Клисарова: 134 хил. лв. е хонорарът за един учебник

Последна промяна на 01 юли 2014 в 09:21 1773 1

Анелия Клисарова

"Корупционните практики в издаването на много учебници по един и същ предмет са реалност. Хонорарът за написване на учебник е 134 000 лева, взима го един човек".

Това обяви в интервю за bTV просветният министър Анелия Клисарова. Тя подкрепя идеята за един буквар и един учебник по всеки предмет за всички училища.

Клисарова призна, че лека полека си събира багажа от министерския кабинет и съжалява само, че в нейния едногодишен мандат не е успяла да прокара Закона за средното образование.

"Трябва да гарантираме грамотност на децата. Затова началният курс, ако не се справят с материала трябва да повтарят годината", смята образователният министър. 

Като пример за неграмотност тя разказа за студент, който е подал в МОН "мУлба" за отпускане на стипендия.

Образователната министърка призна, че голям проблем продължава да бъде купуването на отговорите на матурите за зрелостниците.

Знам, че двама човека са заловени по подадения сигнал на bTV, в който ставаше въпрос за продаване на отговори за матурите, но доколкото знам до момента не е задържан служител на образователното министерство.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

03.07 2014 в 15:45

Предложение .
Лесно е. Хората са го измислили.Необходимо е:
1.Нов закон за образованието.Отговорник МОН;
2. Нови ДОИ. Отговорник МОН;
3. Нови програми. Отговорник МОН;
4. Нови учебници без ограничения в бройката, но стриктно спазване на новите програми и изисквания за съдържание, дизайн, полиграфия.Едни учебници може да минават с пълно одобрение, други може да са добри, но да имат препоръки за някакви корекции, и трети да се отхвърлят от комисията направо. Отговорник МОН;
5. Свобода на учителите да избират учебници и помагала, съобразно нивото на децата, които обучават. Защото те носят отговорност за постигане на образователните цели с всяко дете. По-голяма свобода на учителите да избират средствата и методите за постигане на поставените цели.Строг контрол за постигане на резултатите от учителите от страна на родители, директори.
6. Избраните от учителите учебници и помагала да се купуват от родителите с ваучери . Така се избягват корупционни практики и натиск от страна на общинари, инспекторати, директори и каквито още се сетите.
7. Важни са качеството и самото извършване на външното оценяване.
Ако трябва да се вземат външни експерти за изпитните тестове. Хората по света правят такива тестове отдавна и не използват само един "правилен и истински" учебник. Важно е задачите да не са за памет т. е. какво е наизустил ученика. Експертите надявам се знаят , това е цяла наука. Отговорник МОН.
Това са препоръки, които надявам се си струва да се обсъдят от хората, от които зависи образованието в България.