

Само няколко часа след задействането на новия регламент на ЕС за защита на данните (GDPR) интернет гигантите Google, Facebook, WhatsApp и Instagram бяха обвинени в злоупотреба с лични данни на техни потребители.
Четирите компании са обвинени, че карат потребителите да се съгласят на таргетирана реклама, за да могат да използват платформите им и да си създадат профили.
Това твърди групата за защита на данните noyb.eu с лидер Макс Шремс, предаде Би Би Си. На потребителите не е бил даден свободен избор, а се действа на принципа "съгласен си или се махаш", а мнозина не подозират, че това е забранено от GDPR, казва Шремс.
Групата му посочва, че новите правила забраняват принуждаването на хората да приемат широкопрофилно събиране на данни като условие за ползване на услуга.
"Новият регламент за защита на данните изрично казва, че позволява събиране на данни само за целта на услугата - но за да се ползват тези данни с допълнителна цел или да се продават, трябва допълнително съгласие на потребителя", пише в позицията си noyb.eu.
"GDPR е много прагматичен по този въпрос: каквото е наистина нужно за употребата на дадено приложение, се събира легално без искане на съгласие. За останалото трябва да има опция "Желая" или "Не желая", добавят авторите на жалбите.
Ако те се окажат основателни, компаниите могат да бъдат принудени да променят правилата си на работа и/или да понесат солидни глоби.
Сигналите са внесени от четирима отделни души в четири държави - Австрия, Белгия, Германия и Франция.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Военни удари в Украйна след ''Великденското примирие'' на Путин
Какво е засада
700 души има в администрацията на градския транспорт, не стигат ватмани и шофьори
В името на постигане на мир в Украйна: САЩ склонни да признаят Крим за руски
Путин обяви Великденско примирие, Зеленски отговори