и Твореца свой често намират и правилния начин да влязат в диалог с Него. Аз твърдя, че това е Православието. То мен лично ме е спасило от лудост. И продължава да ме спасява от други пропадания в бездната.

Бездната стана прекалено злокобна и воняща напоследък. Затова съм спрял телевизията в своя дом, гордея се с тоя факт, затова все го повтарям. Децата ми не знаят какво е чалга поне тук на това островче у дома. Поне за няколкото часа на ден, в които сме заедно. Няма тъпанарски анимации, изнасилващи реклами, блудкави сериалчета, изкривени представи на някакви си сценаристи и продуценти от майна си райна, демонични символи и внушения. Обаче инженерите и модераторите са подготвили сценарий, в който ще се опитат да въвлекат всеки един. И всички нас заедно. По сценарий ще бъдем принудени да участваме в събитията. И според последните знаци тези неприятни събития вече наближават. Настървили са се демоните, потекли са им лигите, замирисва им на кръв. А аз искам само да предпазя децата си.

Знаеш ли какво е да си обрязан по сърце – да махнеш всичко излишно от сърцето си. Да подредиш живота си по различен, чист начин. Подобно на амишите в САЩ. Да се освободиш от всякакви вредни картинки и външни шумове, да ампутираш от душата си безсмислените ламтежи за повече предмети. Да сложиш преграда между себе си и лудницата навън. Да туриш щит пред всяко едно от сетивата си. Навътре у теб е по-интересно, казвам ти го. Нищо не пречи да опиташ поне.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

25.05 2015 в 09:09

Поздравления, чудесен текст! Дори и злобните коментари го потвърждават! Злото е яхнало сърцата на много хора и те нямат очи да видят и нямат уши да чуят, но за сметка на това имат ръце, с които да злословят срещу всеки текст, който се опитва да докосне душите на хората и да ги насочи към Истината. А Истината е, че има Бог и всички ще отговаряме за делата си. Пишете г-н Фенерски! При такъв отпор от поднебесните духове на злобата явно съе на прав път. Христос възкръсна и се възнесе!

18.01 2015 в 13:36

до pineapple:

Всъщност нямам спомен да съм чел нещо от автора, освен последните му три публикации
"Обрязън по сърце", "Що не съм Чарли" и "Хейт спийч и мистификации". Аз самия трудно
разбирам автора, но понеже провокира у мен реакция реших да му отделя време
и да напиша коментари. Понякога така правя. Опитвам се да разбера някой, който е провокирал
реакция у мен, макар и негативна. Затова и изчетох и другите две статии, но все така продължавам
да не го разбирам. Човека си има публика, не пише отвчера. С нас и без нас ще продължи да го прави.
Такъв е животът, не всеки можеш да разбереш и да харесаш.

17.01 2015 в 11:08

До: Иван Бърдаров

Благодаря. Много изчерпателен анализ. Явно четете публикациите на Фенерски и имате точни наблюдения. Аз тези дни го четох за първи път. До днес прочетох общо 3 и нямам намерение повече да си губя времето с него.
След втората публикация (която прочетох) го категоризирах като бездарен позьор. Не мисля, че заслужава интелигентните Ви коментари - просто не заслужава да го четем.

Поздрави!

16.01 2015 в 12:57

Кога ли ще видя текст на Фенерски който да не мога да прочета докрай?

15.01 2015 в 04:28

до pineapple:

Всеки има право на въображение. Да кажем, че не ми допада въображението на автора. Но дори не това, а най-вече не му вярвам.
Относно невидимите създания, най-добре авторът да обясни, но контекста в който са поднесени е надменен и неавтентичен. Не е проблема в това, че някой си измисля свои светове, ако приемем, че това са художествени измислици на автора.
Проблемът е дали така измислените светове звучат автентично, правдоподобно или са просто някакви кухи фрази.

Авторът дори не ни описва този невидим свят. Той просто ни съобщава, че има такъв:

"И тук стигам до нещо важно. Има невидим свят. Населяван от същества на друго ниво, нашата материя е различна от тяхната, ние не ги виждаме. Но можем да долавяме присъствието
им, ако сме развили сетивата си, ако не сме ги задръстили с помията на телевизионния монитор. Или ако не сме настроени материално. Материалистите, атеистите, агностиците няма да се съгласят с мен, за тях светът ще си остане това плоското триизмерно нещо, което си въобразяват, че виждат с очите си."


Не е ли по-добре и по-автентично да разкаже за този невидим свят, от първо лице. Вместо това, той насочва усилията си да каже, че така или иначе някакви си там материалисти няма да се съгласят с него и тук идва надменността му с диагнозата "плосък триизмеризъм за вас материалисти" :)

Това е все едно някой композитор да почне да обяснява как тези, които не са учили солфеж няма да разберат творбата му и затова няма смисъл да им я изпълни. Надменно!

Говори за някакво сърдечно обрязване, доста нелепа словесна конструкция според мен, като за някакво опростяване на нещата, избягване на излишеството и опит за смирение. Обаче самият автор не е смирен. Повтарям, той е надменен! А най-голямата слабост на този текст е, че съвсем не е опростен и лишен от излишество, а е тотално хаотичен, накъсан като отделни парченца вестник духнати от вятъра и след това подредени на случаен принцип.

Иронията е, че авторът недолюбва случайността: "Най-смешно ми става, когато чуя умниците да казват, че явленията около нас са плод на случайност."

