Трима ръководни служители в Трейс са дали показания по случая с катастрофата край Своге, при която загинаха 18 души.
От държавното обвинение припомнят, че разследването е възложено от главния прокурор на Националната следствена служба, под ръководството на екип от прокурори от Софийска окръжна прокуратура.
За времето от 5 септември 2018 г. до сега, по делото са назначени пет експертизи и са разпитани 15 души.
Направени са нови огледи, при които са иззети веществени доказателства, имащи значение за разследването и в частност за назначаването и изготвянето на съответни експертизи. Направени са два допълнителни огледа на местопроизшествието, като са иззети сравнителни образци от поставената еластична ограда /мантинела/, повторен оглед на автобуса - във връзка с изготвяне заключението на назначената експертиза за установяване на техническото му състояние и три огледа на веществени доказателства - допълнителни огледи на двата леки автомобила, участвали в произшествието, както и детайлен оглед на иззетите части от еластичната ограда, уточняват от прокуратурата.
В качеството на свидетели са разпитани още 15 лица, сред които служители на дружествата, участвали в строителството на пътния участък, включително и изпълнителния директор и председателя на Надзорния съвет на „Трейс Груп Холд“ АД и ръководителя на лаборатория „Пътно строителство – Трейс“. Разпитани са също служители на АПИ, имащи отношение към изпълнението на проекта и директора на ОПУ. Показания са дали петима пострадали от произшествието и трима свидетели, оказали помощ на пострадали лица.
Сред назначените 5 експертизи е техническа експертиза, възложена на специализирана лаборатория - на иззетите сравнителните образци от асфалтова настилка за установяване дали асфалтовата смес от иззетите проби /изрезки/ отговаря на утвърдената рецепта за изготвянето ѝ и на българския държавен стандарт за тежко и много тежко движение. Експертизата ще даде отговор и на въпроса, дали едрозърнестия минерален материал, вложен в асфалтовата смес, по устойчивост на ускорено полиране отговаря на действащия стандарт.
Втора техническа експертиза е направена на иззетите части от поставената в района предпазна мантинела и за това дали тя съответства на установените стандарти като материал, дебелина, закрепване и други показатели. Изследването е възложено на Института по металознание към БАН.
Физико – химическа експертиза трябва да определи химичния и морфологичния състав на иззети сравнителни образци от боя от мантинелата на мястото на произшествието.
Строително - техническа експертиза пък следва да даде заключение относно спазването на технически правила и норми при изготвянето на проекта и при изпълнението на обекта в участъка на катастрофата. Заключението ще бъде изготвено от експерт, притежаващ специалност в областта на пътното строителство.
Изискани и приобщени са редица нови документи, относими към предмета на разследването от: АПИ, „Трейс груп Холд“ АД, Български институт по стандартизация, лечебни заведения /по повод проведено лечение на пострадалите от произшествието/, "Мотт Мак Доналд България" ООД /във връзка с делегирани от възложителя по договора права и задължения и уточняване обхвата на консултантските услуги/.
Месец след трагедията край Своге "Трейс Груп Холд" АД излезе с нова позиция за качеството на ремонта на пътя.
От дружеството твърдят, че са изпълнили "качествено и в срок своите ангажименти" и че "години наред движението през този участък се е осъществявало безпроблемно, при спазване на правилата за движение".
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
6516
1
03.10 2018 в 10:34
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
САЩ повдигнаха обвинение на индийски милиардер за подкупи на стойност 265 млн. долара