Тв Алма матер: Новата реклама не съответства на академичния тон, очакван от СУ

Последна промяна на 12 ноември 2018 в 17:28 2796 2

Телевизия "Алма матер" излезе със становище по повод клипа за кастинг за водещи и сценаристи, който стана обект усилен публичен дебат.

От телевизията обявиха, че клипът е получил основателна критика от обществеността и медиите, тъй като стилистиката и посланието му не съответстват на академичния тон, който се очаква от Софийския университет "Св. Климент Охридски".

"Целта на клипа не е била да отправи към младите хора погрешно послание, което би могло да се изтълкува като утвърждаващо стремежа към известност над упорития труд и сериозните качества. Напротив – целта на кастинга е да се намерят най-способните и талантливи млади хора, които с оригинални идеи и много работа да позволят Телевизия „Алма матер" да стане интересна и гледана телевизия, посветена на образование, наука, култура и младежка тематика и даваща възможност да се чуе гласът на студентите", като Управителният и Програмният съвети на телевизията са се съгласили, че тези цели не могат да се постигнат с "нарушаване на добрия тон и вкус и с послания, които не съответстват на високата мисия на Софийския университет".

Ето и цялата позиция на телевизията. Публикуваме го без редакторска намеса: 

Уважаеми колеги,

През последните дни клип за студентски кастинг, качен във Фейсбук от Телевизия „Алма матер", стана обект на основателна критика от страна на обществеността и медиите. Стилистиката и посланието на клипа не са в съответствие с академичния тон, който се очаква от всяко звено на най-стария и най-авторитетен университет в страната.

Днес случаят беше обсъден на съвместно заседание на Управителния и Програмния съвет на телевизията. В проведения сериозен разговор директорът на телевизията Б. Рахал изрази съжаление за недобрата преценка докъде пародиен тон е приемлив и къде преминава в лош вкус и сексизъм. Целта на клипа не е била да отправи към младите хора погрешно послание, което би могло да се изтълкува като утвърждаващо стремежа към известност над упорития труд и сериозните качества. Напротив – целта на кастинга е да се намерят най-способните и талантливи млади хора, които с оригинални идеи и много работа да позволят Телевизия „Алма матер" да стане интересна и гледана телевизия, посветена на образование, наука, култура и младежка тематика и даваща възможност да се чуе гласът на студентите.

Всички членове на двата съвета изразиха мнение, че тези важни цели не могат да бъдат постигнати с нарушаване на добрия тон и вкус и с послания, които не съответстват на високата мисия на Софийския университет.

Университетът е доказал, че е силно ангажиран с темата за борбата с насилието срещу жени, като чрез свои инициативи и събития постоянно насочва вниманието на обществото към нея. От няколко седмици Университетът подготвя съвместно с Военна академия и благотворителен концерт срещу трафика на жени.

След сериозната дискусия и ангажираността на всички участвали в обсъждането сме убедени, че директорът и екипът на Телевизия „Алма матер" ще се придържат към академичните стандарти.

Сериозният обществен интерес към темата обаче повдига по-широкия въпрос за спазването на високи стандарти в журналистиката и на журналистическата етика изобщо. Реакцията на обществото показа, че журналистическите стандарти и добрият вкус трябва да се спазват дори при изготвяне на 30-секунден клип, който не е излъчван в ефира, а е предназначен за фейсбук, следователно е назрял моментът за обществено обсъждане на спазването на високите журналистически стандарти и на журналистическата етика.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

1242

2

elbarbudo

13.11 2018 в 10:50

Новата реклама може да не отговаря на академичния тон, ама за сметка на това отговаря на реалността.

2666

1

Hissarion

12.11 2018 в 17:58

Локуми, локуми.