Quantcast

"Бърдмен" и "Гранд хотел "Будапеща" фаворити за оскарите (списък с номинациите)

ОFFNews Последна промяна на 15 януари 2015 в 16:38 6226 3

Майкъл Кийтън е един от номинираните за най-добра главна мъжка роля.
Майкъл Кийтън е един от номинираните за най-добра главна мъжка роля.

Днес станаха ясни номинациите за престижните филмови награди "Оскар" за 2014 г.

"Бърдмен, или Неочакваната добродетел на невежеството" и "Гранд хотел "Будапеща", които освен че са любимци на публиката и критиката, събраха и по 9 номинации за наградата. 

Най-добър филм:

- "Американски снайпер" (American Sniper);
- Игра на кодове" (The Imitation Game);
- "Бърдмен" (Birdman or (The Unexpected Virtue of Ignorance);
- "Селма" (Selma);
- "Юношество" (Boyhood);
- "Теорията на всичко" (The Theory Of Everything);
- "Гранд хотел "Будапеща" (The Grand Budapest Hotel);
- "Камшичен удар" (Whiplash).

Най-добра анимация:

- "Кутийковците" (The Box Trolls);
- "Как да си дресираш дракон 2" (How To Train Your Dragon 2);
- "Песните на морето" (Songs of the Sea);
- "Приказката за принцеса Кагуя" (The Tale Of Princess Kaguya);
- "Героичната шесторка" (Big Hero 6).

Най-добра главна женска роля:

- Фелисити Джоунс за "Теорията на всичко" (The Theory Of Everything);
- Джулиан Мур за "Все още Алис" (Still Alice);
- Розамун Пайк за "Не казвай сбогом" (Gone Girl);
- Рийз Уидърспун за "Диво" (Wild);
- Марион Котияр за "Два дни и една нощ" (Two Days, One Night).

Най-добра главна мъжка роля:

- Стийв Каръл за "Ловец на лисици" (Foxcatcher);
- Майкъл Кийтън за "Бърдмен" (Birdman or (The Unexpected Virtue of Ignorance);
- Брадли Купър за "Американски снайпер" (American Sniper);
- Еди Редмейн за "Теорията на всичко" (The Theory Of Everything);
- Бенедикт Къмбърбач за "Игра на кодове" (The Imitation Game).

Най-добра поддържаща женска роля:

- Патриша Аркет в "Юношество" (Boyhood);
- Ема Стоун в "Бърдмен" (Birdman or (The Unexpected Virtue of Ignorance);
- Лаура Дерн в "Диво" (Wild);
- Мерил Стрийп в "Вдън горите" (Into the Woods);
- Кийра Найтли в "Игра на кодове" (The Imitation Game).

Най-добра поддържаща мъжка роля:

- Робърт Дювал в "Съдията" (The Judge);
- Итън Хоук в "Юношество" (Boyhood);
- Едуард Нортън в "Бърдмен" (Birdman or (The Unexpected Virtue of Ignorance);
- Марк Ръфъло в "Ловец на лисици" (Foxcatcher);
- Дж.К.Симънс в "Камшичен удар" (Whiplash).

Най-добра режисура:

- Алехандро Иняриту за "Бърдмен" (Birdman or (The Unexpected Virtue of Ignorance);
- Ричард Линклатър за "Юношество" (Boyhood);
- Бенет Милър за "Ловец на лисици" (Foxcatcher);
- Уес Андерсън за "Гранд хотел "Будапеща" (The Grand Budapest Hotel);
- Мортън Тилдъм за "Игра на кодове" (The Imitation Game).

Най-добър чуждестранен филм:

- "Ида", Полша (Ida);
- "Левиатан", Русия (Leviathan);
- "Мандарини", Естония (Tangerines);
- "Тимбукту", Мавритания (Timbuktu);
- "Диви разкази", Аржентина (Wild Tales).

Най-добра музика:

- Алекзандър Десплат за "Гранд хотел Будапеща" (The Grand Budapest Hotel);
- Алекзандър Десплат за "Игра на кодове" (The Imitation Game);
- Ханс Цимер за "Интерстелар" (Interstellar);
- Гари Йершон за "Г-н Търнър" (Mr. Turner);
- Йохан Йохансон за ""Теорията на всичко" (The Theory Of Everything).

Най-добри визуални ефекти:

- "Капитан Америка: Зимният войник" (Captain America: The Winter Soldier);
- "Зората на Планетата на маймуните" (Dawn of the Planet of the Apes);
- "Пазителите на галактиката" (Guardians of the Galaxy);
- "Интерстелар" (Interstellar);
- Х-мен: Дни на отминалото бъдеще" (X-Men: Days of Future Past).

