КЗД порица „Нестле“ за реклама с Устата, дискриминираща заекващите

Последна промяна на 17 декември 2012 в 15:36 2526 0

Нестле България“ получи порицание от Комисията за защита от дискриминация заради рекламата за сладолед „Магнум Чи-Чи“ с участието на Иван Динев-Устата. Рекламата дискриминира хората с говорен дефект "заекване", става ясно от решението на пети състав на КЗД.

Комисията препоръчва на „Нестле“ да се въздържа от рекламиране на своите продукти по начин, който поставя хората с някакво увреждане „в положение, което накърнява достойнството им и създава враждебна, обидна, застрашителна, унизителна или принизяваща среда.“

Жалбата срещу „Нестле“ бе подадена от Б. К. От Монтана.

Жената твърди, че рекламният клип на сладоледа сигурно е забавен за много зрители, но не така стои въпросът с хората, които имат проблем със заекването, с родителите на деца с подобен говорен дефект, които родители денонощно са принудени да живеят със страданието на своите деца. Самата тя била принудена години да търпи негативно отношение и пренебрежение заради своето заекване. Подобен клип не само излизал от рамките на добрия тон, но и накърнявал достойнството на хората с този говорен дефект.

От „Нестле България” АД са категорични, че посланието на клипа е за сладолед за из път, а повтарянето от Устата на сричката чи-чи било предизвикано от вида на екстравагантната барманка, чието поведение не позволявало на рапъра да произнесе цялото име на града, към който иска да бъде насочен.

Становището на СЕМ по този въпрос е, че клипът съдържа елемент на подигравка с хората със заекване.

Решението на КЗД подлежи на обжалване пред Административен съд – София град.

Ето и самата реклама:

 

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови