Повече от 48 млн. лв. без провеждането на обществена поръчка ще бъдат платени от правителството по сключените договори за строителството на оградата по границата с Турция. Това показва справка на Министерски съвет, изготвена по искане на OFFNews.
Избраните от управителите на областите Бургас, Ямбол и Хасково фирми, ще трябва да построят 82-километрова ограда по границата с Турция заедно с инфраструктурата около нея. Към момента разчетите показват, че новият участък на оградата ще излезе сравнително по-скъпо, отколкото 30-те километра, построени от правителството на Пламен Орешарски. Тогава оградата беше построена от военните за близо 7.5 млн. лв., което прави под 250 хил. лв. на километър. Новата ограда за сега излиза близо 600 хил. лв. на километър.
През март 2014 г. проверка показа, че за доставка на материалите за оградата е заложена двукратна печалба. Тогава телта се доставяше до фирма, близка до управляващата БСП.
Къде отиват парите днес - нещата не са много по-различни:
Най-много пари ще глътне изграждането на участъка в Бургаско. Там сключените договори са за 25 млн. лв. Областният управител Вълчо Чолаков (от квотата на РБ, назначен с решение на Министерски съвет от 26 Ноември 2014 г. на мястото на назначения през юни 2013 г. Павел Маринов) е посочил три фирми, с които са сключени договори.
Две от фирмите са свързани с "Хидрострой" АД, чийто управител е бившият общински съветник от ГЕРБ във Варна Николай Пашов. Това са "АБ ИНВЕСТ НН" ЕООД и "Пътстрой Бургас" ЕООД. Първата фирма е спечелила поръчка за 10 млн. лв. за асфалтирането на лот 4 - ж.к. "Славейков", кв. Лозово, кв. Ветрен, кв. Банево и в.з. "Минерални бани" в Бургас. Втората фирма е собственост на "Хидростой".
Според публикации на "Капитал" "Хидростой" и свързаната с нея "Инжстройинженеринг" от години печелят всички големи обществени поръчки за извършването на пътни и други инфраструктурни ремонти във Варна. Общината има рамков договор с "Хидрострой" за ремонтни дейности. Освен това "Хидрострой" и "Инжстрой инженеринг" (заедно с "Пътища и мостове") поддържат улиците в четирите района на Варна, чието лошо състояние стана пословично и предизвика серия от протести през зимата на 2010 г.
Третата фирма, която ще строи оградата, е "Булдени" ООД. Нейни собственици са собствениците на софийската фирма "Егида М" ООД - Емил Гоцев и Иван Николов. Според публикация на в. "Банкер" от 22 януари фирмата е част от обединение "Асара" с управител Момчил Борисов, което печели обществената поръчка за реконструкцията на пристанището в Приморско. В консорциума влизат още две дружества - "Водстрой 98" АД (с 34% участие) и "Билдинг комфорт" ЕООД на Борислав Атанасов.
Три са и фирмите, избрани за строежа на оградата в Хасково. Областният управител Добри Беливанов (настоящ кандидат на ГЕРБ за кмет на Хасково) е подписал договори за близо 11 млн. лв. с фирмите "Транспортно строителство и възстановяване", ЕТ „Металик – Иван Михалов“ и "Геопланпроект".
ЕТ „Металик – Иван Михайлов“ е собственост на Иван Михайлов, който е в тесни бизнес отношения с кумеца на Цветан Цветанов - Тодор Бояджиев. Михайлов и Бояджиев са партньори в консорциума "Ти Ви Би". При мандата на Цветанов като вътрешен министър консорциумът е един от основните дарители на МВР.
Другите две фирми, които са ангажирани с оградата, са държавни. Управител на "Транспортно строителство и възстановяване" е Валери Василев, който е назначен на поста през 2009 г. от министъра на транспорта Александър Цветков.
Участък от оградата в Ямбол пък ще излезе близо 13 млн. лв. Областният управител Димитър Иванов, който е бивш депутат от ГЕРБ в 42-то Народно събрание, е посочил фирмите ДП "Транспортно строителство и възстановяване" и "Геострой-инженеринг" ЕООД. Втората фирма е собственост на Моньо Тодоров. През май 2012 г. лично премиерът Бойко Борисов присъства на откриването на нов свинекомплекс и ново фуражно стопанство на фирмата „Геомекс инженеринг” ЕООД в Ямбол, която е собственост на сина на Моньо Тодоров Михаил. Тогава по Програмата за развитие на селските райони на фирмата са дадени над 6 млн. лева.
До момента правителството е отпуснало 30 500 000 лв. за строителството на оградата. Предвидено е строежът в Бургаско да продължи 6 месеца. Договорите с фирмите са сключени през август. В Хасково не е поставен краен срок, но е предвидено "при пълно осигуряване на финансирането е възможно изпълнението да стане в най-кратки срокове". Крайният срок за завършване на строежа в Ямбол е 30 април 2016 г.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
07.10 2015 в 19:44
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
02.10 2015 в 09:17
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
30.09 2015 в 11:29
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
30.09 2015 в 11:20
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
30.09 2015 в 11:01
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
30.09 2015 в 10:42
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
30.09 2015 в 10:30
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
30.09 2015 в 10:03
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
Последни коментари
Джендо Джедев
Условни присъди за двама души след изборния скандал ''Чичо Цено, кой номер''
dolivo
България получава първите осем изтребителя F-16 догодина
Владè
Можем ли да се излекуваме от зависимостите си? Ралица Стефанова в подкаста на OFFNews
Владè
Лаура Кьовеши осветли първата голяма акция срещу мафията, включително и в България
Johnny B Goode
Радев за Пеевски: Тази наглост на стероиди няма да се осъзнае или да изчезне от само себе си