Кандидатът на Демократична България Борислав Игнатов: Без коли в центъра на София

Автомобилът в града е като тъщата - не бива да е единствената жена в живота ви, смята архитектът

OFFNews 21 август 2019 в 13:15 6889 9

Кандидатът за кмет на София на обединението „Демократична България" Борислав Игнатов се обяви против колите в историческия център на София.

„Автомобилът в града е като тъщата, трябва да имате добри отношения с нея, но ако я слушате за всичко и тя е единствената жена в живота ви, имате проблем“, коментира метафорично Игнатов на работна закуска с журналисти, цитирайки свой колега.

Световната практика показва, че централните части на градовете са пешеходни, посочи кандидатът на десните. Според него в зоната около жълтите павета и пред Двореца не бива да има автомобилен трафик. Това може да се изпълни с минимални средства, така че движението и паркирането да бъдат изместени по периферията на историческия център, добави той.

Трябва да се направи и ревизия на Центъра за градска мобилност и преразглеждане на маршрутите на градския транспорт, бе друг акцент в изказването му.

На въпроса за виждането му за паметника на Съветската армия, архитектът съобщи, че според него той би трябвало да бъде демонтиран, а на негово място да се озелени. Въпреки това изрази готовност да се допита до хората и те да решат съдбата на монумента.

Кандидатът за кмет на „Демократична България“ коментира и темата за небостъргачите. Според него тези сгради са „добри технологично, но тяхното място трябва да бъде добре обмислено“, а мястото им не е в историческия център и във визуалните коридори, а в периферията на града.

Относно проблема със застрояването на междублоковите пространства Игнатов обяви, че "трайното истинско решение е Столичната община да откупи тези имоти, да ги отчужди на приемлива цена и да ги превърне в зелени площи, както е предвидено. Това е решението.“

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

    4000

    9

    bgvs

    21.08 2019 в 19:18

    А ние, живущите във въпросната зона какво ще правим? Ще прелитаме, ще си държим колите на 3 километра от вкъщи и нощно време ще се наслаждаваме на пияни раянерски туристи по пешеходните зони, както се получи на Витошка ли? На първо място градът е за да се живее в него, а не за да се създават забавления или да се оживява, а в София - за разлика от други места - Центъра е населен с хора, които искат да живеят спокойно, а не да си правят зони за отдих, кафенета и други неща, характерни за провинциалните главни улици.

    14389

    8

    случайно прочетох

    21.08 2019 в 18:34

    Според мен, от Дондуков до Графа и от НС до Президентството, ще е добре да няма коли.

    3767

    7

    Име на профила

    21.08 2019 в 18:19

    Приемам критика :-)

    Дано ни се падне читав кмет, кметове - и по райони, че в София малко като с цялата държава. Има прогрес, но въпреки управляващите, а не поради тях.

    7568

    6

    Tabadatko

    21.08 2019 в 17:41

    Така става по-ясно. Не мисля, че става дума за някаква пълна забрана. Просто изглеждаше, че това казвате.

    3767

    5

    Име на профила

    21.08 2019 в 16:41

    А, и ако чета предпоследния коментар правилно: Фандъкова отдаавна се застоя на този пост ми се струва. Пък аз продължавам да сменям половината окачване всяка година, и да плащам за счупения крак на майка ми.

    Хич не намеквайте, че ѝ симпатизирам - в предишен коментар дори окуражих г-н Игнатов да се кандидатира. Не е нужно да съм съгласен с всичките му идеи, само с повечето - както и на други свежи лица.

    3767

    4

    Име на профила

    21.08 2019 в 16:34

    Впрочем израстнах точно на Шишман, почти срещу 7-мо. Напълно е подходяща за пешеходна, стига леко да се преустроят Венелин и Паренсов, а движението ще си минава по Левски и 6-ти септември.

    Нямях това предвид.

    "Борислав Игнатов се обяви против колите в историческия център на София. " - това го чета като триъгълника между Ректората, Цум и НДК, съответно това и писах. Ако съм го изтълкувал погрешно си е мой проблем.

    Ще ми се да видя многоетажни паркинги в и около идеалния център. Според мен има място - как се намери място за молове и бизнес сгради, напр. Мол оф София или централата на ЕК. И пак според мен трябва да се направи разумно, а не като идеята да се прави подземен паркинг под 133-то и каквото е вече Интерконтинентал.

    Това е.

    7568

    3

    Tabadatko

    21.08 2019 в 15:10

    Съгласен съм с Христо. Първият коментатор тълкува думите на архитекта грешно. Ако Фандъкова излезе и каже "Шишман" вече е пешеходна, ще напише ли тоя човек същия коментар. Не!

    3906

    2

    hristo

    21.08 2019 в 15:02

    Към предния коментар:
    Виена - Кертнерщрасе, Щефанплац
    Берлин - Унтер дер Линден
    И много други пешеходни зони в историческите центрове на големите градове. Така че на разумните забрани - да!

    3767

    1

    Име на профила

    21.08 2019 в 13:29

    Не съм обиколил целия свят, но не си спомням столица без коли е центъра. Наум идват Лондон, Дъблин, Мадрид, Берлин, Виена, Белград, Букурещ, Киев, Москва и Вашингтон.

    Без да го мисля много, добрите примери се различават от София чрез:

    - Добре измислено движение, често или многолентово или еднопосочно
    - Големи обществени паркинги, разбира се платени
    - Комбинация от електричка, метро, автобус, тролейбус и трамвай, както и добре обмислени велопътеки

    Не навсякъде съм карал авто обил, чувал съм и за такса за влизане в центъра, освен по жителство.

    Но не, вместо да оправим проблема - нека забраним колите :-)
     
    X

    Татяна Дончева: ДС стои зад Пеевски и бълва нови и нови проксита