Телевизия "Алма матер" излезе със становище по повод клипа за кастинг за водещи и сценаристи, който стана обект усилен публичен дебат.
От телевизията обявиха, че клипът е получил основателна критика от обществеността и медиите, тъй като стилистиката и посланието му не съответстват на академичния тон, който се очаква от Софийския университет "Св. Климент Охридски".
"Целта на клипа не е била да отправи към младите хора погрешно послание, което би могло да се изтълкува като утвърждаващо стремежа към известност над упорития труд и сериозните качества. Напротив – целта на кастинга е да се намерят най-способните и талантливи млади хора, които с оригинални идеи и много работа да позволят Телевизия „Алма матер" да стане интересна и гледана телевизия, посветена на образование, наука, култура и младежка тематика и даваща възможност да се чуе гласът на студентите", като Управителният и Програмният съвети на телевизията са се съгласили, че тези цели не могат да се постигнат с "нарушаване на добрия тон и вкус и с послания, които не съответстват на високата мисия на Софийския университет".
Ето и цялата позиция на телевизията. Публикуваме го без редакторска намеса:
Уважаеми колеги,
През последните дни клип за студентски кастинг, качен във Фейсбук от Телевизия „Алма матер", стана обект на основателна критика от страна на обществеността и медиите. Стилистиката и посланието на клипа не са в съответствие с академичния тон, който се очаква от всяко звено на най-стария и най-авторитетен университет в страната.
Днес случаят беше обсъден на съвместно заседание на Управителния и Програмния съвет на телевизията. В проведения сериозен разговор директорът на телевизията Б. Рахал изрази съжаление за недобрата преценка докъде пародиен тон е приемлив и къде преминава в лош вкус и сексизъм. Целта на клипа не е била да отправи към младите хора погрешно послание, което би могло да се изтълкува като утвърждаващо стремежа към известност над упорития труд и сериозните качества. Напротив – целта на кастинга е да се намерят най-способните и талантливи млади хора, които с оригинални идеи и много работа да позволят Телевизия „Алма матер" да стане интересна и гледана телевизия, посветена на образование, наука, култура и младежка тематика и даваща възможност да се чуе гласът на студентите.
Всички членове на двата съвета изразиха мнение, че тези важни цели не могат да бъдат постигнати с нарушаване на добрия тон и вкус и с послания, които не съответстват на високата мисия на Софийския университет.
Университетът е доказал, че е силно ангажиран с темата за борбата с насилието срещу жени, като чрез свои инициативи и събития постоянно насочва вниманието на обществото към нея. От няколко седмици Университетът подготвя съвместно с Военна академия и благотворителен концерт срещу трафика на жени.
След сериозната дискусия и ангажираността на всички участвали в обсъждането сме убедени, че директорът и екипът на Телевизия „Алма матер" ще се придържат към академичните стандарти.
Сериозният обществен интерес към темата обаче повдига по-широкия въпрос за спазването на високи стандарти в журналистиката и на журналистическата етика изобщо. Реакцията на обществото показа, че журналистическите стандарти и добрият вкус трябва да се спазват дори при изготвяне на 30-секунден клип, който не е излъчван в ефира, а е предназначен за фейсбук, следователно е назрял моментът за обществено обсъждане на спазването на високите журналистически стандарти и на журналистическата етика.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
10372
2
13.11 2018 в 10:50
10571
1
12.11 2018 в 17:58
Последни коментари
Момче и момиче са открити мъртви в жилище в Благоевград
Мениджър в схемата BETL: Ние също сме жертви на измамата, страхуваме се за живота си
Пътници вървяха пеша по релсите на новооткритото метро в Солун заради инцидент (видео)
Спас Малинов, който оцеля от лавината, погубила 11 души
Истинската зима ограничава грипа, след празниците болните ще се увеличат, каза доц. Кунчев
Дубайските и сръбските валути сред най-търсените за обмен у нас