Най-добър сценарий:

- "Бърдмен" (Birdman or (The Unexpected Virtue of Ignorance);
- "Юношество" (Boyhood);
- "Ловец на лисици" (Foxcatcher);
- "Гранд хотел "Будапеща" (The Grand Budapest Hotel);
- "Лешояда" (Nightcrawler).

Останалите номинации в другите категории може да видите на този линк.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

17.01 2015 в 14:05

Ооо, забравих да спомена. Познайте режисьорът на това лайно - Пътят към Коста дел Маресме, дали е замесен в комисията, която първо решава на кой да се дадат пари, а после решава кой филм да се прати на Оскарите??? Много обичат да се разхождат тия мърши, да знаете. :)

17.01 2015 в 13:48

Естествено нищо не е станало, нашите филми са толкова слаби, ъъъ, даже нека малко да поясня първо. Оскарите реално са тотален шит, там не се гледат качествата на филма, режисьора и тн, а доколко добре цялата продукция се вписва в едни формули - задължително трябва да е драма, да има такъв морал и морал, да има това и онова, ако в дъното на всичко е любов и патетика - огромни плюсове. Вариации на формулата, която изобщо не е сложна и дълга за следване, са абсолютно задължителни за да влезеш в номинациите, после вече гледат и практически как точно си свършил работата и плюс-минус още 100 схеми и може да вземеш Оскар. Да се върнем на българското кино. Значи ние тук, в България, правим единствено и само филми по формулата (формулата е абсолютно задължителна за всички фестивали на планетата. има-няма 10 филма в историята на киното, които да са взели награда от голям кино форум и да не са по формулата), та ние си правим яко филми по формулата, за да може да се разхождат разни типчета, най-често с нашите пари, по едни фестивалчета. Там се взиамт и награди, най-често на бартер. Ообаче наградите после се поставят във витрина (нищо че не значат нищо) и ако нещо се случи проблем и трябва да се плаче пред институции ги вадим тез награди и казваме - ама как така ще ни спрете парите, вижте тези награди. Но това е друга тема. И естествено ние много се мъчим да изплюем нещо по формулата, което да е за Оскар. Това е много примамлива награда и много добре ще седи у витрината и у парламента като плачем. Обаче, в реалния живот, а не в този на нагласените фестивали и мечтите, българското кино е толкова зле, във всеки един аспект на кинематографията, че за Оскарите е недопустимо такъв филм да присъства в селекцията или номинациите. А и там на бартер не става. Та нека сега отговоря и на въпроса ти. Като говоря за всички минали и бъдещи български филми, които замесват в едно изречение с Оскарите. Нашите снимат супер балъшки филм, със супер балъшко интерпретиране на формулата, като най-често използват най-баналното клише възможно - те се обичат много, но има проблем в тяхната връзка причинен от външни фактори и те трябва да се борят с живота за да постигнат нирвана и истинската любов. Най-често ситуираме (без да има никакъв смисъл или значение за филма, просто формулата) нещата в комунизъм или турско робство, защото много кълве на това. В случая с рапсодията, са избрали още по-добро клише, което даже адмирирам, добър ПР ход като цяло, този път играем на тънката еврейска струна. И значи снимат супер балъшки филм, супер тъпо клише, супер балъшки заснет, с епохалната игра на възпитаниците на натфиз, звук от бате Боре и го пращат на Оскарите като се надяват на НОМИНАЦИЯ. Оскарите, обаче, виждат колко са зле нещата още на 15-та минути, спират филма и му слагат директно хикса и избират ирански филм със същата фабула и формула, но направен професионално и добре. Та ние много пъти сме пращали филми на Оскарите, и още много ще пратим, но в близките 40 години ни чака само хикса. Доста поколения кинаджии трябва да се сменят, че да започнем дори да мислим правилно, какво остава филми да заснемаме. Ако беше се срутил военния клуб, докато там траеше полюцията 100 години БГ кино тия 40 години реално имаше огромен шанс да се смалят на 10-15, но уви военния клуб си седи, ония пиявици ще смучат и сеят разруха още дълго.

16.01 2015 в 00:40

A какво стана с "Пътят към Коста дел Маресме" (на английски: Bulgarian Rhapsody, който щеше да е в категория "Най-добър чуждоезичен филм" за 2014 г. ?!