Жалба срещу Vivacom: Жена с безсрочен договор подведена да подпише нов, за 2 г.

Последна промяна на 30 септември 2013 в 16:34 24142 28

БТК Снимка: Sofia Photo Agency
БТК Снимка: Sofia Photo Agency

Жена с безсрочен договор към "Виваком" е била излъгана от служител на фирмата, че договорът ù е срочен, изтича и е подписала нов, за 2 години. Впоследствие разбрала, че служителят я е излъгал. Това пише в жалба, препратена до OFFNews, Миглена Гигова - дъщеря на потърпевшата Раиса Гигова. Тя изпрати писмото си в на редакционния ни e-mail, след като описахме случая на 86-годишна жена - абонат на "Виваком", която е била подведена да сключи двугодишен договор за мобилен телефон, без да има намерение или възможност за това, а е отишла в офиса на компанията просто за да плати стационарния си телефон. След публикацията в OFFNews от БТК (Vivacom) обещаха прекратяване на договора без неустойки за жената.

Днес публикуваме жалбата на Миглена Гигова, която миналата седмица препратихме до Vivacom, откъдето очакваме отговор за разрешаването на случая.

Сигнали, свързани с нарушения от страна на телекомуникационните компании в България, може да изпращате на електронната ни поща offnews@offnews.bg.

 

Казвам се Миглена Гигова и Ви пиша по повод на обидата, унижението и безпардонното поведение, които ми бяха нанесени вчера (случилото се е от 16 септември, а жалбата е подадена във "Виваком" на 17 септември, понеделник - бел. ред.) в 19:30 ч. в офис на фирма "Виваком" с адрес жк. "Младост 3", ул. "Филип Аврамов" 3, "Кауфланд", от работещите там касиерки. Поради липсата на бадж, мога да цитирам имената само на една от тях - Клементина Иванова. Въпреки опитите да разбера имената на другата касиерка, от която реално получих по голямата част от обидите, не успях.

Накратко ще опиша повода, породил подобен вид отношение към мен и моята майка - Раиса Гигова.

На 16.09.2013 г. около 17:30 ч. моята майка - Раиса Гигова (дългогодишен и лоялен клиент на "Виваком"), търси съдействие от служител на "Виваком" в горепосочения офис, породено от непрестанното позвъняване (4 поредни пъти само на 16.09.2013) по всяко време на денонощието (вкл. след 20:00 ч.) от служители на фирмата, които ù предлагат различни абонаментни планове.

Моята майка изисква информация от касиера в посоченият офис - Клементина Иванова, за статуса на нейния договор и съответно поради каква причина служители на "Виваком" непрестанно ù звънят. В отговор Клементина Иванова обяснява на моята майка, че договорът ù е ИЗТЕКЪЛ и ЗАДЪЛЖИТЕЛНО трябва да подпише нов такъв, също така обяснява, че служителите на "Виваком", ще продължават да я "ТОРМОЗЯТ" - буквален цитат, с телефонни обаждания, ако не подпише нов договор.

След това моята майка изисква информация за предложения от касиерката абонаментен план за срок от 2 години. В отговор и се обяснява, че за да получи такава детайлна информация, трябва да положи подписа си на електронното устройство. Майка ми се подписва, за да получи информацията. След това ù се предоставя вече попълнен договор за срок от 2 години на абонаментен план MaxiCall S, с думите „...вижте го, така изглежда, това е най-изгодният за вас, за съжаление не можете да се възползвате от сегашните промоции за 50% отстъпка за първите 6 месеца и подарък телефон, за които казах в началото, защото планът от договора, който вече е ИЗТЕКЪЛ не предполага да ползвате промоцията".

След тези думи ù се дава информацията какво реално включва новият абонамент и майка ми се съгласява, за да не се окаже че ще ù спрат телефона, щом е изтекъл срокът на предишния план и не е ясно каква сума ще трябва да плати. Очевидно е, че майка ми не е информирана и разчита на компетентно и професионално обслужване, каквото сме получавали от предишни служители в този офис/магазин. Тя разбира, че вече е подписала въпросния договор.

След 1 ч. от събитието, майка ми проверява старият си договор и установява, че той е бил БЕЗСРОЧЕН - съответно, този договор няма как да ИЗТЕЧЕ и тя няма законово задължение да подпише нов.

