Какво като си инвалид - ще местиш колата в обедната почивка!

Последна промяна на 12 септември 2013 в 13:01 5145 8

Място за хора с увреждания.

Хората с увреждания, които работят в центъра на София - вече изцяло платена зона за паркиране, са принудени да си местят колата на всеки 4 часа, защото така е записано в наредбата за организация на движението в София.

Галя Георгиева се придвижва трудно и може да ходи на работа само с автомобил, тъй като градският ни транспорт не е пригоден за инвалиди. Работното й място е в Синята зона, където от септември се плащат 2 лв. за час престой.

"В близост до сградата, в която работя, има само едно място за инвалиди и ако е заето и паркирам на съседно място, трябва да плащам на общи начала. Ако обаче успея да паркирам на мястото за хора с увреждания, веднага идва човек от Центъра за градска мобилност и поставя лист с часа, в който съм паркирала. След 4 часа трябва да преместя колата си или ще я репатрират", разказа за OFFNews.bg Галя Георгиева.

Тя се е опитала да говори със зам.-кмета Албена Атанасова, която отговоря в общината за интеграцията на хора с увреждания, но от кабинета ù обяснили, че тя е много заета и поискали писмено оплакване. Георгиева изпратила оплакването си, което обаче било препратено до Центъра за градска мобилност.

Жената е меко казано изумена от отговора на ЦГМ, подписан от директора Румяна Милова: 

Във Вашия случай няма да има проблем с паркирането Ви, ако то бъде осъществено в рамките на 4 часа от започване на работното време до обедната почивка, сред което следва мястото да бъде освободено, като по време на обедната почивка превозното средство бъде преместено на друго удобно за Вас място, а след обедната почивка автомобилът може отново да бъде паркиран на предишното или съседно място за следващите 4 часа.

Що за безумие е това да обикалям из центъра с колата, за да се върна на същото място, коментира Галя Георгиева. Аз не излизам да обядвам навън, колеги ми носят храна обикновено, допълни тя.

Ограничението за паркиране до 4 часа за хората с увреждания не е въведено с най-новите промени в наредбата на Столичната община от септември, а съществува от години.

Галя Георгиева напомня и за друг проблем - в магазини за офистехника и консумативи се продават стикери за кола, обозначаващи автомобилите на инвалидите. От ЦГМ въобще не следят дали стикерите са оригинални или фалшива, а масово се използват фалшиви, категорична е жената.

Настоящият документ е изготвен с финансовата помощ на Европейския социален фонд. Сдружение „БАРИС” носи цялата отговорност за съдържанието на настоящия документ, и при никакви обстоятелства не може да се приеме като официална позиция на Европейския съюз или Договарящия орган – Агенция за социално подпомагане.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

29.07 2014 в 15:13

Оставки в общината, и закриване на рекета синя зона.

31.10 2012 в 09:46

Епицентър на адска дебилност

31.10 2012 в 08:31

Не е само тази глупост, в новата наредба изискват когато паркирам в "синя" (зелена или други видове) зона тъй като съм трудноподвижна да изприпкам да потърся човека от градска мобилност и да му се представя, въпреки талона за паркиране в "зоната".
Аз ако можех да търча насам натам нямаше да ме возят, а щях да си ползвам градския транспорт...

30.10 2012 в 04:28

Утре нашия фотограф ще започне да документира колите на чиновниците. На следващия ден, след като имам номерата им, ще започна да ги притискам с мойта кола всеки път, когато нарушават нещо от ПДП. И без съмнение ще викам паяка, когато забележа колата на кметицата.
Няма ядове да я затисна.

29.10 2012 в 15:30

Малоумна Наредба, създадена от малоумни чиновници!!!

29.10 2012 в 15:17

Причината е, че живеем в страна, управлявана от мутри и малоумници, без образование, без ценз, без чувство, че са избрани, за да правят живота на хората по-добър, а с единственото желание да оправят финансово своя. Фандъкова, Господ е щедър и дава втори шанс на хората, за да станат по-добри. Помисли върху това.

29.10 2012 в 14:28

Някой знае ли причината за ограничението от 4 часа? А има ли такава?

29.10 2012 в 13:35

Малка корекция. Не е център за градска мобилност, а център за градска дебилност. Извинявам се на автора.