Истински лъжи: Как НСО си присвои привилегията да е "господар" на правилата

Юлиан Христов 09 февруари 2018 в 10:15 14025 8

Истински лъжи: Как НСО си присвои привилегията да е 'господар' на правилата

Снимка НСО

Преторианците на властта отново ни "спретнаха" шоу с клеймо "НСО". На изпроводяк Ангел Антонов, който е начело на службата, но обиден от медиите реши да я напусне, като смени едно назначение с друго, трябваше да замазва неспособността си - или по-скоро нежеланието си, да озапти подчинените си.

НСО отдавна е извън контрол и нещо повече - тя дори си позволява да създава правила и то не без тихото съучастие на охраняваните от нея лица. НСО отдавна не е и служба - тя не служи нито на държавата, нито на данъкоплатците. 

Това го доказа и последният случай с автомобила на съпругата на президента. Фокусът при него умишлено беше изместен и той не е в това, че колата на НСО била спряна от МВР неправомерно. 

Защо МВР да няма право да спре автомобил на НСО, ако има нарушение? 

Статистиката показва, че за три поредни години службата е първенец сред държавната администрация като нарушител на Закона за движение по пътищата. За 2013 година КАТ са издали 55 фиша на НСО за превишена скорост. Въпреки че за останалите две години се отбелязва спад, службата продължава да държи първенството - за 2014 година камерите на КАТ са ги щракнали 39 пъти, а до юли месец 2015 година - 26 пъти.  

Това, което беше прикрито от всички, упражнили се по темата, е че НСО за пореден път наруши закона и за пореден път се измъкна от това. 

Законът за движение по пътищата дава разрешение на службата да заобиколи някои норми: автомобилите ѝ да преминават на червено или без да спират на знак "Стоп", да се движат с превишена скорост и да не се съобразяват с организацията на движението. Но при едно условие - когато ползват специален режим на движение. А той е - с пуснати светлинен и/или звуков сигнал.

Очевидно при случая с Десислава Радева е, че законът е нарушен - автомобилът е превишил скоростта без светлинни сигнали и именно и за това не е разпознат от полицаите. Още повече, че униформените не се длъжни да знаят наизуст регистрационните номера на всички автомобили на НСО, които, между другото, често използват и дублиращи регистрационни табели. 

Притеснителното в този случай е, че всичко това става пред очите и с тихото съгласие на охраняваното лице.  

Другата изговорена лъжа по случая е, че охраняваните лица нямали право сами да шофират автомобилите, с които се превозват. "Уточняваме, че във връзка с безопасността на охраняваните лица, когато се налага ползване на специализиран транспорт, същият се осигурява по реда на ЗНСО - със служебен автомобил, управляван от водач на НСО", се посочва в позиция на службата от 8 февруари.

Наистина?

В продължение на години службата "осигурява" куп привилегии, включително и това "випът" сам да шофира. Помните ли случаите с джипките на горските стопанства? 

През 2017 година юристите на службата са били на различно мнение от това, което беше изразено в четвъртък. В отговор до OFFNews оттам обясняват, че нормативните актове, регламентиращи работата на службата, не съдържат изрична забрана "охраняваното лице по чл. 20, ал. 1 от Закона за НСО инцидентно да управлява автомобил на службата“.

С други думи, "правомощията" на НСО да тълкува законите варират според случая.

"Портфолиото" на наследниците на УБО в поставянето над закона е пословично. Ето един кратък спомен, който е емблема за това как службата си позволява да безчинства в присъствието на държавници.

На 20 юли 2015 година кортеж на службата беше "герой" в поредната демонстрация на сила на пътя. Тогава семейство се оплака, че на магистрала "Тракия" са били избутани от пътя, а през отворените прозорци на черните лимузини, гардове им размахали автомати. Истината тогава не излезе наяве, но за сметка на това от службата си позволиха да влязат в ролята на контролен орган. В официална позиция тогава беше направен анализ на това, че останалите участници от пътя са нарушили Закона за движение по пътищата. За това и НСО предприело мерки - "с цел да прекрати тези рисковани и незаконни действия на водача на БМВ-то, оперативният работник свалил стъклото и направил неколкократно знаци с ръка да намали скоростта и да се отдалечи от кортежа". 

Ето това е! Когато установи нарушение на закона, НСО взима мерки. Като последна инстанция...

... и с любезното съучастие на "виповете".

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

    6774

    8

    ЛАФЪРДИЕВ

    11.02 2018 в 12:24

    Павлинчо, я пак си прочети дали жената на президента няма право на охрана от НСО.. За жените на Желев и Пешо Фернандела си прочети, и за Зорка.. А, че си забравил защо Плевнелиева отказа охраната - си е твой проблем. Виж си писанието и във Фейсбук за Бойкомета... Па си провери дали си плащат за охраната от НСО - хидроинженера, Местан, Прасчо..
    И що само името на Радева е споменато!!! Та Баце Първи си караше и джиповете на НСО.. И медиите тогава питаха кой ще носи отговорност, ако нещо не дай си боже... А за джиповете на горското - ще ви кажат А това не са коли на НСО, само номерата на НСО ползват..
    Та що го маскирате Баце Трети само с "ВИПЪТ". Страх ли ви е вече и името му да произнесете..

    12001

    6

    Севтопол

    09.02 2018 в 15:47

    Говорите за Гербавите, ама БеСПътните са още по-зле.

    12415

    3

    senester

    09.02 2018 в 12:05

    Каквито ни ВИП-овете,такова ни и НСО.Не за конкретния случай,а за приведените примери

    17444

    2

    мнение от IP

    09.02 2018 в 11:29

    Това е комплот срещу г-жа Радева. Тя ще предостави речник на тези, които не знаят какво значи.
     
    X

    Заедно с Азов на фронта в Донбас. Нашият кореспондент Горица Радева разказва войната от първо лице