Съответно разбира, че е била излъгана и умишлено подведена от касиерката Клементина Иванова за да подпише нов договор за 24 месеца, като единствен и най-изгоден план. Моята майка е на 53 г. Разтроена от измамата, търси моето съдействие. Решаваме да се върнем в горепосоченият офис и да потърсим правата си.

Завръщането ни в същият офиса става в 19:10 ч. Влизайки, аз моля да се срещна и да разговарям директно с управителя на офиса. Получавам информация, че неговото работно време е от 9:00 до 18:00 ч.,съответно вече го няма в магазина.

Касиерът Климентина Иванова, видимо раздразнена, излиза от касата, идва при нас на опашката, където чакаме и арогантно ни задава въпроса "Какво искате?".

Обясняваме ситуацията, която се е получила преди 1 час, и молим за обяснение поради каква причина тя е предоставила на майка ми недостоверна информация за статуса на нейните взаимоотношения с "Виваком" и защо е била задължена да подпише нов договор, и то за 2 години, представен като единствен изгоден.

Касиерката Климентина Иванова, без да отговаря на въпросите ни, пита директно какво искаме от нея. Нашето желание е да се анулира подписаният в 18:00 ч. нов договор, който предстои да влезе в сила в 24:00 часа, и да се възвърне предишният статус "Безсрочен".

Служителката нервно взима новия договор и започва да търси начини за анулирането му. В този момент аз звъня на номер 123, откъдето получавам потвърждение, че новите договори влизат в сила от 24:00 на 16.09.2013. Подробно обяснявам ситуацията и операторът ме съветва да подам жалба, ако не бъде анулиран новият договор.

След около 15 минути Клементина Иванова ни съобщава, че договорът вече е в сила и не може да бъде прекратен. Оказва се, че има законово нарушение от страна на "Виваком" и вместо в 24:00 ч, договорът е влязъл в сила час след подписването му.

След така създалата се ситуация искаме да пуснем жалба с входящ номер. Касиерката арогантно ни съветва "да си напишем жалбата вкъщи и да си я пуснем където искаме". Настояваме да е на място. Беше ми предоставен лист, и съответно моята майка започна да описва предмета на жалбата.

Писането се осъществява в офиса, върху рекламен плот, тъй като това е единственото удобно място. След 5 мин. другата касиерка, без бадж с името си, застава до нас и ни заставя да се преместим, там не било място за клиенти, а само за служители. Започват словесни нападки срещу нас. Моля касиерката да се обръща към мен и моята майка с уважение, защото все пак ние сме клиенти, и ако е възможно да използва уважителната форма на изказ "Вие". Служителката отвръща, че моят български език е "зле" - цитирам дословно.

"Сигурно сте права, все пак вие сте касиерка във "Виваком", казах. В отговор чух „Тая пък, за каква се мислиш, явно ти работиш във "Волф". Обяснявам, че съм клиент и не мисля, че трябва да получавам такова отношение от служител на "Виваком", но касиерката, викайки, при условие, че в офиса има около 10 клиента, ми казва ще си метне униформата и "тогава ще видиш какво те чака". След тази реакция аз и моята майка напускаме този офис. Отново звъня на тел. 123 и търся съдействие какво мога да направя в така създалата се втора абсурдна ситуация. Оттам ме съветват да подам жалбата си електронно или в друг офис.

Изключително съм обидена, разочарована и възмутена от нискоквалифицираното обслужване, от арогантното поведение и неумението да се съдейства и да се помага на клиенти от тези две млади служителки на "Виваком".

Предоставям на Вас възможността да компенсирате по някакъв начин, по ваше усмотрение, накърнените клиентски права на моята майка и на мен.

Искрено се надявам жалбата ми да бъде взета под внимание и тези две служителки да понесат съответната отговорност!

