Китай започна да оборудва флотата от най-новите си изтребители с двигатели собствено производство тип WS-10, за да замени използваните досега двигатели руско производство, съобщи South China Morning Post.
Централната телевизия в Китай показа в една от програмите си кадри на базирания на самолетоносач изтребител J-15, известен като "Летящата акула" (считан за аналог на Су-33), който ясно показва, че този самолет е оборудван с двигатели WS-10 вместо с използвания досега руски AL-31F (всеки J-15 и Су-33 има два двигателя). Според вестника турбореактивните двигатели, проектирани от Китай, са инсталирани и на редица други бойни изтребители от клас PLA Jian, като J-10, J-11, J-16 и J-20.
За замяната на руските двигатели AL-31F в изтребителите J-15 съобщи и американското специализирано издание The Drive. "Десет години след като китайският изтребител J-15 извърши първите си кацания и излитания от самолетоносач, се появиха данни за боен самолет, базиран на самолетоносач, оборудван с двигатели WS-10 собствено производство", се казва в публикацията. Изданието отбелязва, че J-15 е последният китайски самолет от семейството на Су-27, който е получил руски силови агрегати. Според The Drive, по този начин Китай ще продължи да се отказва от чуждестранните двигатели в полза на собствените си. Изданието признава, че новият двигател е монтиран не в новопостроен изтребител, а на самолет, летял преди това. "Както и да е, досега не е виждан боен J-15 с WS-10", пише The Drive.
Китай усъвършенства и модернизира самолетните двигатели WS-10 повече от 10 години. В предишната версия те се смятаха за доста ненадеждни и неподходящи за използване във ВВС.
В същото време зависимостта на Китай от Русия за двигателите остава в производството на бомбардировачи с голям обсег H-6K. През 2020 г. беше съобщено, че един от китайските военно-транспортни самолети Xian Y-20 е получил национални турбовентилаторни двигатели WS-20, които имат по-голяма мощност от руския Д-30КП-2, инсталиран на по-ранни образци на тази машина. Въпреки това все още не е известно дали Y-20 е претърпял масова ремоторизация.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
1006
8
26.11 2022 в 22:13
1000
7
26.11 2022 в 22:07
1000
6
26.11 2022 в 22:04
https://www.youtube.com/watch?v=zn2yBES0aUY&ab_channel=%D0%93%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%B8%D1%82%D0%B0%D1%86%D0%B8%D1%8F
929
5
26.11 2022 в 21:00
155
4
26.11 2022 в 20:49
Тия дето ги описваш се казват "турбовитлови". Има "турбореактивни", каквито са класическите реактивни двигатели на самолетите. А тяхна разновидност са "turbofan" двигателите, при които по-голямата част от нагнетения от компресора въздух заобикаля турбината и създава тяга без да участва в горивния процес. На практика всички съвременни транспортни и пътнически реактивни самолети са с точно такива. Предполагам, че именно това "turbofan" са били превели неграмотно в първата версия на статията.
900
3
26.11 2022 в 19:56
530
2
26.11 2022 в 19:43
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
САЩ повдигнаха обвинение на индийски милиардер за подкупи на стойност 265 млн. долара