Как се променя онлайн бизнесът през последните месеци

OFFNews 17 януари 2021 в 14:25 5436 0

През 1995 г. първият артикул, продаден някога по интернет, е поръчан онлайн от Amazon - книга. Началото на електронната търговия, каквато я познаваме днес, е поставено. Над 20 години по-късно секторът е реализирал над 2 трилиона щатски долара продажби по целия свят. А напредъкът на технологиите и не на последно място - кризата с COVID-19 - продължават да стимулират още повече растежа на сектора.

В тези условия мнозина се питат какво е бъдещето на онлайн бизнеса по света? Ето няколко тенденции, които се ускориха през 2020 година и несъмнено ще останат валидни и през новата 2021 година.

Растежът на онлайн продажбите е неудържим

Продажбите при електронна търговия нарастват непрекъснато и с основателна причина. Онлайн пазаруването е една от най-популярните дейности в интернет, особено на фона на пандемията. Очаква се продажбите да се увеличат от 1,3 трилиона през 2014 г. до 4,5 трилиона през 2021 година. Това е огромна цифра, която би означавала трикратен ръст за 7-годишен период.

Въпреки че онлайн пазаруването е една от най-популярните онлайн дейности, употребата варира в зависимост от региона. С нарастващата популярност на магазините за електронна търговия, все повече хора се насочват към онлайн пазаруването. Това увеличение може да се дължи на редица фактори.

Една от основните причини е може би нивото на комфорт, което се предоставя на онлайн купувачите. Освен това постепенно нараства и доверието, което онлайн купувачите имат, когато пазаруват в интернет, а и продавачите им предоставят подобрено изживяване на уебсайта.

В един момент хората се колебаеха да купуват неща онлайн, но това вече не е така. Уебсайтовете са направени по-удобни за клиентите. Доверието и коректността са стабилни. С целия осигурен комфорт няма изненада, че ръстът на онлайн продажбите става неудържим.

Бъдещето на електронната търговия след Covid-19

Безспорно едно от най-големите въздействия - ако не и най-голямо - върху тенденциите в електронната търговия през 2020 г. беше Covid-19. Тъй като правителствата по света затваряха магазини и налагаха карантини, за да ограничат социалните контакти с месеци наред в опит да се борят с коронавируса, все повече хора прибягнаха до онлайн пазаруване за закупуване на най-различни артикули.

Неслучайно собственикът на Amazon Джеф Безос отчете как богатството му нарасна с близо 24 милиарда долара благодарение на увеличеното търсене на продуктите и услугите на компанията му.

И експертите прогнозират, че въздействието на коронавируса ще бъде не само краткосрочен тласък на електронната търговия, но и такъв, който трябва да остане, дори и след затихването на пандемията. Това е така, защото хората се чувстват добре с комфорта и удобството, които пазаруването в интернет предлага. Да не говорим за предимствата на безконтактните плащания, които също ще доведат до трайна поведенческа промяна към цифровите покупки.

Възход на онлайн казината

Във време, в което много от нас са принудени да стоят вкъщи, без голям избор от забавления, онлайн казината са в своя възход. И преди много хора предпочитаха казината в интернет, вместо физическите обекти, защото по този начин си спестяваха много време, средства и най-различни неудобства. Сега обаче феновете на Mr Bit casino са още повече!

Това със сигурност е тенденция, която ще се запази и през новата година. Не само защото ще трябва да си постоим още известно време вкъщи, но и защото онлайн залозите изключително много улесняват човек и му помагат да прекара още по-качествено време в казиното.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    X

    Заедно с Азов на фронта в Донбас. Нашият кореспондент Горица Радева разказва войната от първо лице