Миглена Гигова

София

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

04.12 2015 в 15:30

Moqta maika syshto q izlygaha otide da pita ot 60 bezplatni da stanat poveche te i kazali za 12 lv mesechno shte stanat 300+internet 4gb smetkata idva 12lv+12lv 24lv i za dvete az ostanah razocharovan syshtata karta q predlagaha sys tablet za 12lv no otkazah zashtoto nqmame finansovata vyzmojnost a sega trqbwa da platim neustoiki za skliocheniq dogovor.
Nqma takava darjava
Ot ofisa operatora i zashtita na pptrebitelq kazvat shtom e skliochen dogovora nqma kakvo da se napravi.
Qvno tova e imal na predvid B.Borisov shtastieto na edni e neshtastie za drugi

14.10 2015 в 15:57

Здравейте и от мен , тези служители на Виваком оросто нищо нестава от тези хорица нито си разбират от работата нито нищо .Преди около два месеца нправих един договор за сателитна чиния , аз живея с чужбина . Бях много изненадана от рекламите които полазват какви екстри има телевизията при което отивам в офиса в надежда 2 и ми отавят договор без да ми обяснят нищо. На следващия ден идват и монтират всичко ...
след монтажа си викам я да проверя екстрите оказва се че няма никакви екстри на сателита а само на оптичен ..... след това се обаждам и ги питам цялото обурудване линтрябва да върна, казват ми не само тунерите... Бях правила договора в един от моловете като ми казват че имам един месец пробна и ако не ми хареса мога да прекратя договора . И така отивам аз в надежда 2 в офиса те ми казват ако прекратя договора при тях а не там кадето съм го направила трябва да платя неустойка от 100 лв а може и повече . Вдигам се аз и отивам в мола и казвам че искам да прекратя договора след което пак ми се съобщава че трябва неустойка да плащам ...Казвам ЗАЩО НАЛИ ИМАХ ЕДИН МЕСЕЦ ПРОБНО !!? ПОСЛЕДВА ОТГОВОР - това е само при оптичното само там има един месец пробно.....
просто нямам думи сега трябва да им платя неустойка от 100 и повече лева ...
просто измамници .......... неразбиращи от работата си !!!

16.07 2015 в 17:23

Така ще разкажа моята изтория,преди година и два месеца закупих телефон марка АЛКАТЕЛ от ВИВАКОМ за 230 лв с 2 години договор развали се и го дадох за ремонт след като чаках един месец да ми го върнат ми го пратиха с постановление ,че бил корозирал след като никога не е бил мокрен незнам от къде е тази корозия можеби защото съм от Бургас и е по влажен въздуха,но ми отпадна гаранцията,и искам да кажа аз го закупих да изкара двете години и да си купиа друг по нов модел марка все тая,една такава уважаваща се фирма не триабва да допускат да има недоволни клиенти,бяхме дъгорочни партнѝори,но мисля да преклуча отношение с тях,вмомента чакам отговор от комисия на потребителите,но за жалост живеем в България не съм оптимист,НЕ СИ КУПУВАЍТЕ ТЕЛЕФОНИ ОТ ВИВАКОМ НЕ ЗАЧИТАТ ГАРАНЦИЍТЕ !!!

