Собствениците на онлайн магазини срещат редица предизвикателства, а само преди няколко години, мнозина все още имаха задръжки да пазаруват и да избират продукти в интернет. Днес тази идея не изглежда толкова ексцентрична, а в условията на пандемия, виртуалните обекти се оказаха оазисите и спасението за повечето потребители, особено когато говорим за стоки, различни от дрехи и аксесоари.
Разговаряме с Деница Казакова, създател на сайта PrettyZone, която ни разкрива трудностите по пътя и днешните условия, пред които е изправен бизнесът.
Здравейте! Представете се и споделете нещо за себе си, което смятате, че ви отличава като личност.
Аз съм Деница Казакова. Майка съм на две деца и съпруга на любвеобилен мъж. Наслаждавам се на всеки момент, както и на трудностите, които възникват по време на това приключение. Непрекъснато се стремя и имам потребност да научавам нови неща. Обожавам да пътувам, за да се срещам с интересни и забавни хора. Звуча като всяка жена, която обича живота в цялото му многообразие, точно това ме прави изпълнена с енергия и желание да покорявам нови върхове, да създавам и да откликвам на нуждите на съвременните дами.
Как стартирахте Вашия бизнес и се насочихте към онлайн търговията?
Опитите ми датират от 2007 г. Тогава стартира и връзката ми с онлайн търговията. В началото предлагахме основно продукти за удължаване и сгъстяване на коса – екстеншъни. И понеже общувам с клиентите си и държа на обратната връзка от тях, реших да задоволя търсенето им за всичко необходимо за перфектен маникюр и педикюр, електрически уреди за маникюр, оборудване за салони. Това са стоки, които се търсят от дами за употреба в домашни условия или от професионалисти, предлагащи този вид услуги.
И така се насочих в тази посока, плавно, бавно, учейки всичко за тях, търсейки най-доброто и актуално за пазара.
Какъв ценен съвет бихте дали на нашите читатели, които искат да се занимават с онлайн търговия?
Сигурна съм, че в днешно време доста хора се насочват към онлайн търговията. Едно от основните правила за успешен онлайн бизнес е доброто представяне на предлаганите продукти, на правилно избрана платформа с професионална SEO оптимизация и силно присъствие на марката, разпознаваемост в интернет.
Кои са според Вас ключовите моменти за успешната онлайн търговия?
Трудностите, с които можете да се сблъскате, са много. Лично на мен, намирането на подходящия персонал ми отнема доста енергия и време. Към всеки присъединил се към нашия екип, имаме изискване да притежава мотивация, да бъде амбициран, да притежава голяма съсредоточеност, гъвкавост и отговорност към предаването на всяка пратка. Гледам на своя персонал като на основен и ценен ресурс.
Кои са най-купуваните продукти на сайта Ви и какви са успешните трикове, които приложихте за популяризирането им?
Предлагам голяма гама от цветове на гел лаковете Pretty gel - продукт, който категорично се наложи на пазара, благодарение на високото си качество, плътността на цветовете и наистина дълготрайния ефект на красивия маникюр. Всеки, който се е докоснал до този продукт, е останал наш редовен клиент. На него дължим водещото си място в продажбите на гел лак.
Какво Ви отличава от останалите онлайн търговци в бранша?
Денонощният ми труд е насочен към налагането на нови и актуални висококачествени продукти, правилна реклама и отлично отношение към клиента.
Само към родния купувач ли са насочени намеренията Ви или предвиждате да се развивате и на чужди пазари?
Към настоящия момент работим на територията на България. Не е изключено да разширим предлагането и извън граница, стига да намерим пресечна точка с условията, които налага външният пазар.
При всеки старт срещаме и препятствия. Какви бяха те в началото и колко време Ви отне, за да се усетите стабилни и доволни от резултатите?
Разбира се, че съм преживяла хиляди препятствия, които мисля че ме направиха
по-силна. В началото си беше истинско геройство, защото преди 13 години онлайн бизнесът в България все още не беше добре развит, пазаруваше се основно от физическите магазини. Години, в които беше доста трудно и неясно, опипваш почвата и следиш за ефекта, луташ се и нямаш реална визия накъде вървиш. Но през последните три-четири години все повече и повече хора се довериха на интернет търговията, и мога смело да кажа, че усещам стабилност и съм доволна от резултатите, които постигам.
Каква е формулата, с която можеш да спечелиш доверието на потребителя в интернет пространството?
Рекламата и доброто представяне на продукта, вниманието, търпеливото и добро отношение към клиента.
Как се отразява пандемията на онлайн бизнеса, получихте ли тласък на фона на кризата, която се зададе заради коронавируса?
Да, истината е, че това е един шанс онлайн магазините да прогресират, а някои тепърва да се докажат на пазара. В момент, когато хората са затворени в дома си, откриват нови начини за справяне с ежедневието, създават си различни навици, грижат се за външния си вид повече със собствени усилия, ние сме готови да посрещнем нуждите им и да ги консултираме, за да ги улесним максимално.
Какво очаквате да се промени през годините в сферата на онлайн търговията? Визията Ви за бъдещето й.
Очакванията са ми, че все повече и повече хора ще се доверят на онлайн търговията, ще се появят доста нови онлайн магазини, с доста по-добри стратегии, конкуренцията ще бъде все по-силна. Това обаче ще накара всички нас, притежаващи онлайн магазини, да се усъвършенстваме допълнително, да предлагаме най-качествената и търсена стока, да задържим досегашните си клиенти и да се борим за нови.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)