Европейският парламентът прие нови правила за прозрачността и таргетирането на политическото рекламиране, които ще направят изборите и референдумите по-прозрачни и устойчиви на намеса.
Новите правила ще регулират политическите реклами, по-специално онлайн рекламите, като същевременно ще осигурят рамка за по-лесно рекламиране за политическите участници в целия ЕС. Промените имат за цел да повишат доверието на гражданите в предизборните кампании и да спомогнат за борбата с дезинформацията и чуждестранната намеса, съобщават от пресцентъра на ЕП.
Съгласно новите правила политическите реклами ще трябва да бъдат ясно обозначени. Гражданите, властите и журналистите ще могат лесно да получат информация за това дали са таргетирани с реклама, кой плаща за нея, колко са платили и за кои избори или референдум се отнася. Всички политически реклами и свързаната с тях информация ще се съхранява в публично онлайн хранилище.
За да се ограничи чуждестранната намеса в европейските демократични процеси, спонсорирането на реклами от страни извън ЕС ще бъде забранено в тримесечния период преди избори или референдум.
С цел защита на гласоподавателите от манипулация, техниките за таргетиране и доставяне на реклами ще бъдат възможни само за онлайн политически реклами въз основа на лични данни, събрани от субекта, след като са дали тяхното изрично и отделно съгласие. Не могат да се използват специални категории лични данни (напр. етническа принадлежност, религия, сексуална ориентация) или данни на непълнолетни лица.
Правилата се отнасят само до платени политически реклами. Те не засягат съдържанието на политическите реклами, нито правилата за провеждане и финансиране на политически кампании. Личните възгледи, политическите мнения (като например неспонсорирано журналистическо съдържание) или комуникацията относно организирането и условията за участие в избори (напр. обявяване на кандидатури) от официални национални източници или източници на ЕС не са засегнати от правилата.
Правилата ще се прилагат 18 месеца след влизането в сила, докато определенията и мерките относно недискриминационното предоставяне на трансгранична политическа реклама (включително за европейските политически партии и политически групи) ще се прилагат 20 дни след публикуването на правилата в Официален вестник на ЕС.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
karen80
Лидерите на Литва, Латвия и Естония призоваха за повече западна подкрепа за Украйна
Niko Kolev
Учредяват нова партия днес, бивш съветник на президента в нея
karen80
Румен Радев обясни за бг посолство в Сингапур
karen80
Всичко за токсичните връзки (подкаст)