31.01 2015 в 12:47

Уважаеми потребители на Виваком.
Нека да споделя с Вас моят опит.
На 06.01.2015, бях в офиса на Виваком във Варна на улица Княз Борис,13.
За Януари Виваком пуснаха Huawei Ascend G7 на промоция.Аз имах 2 карти от Виваком като едната ми изтича март 2015.
Аз съм клиент от 6 години, лоялен с VIP карта. От роуминг съм правил много големи сметки от порядъка на 800 лева минимум.
Реших да закупя това устройство от тях с 2 годишен договор, 380 лева в брой и договорна карта с 16 лева месечна такса.
Съответно реших в началото да го изплатя на лизинг и набързо подписах договор с тях за нова карта, вземайки новият телефон. Пет минути след като излязох реших да се върна обратно и да го платя в брой, тъй като сметнах, че мога да си позволя това. Влизайки обратно в офиса и информирайки ги за моето решение, управителят на офиса във Варна ме уведоми, че нищо не можело да се направи в момента и трябвало 2 часа да изтекът за да влезе договора в сила. Той ме увери да се върна в офиса им към 17:00 часа същият ден за да доизплатя устройството като ме увери, че няма да има проблеми и ще платя същата сума. По закон се заплаща първата лизингова такса за да го вземете и аз бях платил по-рано 20 лева. И така след като се върнах в офиса им , по заповед на управитела , тяхна колежка ми принтира стойността на телефона от 380 лева с увеличение от 75 лева за ДДС до 454 лева. Тя беше учудена от това увеличение и управителя ме увери, че това ще се коригира в последващата фактура. След това на няколко пъти ходих до същият офис за доизясняване на случая.
На 24.01.2015 отидох до техният офис да разбера какво става и да проверим внимателно фактурата.
Тук веднага искам да Ви разкажа колко бях потресен от тях. Освен разговорите, беше ми наложена такса от 37 лева лихви по телефона, и още 20 лева неустойка, защото съм прекъснал лизинговия договор.
Веднага изпратих възражение, първо как е възможно при промоционални условия телефона в кеш е 380 лева с ДДС, а при лизинг ДДС-то се вкарва в цената. Имайте в предвид факта, че аз изплатих телефона още същият ден, с цел да избегна лизинга и да го платя както е по план 380 лева. Трябваше да ми наложат само лихвите , но не и ДДС-то. Много странно. После 20 лева , които бях платил не бяха въобще фиксирани в фактурата и за капак на всичко имам и неустойка от 20 лева.
Естествено като лоялен клиент веднага подадох възражение за възвръщане на платеното от мен ДДС, премахване на лихвата и неустойката.
Останах излъган от Офиса на Виваком във Варна, и освен това , заради 5 минути , един глупав подпис, което на практика може да се променя от централата, в желанието си да коригирам нещата и вярвайки , че Виваком са също лоялни към клиентите си, аз платих още 120 лева над цената на телефона. Защо след като толкова бързо съм реагирал ми беше наложено ДДС, лихви инеустойка? Имайки в предвид факта, че в брой с промоция телефона е с ДДС, вземайки го на лизинг, аз трябваше да платя и ДДС. После, Лихви, че и неустойка.
Неуважението , неприятното ми чувство и състояние към Виваком са гротескно грозни. Трябва да има някакъв период за отказ от услугите им, ако човек се е объркал или е решил да промени нещо, реагирайки веднага, а не след месец. Договорите трябва да могат да се променят поне още преди да са влезли в сила.
Ние сме лоялни към Вас, но и Вие бъдете лоялни и отстъпчиви към Нас.
За мен вече Виваком ще си останат едни мръсни и гадни бо––––ци , нагли до безочие и без всякакво благоприличие към клиентите си. Въобще големи и-----ти от най-долна и миз-----на класа.
Подкрепям и препоръчвам на всички , които желаят да се свързват с Виваком, да не го правят. Само така ще се научат тия да не се подиграват с хората.
Решил съм да платя всичко и да се махна от тия за мен мръсници.
Поздрави от един много разочарован клиент.

19.01 2015 в 23:45

...не е по различно и в другите офиси, елате да видите какво е в скай сити или центъра. Това не са хора, това са роботи, ти им обясняваш нещо те или се държат грубо и надменно или се правят на много отворени мислейки, че ще могат да се скрият зад името на компанията.

11.01 2015 в 19:41

Здравейте! Споделям разочарованието Ви от същият офис.Не само аз, но и моя приятелка, бяхме подложени на същото унижение от служителките.Особенно едната ( също беше без бадж). Груби и надменни служители. Как може да приемат на работа такива хора?!

13.12 2014 в 17:21

Zaminavam za chuzbina imam smetka na vivakom oak dase otkaja of tqh prosto neznam imam oshte 1 godina dogovor s tqh

06.11 2014 в 15:21

zdraveite,az sa6to imam problemi sas vivacom.dva dena imam internet,dva nqmam a sega ve4e ot pet dena nqmam,iskax da prekratq dovora a mi kazaxa 4e 6te pla6tam neustoiki.kakvo da pravq i jalba pusnax ama ni6to

21.06 2014 в 08:46

Виваком е некоректна фирма.смених адрес,но се оказа,че не могат да ми свържат интернет и телевизия.сега си плащам пълна сума за трио пакет,но ползвам само мобилен.няма проблем,ще плащам още 8 месеца на тези смешници за нищо.но този месец решиха да ме изсмучат с още 140лв. за устроиство за тв,което им върнах преди 2 месеца.имам и приемо-предавателен протокол,но операторите им са дебили(или политиката на калташката фирма е такава).

18.05 2014 в 09:05

преди един месец мъжа ми взе таблет на изплащане с интернет най добрият за 11.80да но в нашето село няма 3jвръзка и интернета не ни върши никаква работа та ние неможем и снимки да гледаме.на постоянните ни обажданя на 123 никой неможе да ни каже какво да направим но си искат парите,и жалба пуснахме и нищо е кажете ми как да плащам за нещо дето не го ползвам