AT&T, собственик на студията HBO и Warner Bros, и Discovery, дом на телевизионни мрежи като HGTV и TLC, заявиха, че ще комбинират съдържанието си, за да формират самостоятелен глобален бизнес за развлечения и медии.
Главният изпълнителен директор на Discovery Дейвид Заслав ще ръководи предложената нова компания, която ще обхваща едно от най-мощните студия в Холивуд, включително франчайзите на Хари Потър и Батман, новинарската мрежа CNN, спортните програми и каналите на Discovery за готварство, природа и научни предавания.
Ходът бележи разгръщането на амбициозния план на AT&T за изграждане на телекомуникационна и медийна централа чрез множество сделки, включително придобиването на американски медиен конгломерат Time Warner за 108,7 млрд. долара през 2018 г. и закупуването на сателитна телевизия DirecTV за 68 млрд. долара през 2015 г.
Акциите в Discovery се покачиха с около 16% до $ 41,3 в предварителната търговия, но по-късно паднаха с 2%, тъй като инвеститорите установиха, че ще отнеме време на Discovery да увеличи стрийминг потока на предаванията, каза Рич Грийнфийлд, партньор в LightShed Partners.
"На тази компания ще ѝ отнеме една година, докато бъде в състояние да поеме контрола върху активите", каза той. "Новата компания ще бъде по-добра след сделката, но ще отнеме време."
Акциите в AT&T нараснаха с около 3% до $ 33,23 след обявяването на новата компания, която ще бъде 71% собственост на акционери на AT&T и 29% от инвеститори на Discovery.
Стойността на предприятието на новата комбинирана компания ще бъде повече от 120 милиарда щатски долара с дълг от 58 милиарда долара, включително 43 милиарда от WarnerMedia и 15 милиарда от Discovery.
Името на новата компания ще бъде оповестено до следващата седмица, докато други подробности, включително бъдещата роля на изпълнителния директор на WarnerMedia Джейсън Килар и как ще бъдат уредени съвместните имоти и услуги, тепърва предстои да бъдат разработени, казаха мениджърите пред репортери.
Сделката подчертава придвижването на телевизионната гледаемост към стрийминг, където се изисква мащаб, както е при Netflix Inc. и Walt Disney Co.
„Възможностите за пряко стрийм предаване към потребителите бързо се развиват и за да се поддържа темпото и да се запази лидерска позиция, са необходими няколко неща - глобален мащаб, достъп до капитал, широк спектър от висококачествено съдържание и най-добрите таланти в индустрията“, заяви главният изпълнителен директор на AT&T Джон Станки.
Двете компании ще похарчат около 20 млрд. долара за съдържание, повече от 17-те милиарда, които Netflix ще похарчи тази година, а Заслав заяви, че очаква да увеличи инвестициите в програми в бъдеще.
„Макар че допълнителни подробности тепърва ще се появяват, предложената хоризонтална комбинация ще създаде глобално съдържание, обединяващо водещите новинарски и развлекателни активи на WarnerMedia с водещия потенциал в индустрията на програмните мрежи на Discovery“, каза Кийт Снайдър от CFRA Research.
Сделката не е изненадваща, добави Снайдър, след като натискът върху традиционната платена телевизия се засили по време на пандемията на коронавируса, докато потребителите гледаха много стрийминг предавания, когато останаха у дома.
С Time Warner бившият главен изпълнителен директор на AT&T Рандал Стивънсън се стреми да създаде медиен и телекомуникационен гигант, съчетаващ съдържание и разпространение.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Банско откри ски сезона с Марк Жирардели и Михаел Валхофер (СНИМКИ)
Путин се закани да унищожи Украйна след нападението с дрон в Казан
''Най-доброто предстои!''. Пеевски сменя устава на ДПС в НДК (видео, снимки)
Путин заплаши Запада с ракети Орешник и че ще сложи свои хора на власт в Киев