ДПС с най-скъпата кампания, ГЕРБ дали 60 000 за социолози

25 юни 2013 в 15:20 3784 3

Специално за закриването на предизборната кампания на Коалиция за България, в  зала 1 на НДК пя Лили Иванова
Специално за закриването на предизборната кампания на Коалиция за България, в зала 1 на НДК пя Лили Иванова

Движението за права и свободи е похарчило най-много средства за предизборната си кампания, показват партийните отчети за харчовете по Избори 2013, предоставени пред Сметната палата. ГЕРБ пък са дали 60 000 лева за социологически проучвания.

ДПС е набрала близо 4 милиона (3, 984 млн.) лева за кампанията си, а симпатизанти и членове на партията са предоставили безплатно близо 400 автомобила. От членски внос са събрани близо 1,3 млн., а от държавната субсидия на партията - 2,7 млн. Около 854 хиляди лв. са похарчили от ДПС за медийна реклама и малко над 13 000 лв. за социологически проучвания.

Левицата е събрала малко над 3 милиона лева в кампанията си. От тях собствени средства на 8-те партии в Коалиция за България са 2.8 милиона лева (почти цялото финансиране е от БСП, а най-малко – близо 1000 лв. от Евророма). Даренията от физически лица са 78 хил. лв., а средствата от самите кандидати от коалицията – 76 хил. лв (най-“щедър“ е бил депутатът от БСП Петър Курумбашев с 14 900 лв. дарение, а на второ място е колегата му Емил Костадинов 10 000 лв.)

Над 30 души са дарили участие в предизборни концерти. Сред тях са популярният навремето шоумен Венци Мартинов и естрадните изпълнители Петя Буюклиева и Богдан Томов (Томов бе водещ и на откриването на кампанията на Коалиция Център – Свобода и достойнство, вече вероятно възмездно).

ГЕРБ е похарчила близо 2 млн. лв. за предизборна кампания (1 956 867). В отчета се твърди, че всички са от държавната субсидия на партията. Най-много са разходите им за медийни услуги - 952 224 лв, следват ги тези за масови прояви, като концерти и публични събирания - 360 хил. лв. ГЕРБ нае зала "Арена Армеец" за национална конференция, която всъщност беше старт на предизборната им кампания. Не се знае обаче дали този разход е в отчета им, защото мероприятието се състоя дни преди официалния старт на предизборната кампания. За плакати, флаери и дипляни също е похарчена значителна сума - 230 хил. лв. За социологически проучвания ГЕРБерите са дали 60 хил. лв.

"Атака" е заделила и похарчила за предизборната си кампания 584 430 лв. От тях 584 040 лв. са от държавната субсидия на партията и 390 лв. от стопанска дейност. Близо половината пари - 289 666 лв., партията е похарчила за плакати, флаери и диплянки. За кампания в медиите "Атака" е дала близо 200 хил. лв. Националистите не са поръчвали социологически проучвания.

Движение "България на гражданите" на Меглена Кунева е набрало 1 120 781 лева за кампанията за Избори'2013, от които са били похарчеени 1 016 241 лева. Огромна част от сумата - 877 000 лева са от банков заем, а близо 170 000 - от дарения. За кампанията си ДБГ е разчитало на 128 дарители, като средните суми са от по няколкостотин лева, а общата - около 134 000 лева. Младата партия на бившия еврокомисар е получила като дарение офиси в Габрово и Стара Загора. Отделно за дните на кампанията (между 30 и 60 дни) са й били предоставени имоти в Дряново, Трявна и Бургас, както и техника (принтери, офис столове, кафе-машина, проектор).

За отразяване на предизборната си кампания ДБГ е използвала на голям брой национални и регионални медии, билборди, рекламни агенции, предизборна агитация в обществените радио и телевизия, сочи още справката. Именно за медийни услуги са отишли най-много средства в кампанията на Кунева - почти 860 000.

Коалицията "Демократи за силна България (ДСБ) и Български демократически форум (БДФ)" е събрала за кампанията си 2 109 000 лв., от които е похарчила почти всички - 2 105 000. Огромната част от тези пари са партийни финанси от държавната субсидия - 1 915 000 лева. От дарения са набрали около 182 000. За медийно отразяване и реклама са платени 1 625 000 лева.

Коалицията "Център свобода и достойнство" на НДСВ и Касим Дал е похарчила за предизборната си кампания 1 492  000 лв., почти всички - от партийната каса. От тях 473 000 лева са отишли за медийно отразяване и реклама, а 56 000 - за гориво.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
     
    X

    Заедно с Азов на фронта в Донбас. Нашият кореспондент Горица Радева разказва войната от първо лице