14.01 2015 в 10:14

Прекрасна статия.Поздравления за така точно намерените думи, за да се опише действителността в която живеем и това което ни очаква. За съжаление.
Впечатлена симъ от негативните коментари.Не разбирам с какво статията е предизвикала такава неконтролируема ярост у тях.Освен че са неграмотно написани, някои звучат шизофренично несвързано, с нахвърляни безразборно обиди. Сигурно има хора, които не са в състояние да вникнат в написаното, но тогава е по-добре да не пишат коментари. А на други явно им плащат, за да повръщат по сайтовете, върху всяка написана истина.

13.01 2015 в 22:34

До: Иван Бърдаров

Това за "невидимите създания" не е ли поетичен израз? Аз не го приех буквално. Поетите обикновено са доста мъгляви и почти никога буквални. Ако сте прав, че ги говори буквално...хм...знам ли... на този човек му трябва квалифицирана помощ. Дано да не е така.

13.01 2015 в 19:32

Благодаря на Полковника за разясненията по повод евентуалния неюдейския произход на имената "Rosencrantz and Guildenstern". И на мен ми се стори, че май не са типичните еврейски имена, освен ако те не са били преименувани евреи, за което пък в текста на Шекспир няма преки доказателства.

А че великият драматург е написал "Венецианският търговец", и че там има антисемитски нотки, няма никакво съмнение. Последната екранизация беше американска със суперзвезди като Al Pacino (в ролята на евреина Шейлок), Jeremy Irons, Joseph Finnes и др., и ми е чудно, че изобщо стигна до екран.

Отдавам го на остатъците от СВОБОДАТА, заложена в основата на американската демокрация, въпреки че и от двете вече остава все по-малко.

13.01 2015 в 18:30

До: Полковник
Полковник,

Идея нямах кой е Фенерски и за есето му за "Хамлет". Текстът за Хамлет е голямо бездарие.

А препратката към евреите я отдавам по-скоро на тъпота, но може и да бъркам. Тъпите хора попиват клишета и не ги мислят. Но може и да сте прав, че е антисемит. Ако му следите творчеството, вероятно имате доказатества. Ако е вярно, още по-зле за този фенерски.

13.01 2015 в 07:23

тъй като туй тъпо некадърно копеле - зло, озлобено и- ако се съди по писанията му и впиянчено явно сам определя дали да има или не коментари под санриментално-мизантропски некадърните му лигавщини пускам коментара си с известни съкращения под вкиснатата му повърня "Литературен анализ на трагедията "Хамлет" - (след като го публикуваха лятото - изтриха всички коментари :)) ..
So:

тоз OFFенерски, ако можеше да разбере колко е тъп, колко е беден словесно, колко е жалък, колко е импотентен и фалшив! всяка кръчма и кафене в България си има по един такъв пътуващ проповедник досаден политикан и дървен философ който с клишета и каканижене гледа да си изпроси едно пиене и ли две.
ОФФцете, не може ли да му плащате хонорарчетата и без да му публикувате тъпотиите? И за него по добре, и за оффчия сайт тоже!

Тоз Ф-ски не е ли публикувал в училищния стенвестник тъпотиите си, че сега требе да ги сурка и по интернета? Отмъщава си на даскалите си ли? На съучениците си ли? Сипете му ракийка-две и да оди да ги разправя в "двата коня" или в "донски казаци" там мое му сипят и трето...с мярка! АМАН БЕ!!!
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------------------
... и като всеKи едномъд педал се опитва да се дърли с евреите! .....едно лайно имаше тук с nickname "лайно във вентилатор", сега туй непризнато хленчещо литературно говно.... Нещо като Бареков с с писалка в гъза! Абе от де го хвана...Шекспир, Хамлет, и де го докара до евреите. Ако туй гойно беше малко по образовано и ако беше чел "Хамлет" не само от ученическото адаптирано издание, еле па и да беше говньо чел ремарки, препратки и литературно исторически анализи, библиография, щеше да знае и следното: "The Jews most likely to be familiar to Shakespeare and his audience were Sephardic, from Spain and Portugal, and have names such as "Lopez."
It's not likely that "Rosencrantz" and "Guildenstern" would have "sounded Jewish" in London around 1600.
..........
No, Rosencrantz and Guildenstern (in Danish: Rosencranz (rosary) and Gyldenstjerne (golden star)) are probably not intended to be Jewish names. They are in fact well known names of two prominent Danish noble families, whose influence on the council of the realm in Denmark was considerable during both the Middle Ages and the Renaissance (and, indeed, later). Shakespeare would have known of the names and their Danish connotations through members of these families
coming to England as ambassadors during the reign of Elizabeth."....

Недоучен пръдлЮ, хленчещ и вече почти по непоносим отколкото смешен.

Остава сега да мине ей така, лежерно и покрай "Фауст" на Гьоте и да се сети че и механаджията при когото са седнали на лаф Мефистофел и Фауст се казва Ауербах*, още едно еврейско име, ма'му, че и самия Гьоте отсядал в мазето на Ауербах в Лайпциг! Ама и евреи, де!

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––– ––––––––––––––––––––––––––––––––––––––– –––
*The Jewish family Auerbach, Авербах (???????) of the 16th to 19th century was a family of scholars, the progenitor of which was Moses Auerbach, born around 1462, court Jew to the bishop of Regensburg as of around 1497.


С уважение към вкусовете на останалите от форума и неуважение към когото и да е неук, некадърен неграмотен кръчмарки философин