Тийнейджърите се отдръпват от Facebook

OFFNews 01 юни 2018 в 14:00 2395 0

Ново проучване потвърди, че Facebook вече не е най-популярната социална медия сред тийнейджърите, съобщи CNN.

Изследователският център Pew обяви, че само 51% от американските тийнейджъри използват Facebook и това е спад с 20% от 2015 година, когато центърът е направил предишното си проучване.

Сега YouTube е най-популярната платформа сред младежите на възраст между 13 до 17 години с 85% посещаемост. Не е изненадващо, че те също са активни в Instagram (72%) и Snapchat (SNAP) (69%). След тях са Twitter (TWTR) с 32% и Tumblr (14%), чието потребление не се е променило от 2015 година насам.

Въпреки че проучването е проведено само сред 750 тийнейджъри за един месец, резултатите могат да са притеснителни за Facebook. Компанията наскоро „преживя“ първия спад в броя на потребителите в САЩ и Канада. Това намали глобалния ръст на използване на социалната мрежа, тъй като в двете страни живеят 185 милиона от ежедневните потребители.

Дейниъл Айвс, главен ръководител на научните изследвания технология при GBH Insights, на свой ред коментира, че „Instagram се ползва от повече тинейджъри, отколкото някой беше очаквал.“

Цифрите сочат, че тази социална мрежа е един от най-големите технологични пробиви за последните 15 години.

Изследването показа още, че тийнейджърите с по-малки финансови възможности са по-склонни да използват Facebook, отколкото тези от домакинствата с по-високи доходи. Изследването на Pew също установи, че ръстът на смартфоните сред тийнейджърите е скочил значително. 95% от тях казват, че притежават такъв в сравнение с 75% през 2015 година, което може да обясни защо 45% твърдят, че са онлайн почти постоянно.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    X

    Година след катастрофалния резултат от теста за функционална грамотност PISA