Нанотехнология помага в борбата с рака

ОFFNews 01 декември 2014 в 11:45 3864 0

Снимка Brookhaven National Laboratory

Повърхностните свойства на квантовите точки ги карат да флуоресцират

Малки квантови точки от графен могат да помогнат в борбата с рака, маркирайки засегнатите клетки в организма.

Квантовите точки (quantum dots) представляват изключително малки (1-10 нанометра) кристали от полупроводников материал. Свойствата на повърхността им ги кара да флуоресцират, когато светлина падне върху тях.

В доклад, наскоро публикуван в списание Nanoscale от изследователски екип, се посочва, че са активирани графенови квантови точки, така че те да светят почти пет пъти по-ярко от нормалните точки.

Материалът, използван за квантовите точки, е графен. Той е ултра тънък, почти прозрачен лист от въглерод, дебел само един атом.

"Графенът е един от материалите-чудо на XXI век. Той е най-мощният вид материал за направа на квантови точки."- казва физикът д-р Винсент Гомес от университета в Сидни.

"Може да заснемаме изображения на вътрешните структури на органите с тези точки."- допълва изследователят.

Разтвор с квантови точки може да се инжектира в човешкото тяло, а точките да се свързват и откриват ракови клетки, твърдят учените.

Графеновите квантови точки ще предлагат относително нетоксична алтернатива на сегашните технологии с квантови точки.

"Тъй като те са направени от въглерод се очаква да бъдат нетоксични и биоразградими. Светодиодите може да се използват за сигнализиране, например към компютър или за аварийни сигнали," казва Гомес.

X

Да помогнем на украинските деца!