Учени откриха революционен антибиотик, който убива устойчиви бактерии

OFFNews 08 януари 2015 в 15:29 8661 0

Учени откриха антибиотик, който може да убива устойчиви бактерии и който може да се окаже решение на проблема на нарастващата резистентност към лекарствата.

Новооткритият антибиотик атакува много от често срещаните бактериални инфекции като туберкулоза, септицемия и колит и може да бъде пуснат в продажба до 5 години.

По-важното обаче е, че той може да проправи пътя към ново поколение антибиотици заради начина, по който е открит, смятат учените.

Специалистите винаги са вярвали, че в почвата има много нови антибиотици, тъй като бактериите са развили нови начини да се борят с други микроби. 99% от микробите обаче няма как да бъдат отгледани в лабораторни условия.

Учени от Североизточния университет в Бостън са открили начин да използват електронен чип, за да отгледат микробите в почвата и след това да изолират техните антибиотични химически съединения.

Те са открили, че едно от съединенията – Теиксобактин, е много ефективно срещу често срещаните бактериални инфекции.

Откритието е важно и с това, че то е свързано с развитието на резистентността. Тя е неизбежна и ние трябва да съсредоточим усилията си върху това да произвеждаме лекарства по-бързо от засилването на резистентността, заяви проф. Ким Люис, директор на Антимикробния изследователски център.

Теиксобактинът показва, че ще можем да разработваме съединения, към които бактериите не са устойчиви. Освен това учените са убедени, че бактериите няма да придобият резистентност към Теиксобактина в следващите най-малко 30 години.

Опитите върху мишки показват, че антибиотикът действа добре, без да предизвиква странични ефекти.

Сега учените се концентрират върху производството на продукт, който ще може да се изпробва върху хора.

Първият антибиотик Пеницилин е открит от Александър Флеминг през 1928 г., след което са открити още над 100 съединения, но нов вид антибиотик не е откриван от 1987 г. насам.

Липсата на нови лекарства или прекалената употреба на медикаменти са довели до това, че бактериите стават все по-устойчиви на съвременните лекарства.

Рискът от развиване на резистентност към антибиотици е толкова опасен, колкото и тероризмът, тъй като страните може да заживеят отново в един свят, подобен на 19 век, в който и най-малката инфекция може да те убие, категорични са лекарите.