Quantcast

Анна Сталианаки, творчески директор на Ogilvy: За да успееш, бъди най-строгият си съдия

Последна промяна на 02 октомври 2013 в 12:07 2734 0

Анна Сталианаки

Анна Стилианаки е новият творчески директор на Ogilvy & Mather. Тя се присъедини към екипа на рекламната агенция през август 2013 г. 

Анна е сред първите експерти в Гърция, които ефективно интегрират използването на дигитални и guerilla практики в традиционната реклама. Носител е на множество награди от най-престижните международни фестивали, сред които 6 награди Epica, 3 отличия от Cannes Lions International Advertising Festival, 2 статуетки от Golden Drum и една от Euroeffie. През първата й година в България, нейната работа допринася за спечелването на 2 награди EFFIE и 14 награди на ФАРА (3 златни, 4 сребърни и 7 бронзови). Работила е над 10 години в Ню Йорк.

 - Какво Ви накара да потърсите развитие на кариерата си в България?

Освен предизвикателстава, които са налице, развиващият се рекламен пазар предоставя вълнуващи и неизследвани възможности, които за мен са неустоими. Ключова роля изигра и фактът, че се присъединявам към семейството на Ogilvy, което е най-награждаваната мрежа от агенции на фестивала в Кан през последните няколко години. Всичко е възможно – точно тук, точно в този момент. Може би това, че съм външен човек, ми дава преимуществото по-лесно да видя този факт.

- Какви са впечатленията Ви за творческата страна на рекламния пазар тук?

Считам, че тя се върти повече около фиксирани и масови „творчески рецепти“. От рекламите, които се излъчват, се вижда, че много-много не се поема риск. Има още много посоки, които могат да бъдат изследвани от гледна точка на оригиналност, по-предизвикателно представяне, съвременни решения... Това е донякъде очаквано, тъй като сегментът е доста млад. Трябва да извърви своя път и да намери своя начин за развитие. Има страшно много талантливи хора в страната, просто трябва гилдията да се бори за своите творения и постепенно да намери своята уникална визия. Ще бъде прекрасно, ако това се случи по-скоро.

- Печелили сте много международни награди със свои кампании. Изглежда сте открили формулата за успех. Ще разкриете ли нещо от нея?

Ако предположим, че талантът е налице, останалите две съставки са да не се примиряваш със задоволителното и да не се отказваш лесно. Това е доста по-лесно да се каже, отколкото да се направи. Смелостта и късметъта са също значителна част от успеха – всъщност това важи за абсолютно всичко. Колкото до това да взимаш награди на международно ниво, трябва да се представят по-скоро универсални идеи, а не да се фокусираш върху местни черти, и да се опитваш, и да се бориш значително повече. Ако сам си бъдеш най-строгият съдия, може накрая да представиш нещо, което е толкова добро, че дори и най-суровият съдия не може да пренебрегне.

- Доколко определящ е бюджетът за успеха на една кампания?

В диапазона от много малко до незначително. Добрата идея няма нужда от грандиозна продукция, за да блесне и да се забележи. Всички сме виждали красиви творения, които практически не са стрували нищо, за да бъдат направени. Самият факт, че можеш да спечелиш Grand Prix в Кан с много малко бюджет, но задължително с новаторска идея, го доказва. Това важи и за филмовата индустрия. В повечето случаи бюджетът е извинение за това, че не си се потрудил малко повече, преди да произведеш филма.

- Какво Ви прави впечатление тук като специфика на пазара?

Не би било много умно от моя страна да се впусна в отговарянето на този въпрос. За това ще трябва да направя едно задълбочено проучване на доста фактори. От друга страна, светът все повече става едно цяло. Естествено има културни аспекти и нотки в поведението на местно ниво, които трябва да се вземат предвид, но основните принципи са доста универсални. Всеки навсякъде по света иска да бъде богат, преуспял, здрав, щастлив... нали? Може би само редът на тези желания се променя в различните пазари.

- Любимата ви реклама?

За съжаление списъкът е безкраен и постоянно се променя. Ако харесвах само една единствена реклама, работата ми щеше да бъде значително по-лека. Това, което прави нашата работа толкова интересна е, че има толкова много неща, които виждаш всеки ден и буквално се влюбваш в тях, идеи в широкия смисъл, а не просто реклами, които идва от най-различни посоки, свързани с нашия бизнес: изящно изкуство, улично изкуство, видео клипове, музика, мода, дори неща, създадени от самия потребител... Моето любимо нещо е винаги това, което последно е предизвикало усмивката ми, най-вероятно преди едва няколко секунди. А с темпото, с което информацията тече в днешно време, нещото е любимо до момента, в който е заменено от друго. Никога не спира. Дори те кара да продължаваш напред и да търсиш нещо по-добро.

- Какво Ви накара да се върнете в Европа след 10 години в Ню Йорк?

От една страна лични причини, а от друга – предложения за работа, на които просто не можех да устоя. Обикновено човек не се връща назад от добро. Считам, че Ню Йорк е вторият ми дом и може би един ден ще живея там. Никой не може да напусне този град завинаги. Европа също има своя чар, както и останалата част от света. Винаги съм намира за вълнуващо да изследвам различни култури – нещо, което може би беше зародено в Ню Йорк. Най-страхотното нещо за времето, в което живеем е, че човек може да работи където и да е, и пак да поддържа връзка с останалия свят. Всъщност, считам, че съм гражданин на света. И както добре знаете, светът е едно доста голямо място, пълно с предизвикателства и възможности.