Европейската асоциация на комуникационните агенции (EACA) и Effie Awards Europe обявиха маркетинговите лидери, които ще участват в журито за наградите Effie Europe 2024. Изтъкнатите професионалисти ще имат честта да оценят и наградят най-ефективните и въздействащи маркетингови кампании за 2024 година.
Журито на Effie Awards Europe се състои от близо 150 професионалисти от индустрията от 24 държави в Европа, които ще оценяват заявките въз основа на четири ключови критерия: Стратегическо предизвикателство, Творческа стратегия, Реализиране на идеята и Ефективност.
Председатели на журито на Effie Europe 2024 са представители както от страна на агенциите, така и от света на клиентите: Harrison Steinhart, Global Strategy Director в DDB Paris и Iva Bennefeld-Stepanic, Vice President Marketing Central Europe | International за Mondelez.
„Наградите Effie са толкова важен момент за размисъл, учене и честване на най-добрите и най-въздействащи маркетингови и рекламни кампании. Те предлагат поглед зад кулисите на това, което наистина има значение – оригинално мислене и креативността, които изграждат осезаема марка и бизнес стойност. За мен е чест да съм част от журито на Effie Awards Europe тази година и нямам търпение да се запознаем с всички заявки” каза Harrison.
„Наградите Effie са тежката валута, когато става въпрос за оценка на въздействието и ефективността на маркетинга и творческата работа! За мен е чест да съ-председателствам тазгодишните награди Effie Europe и очаквам с нетърпение да се потопя в света на творчество, вдъхновение и смели идеи!“, сподели Iva.
Към журито на Multi-market & Positive Change от страна на България ще се присъединят:
Първи кръг:
Гергана Иванова, Съосновател и управляващ партньор, The Smarts Group
Йоана Панчева, Главен оперативен директор, guts&brainsDDB
Юлиян Добрев, Основател и Директор Анализи, BluePoint Research & Consulting
Втори кръг:
Велимира Петрова, Директор Продажби, bTV Media Group
Грета Колева, Управляващ директор, Graffiti BBDO & Proximity Sofia
Към журито на Best of Europe от страна на България ще се присъединят:
Първи кръг:
Анелия Мирчева, Senior Marketing Manager, Visa
Красимир Папазов, Главен редактор, Redlink
Марчела Абрашева, Regional Managing Director, Kantar
Втори кръг:
Иво Алтънов, Управляващ директор, Noble Graphics
Вижте пълния списък и визитки на журито.
Effie е глобален форум, който съществува, за да ръководи, вдъхновява и защитава, както практиката, така и практикуващите маркетингова ефективност. Наградите са отворени за всички агенции и марки, които искат да бъдат признати за най-ефективните си маркетингови кампании, които са показател за промяна и са постигнали реални, измерими резултати.
Платформата за подаване на заявки е отворена, като първият срок изтича на 31 юли, а последният на 13 септември.
Повече информация на: https://www.effie-europe.com/call-for-entries/
Победителите ще бъдат обявени по време на Гала церемонията на Effie Europe на 11 декември в Брюксел.
Effie Awards Europe се организират от Европейската асоциация на комуникационните агенции (EACA) в партньорство с Kantar.
Effie Worldwide представи класацията Effie Index 2023
Noble Graphics зае девето място в класацията на независимите агенции в Европа
Компании от секторите за бързооборотни стоки (FMCG/CPG), бързо хранене и напитки доминираха в тазгодишните класации, като 3 от Топ 5 на най-ефективните марки са ресторанти за бързо обслужване (QSRs).
AB InBev и McDonald's демонстрират своята ангажираност към ефективността, като за трета поредна година заемат водещи позиции съответно в класациите за Рекламодател и Марка.
Конкуренцията за Most Effective Agency Office демонстрира глобалния обхват и сила на агенциите по отношение на ефективността. Класацията Тоp 10 Most Effective Agency Office обхваща страни като Аржентина, Бразилия, Колумбия, Индия, Нова Зеландия, Украйна и Обединените Арабски Емирства. По същия начин, класацията Тоp 10 Most Effective Independent Agencies включва Аржентина, Бразилия, Китай, Дания, Индия, Нова Зеландия, Перу, Украйна и Съединените Щати.
„Глобалният Effie Index се превърна в златен стандарт за измерване на маркетинговата ефективност,“ каза Traci Alford, глобален изпълнителен директор на Effie Worldwide. „Компаниите и марките, които заемат водещите места в нашите класации, демонстрират най-висока ангажираност към ефективността. Независимо от техните бизнес предизвикателства, всички те имат едно общо нещо – продължават да постигат осезаеми успехи за своите марки. Бих искала да поздравя всички екипи, които участват – те представляват най-доброто от нашата индустрия и трябва да се гордеят със своите постижения.“
Effie Index идентифицира и класира най-ефективните агенции, рекламодатели, марки, мрежи и холдингови компании чрез анализ на повече от 4750 финалисти и печеливши участия от допустимите глобални, регионални и национални конкурси за наградите Effie по света. Обявяван ежегодно, той е най-изчерпателното глобално класиране на маркетинговата ефективност.
Тазгодишните класации са представителни за финалистите и победителите на наградите Effie, обявени между 1 януари 2023 г. и 31 декември 2023 г.
Noble Graphics влезе на девето място в класацията Топ 10 на независимите агенции в Европа. Цялата класация може да разгледате тук. Агенцията спечели отличието „Най-ефективна агенция в България“ за четвърти пореден път в изданието на конкурса Effie България през 2023 година.
Резултатите в детайли:
Most Effective Marketers
Топ 5: AB InBev, Unilever, McDonald’s, PepsiCo, The Coca-Cola Company
AB InBev задържа първото място за трети пореден път, с печеливши заявки от Злато и Гранд При за 15 марки в 10 пазара. Unilever се завръща на второ място след като миналата година беше на четвърто, премествайки McDonald’s на трето място. PepsiCo се завръща в топ 5 за първи път от 2021 г., а The Coca-Cola Company се връща в топ 5 за първи път от 2020 г.
Постоянно високоефективни компании като Mondelēz International, Procter & Gamble, Yum! и Nestlé заемат местата от шесто до девето, докато Netflix влиза в топ 10 за първи път, оспорвайки доминацията на компаниите за бързооборотни стоки (CPGs) и ресторантите за бързо обслужване (QSRs).
Most Effective Brands
Топ 5: McDonald’s, KFC, Oreo, UNITED24, Burger King
McDonald’s продължава да демонстрира своята ангажираност към ефективността, като за трета поредна година заема първото място като най-ефективна марка. Също така, KFC задържа второто си място за втора година, отбелязвайки петата си последователна година в топ 5. Burger King потвърждава доминацията на ресторантите за бързо обслужване (QSRs), като запазва петото място.
Oreo се присъедини към Топ 5 за първи път като трета най-ефективна марка. Също така, UNITED24, печелила в над 10 категории на местно и регионално ниво, влезе за първи път в Топ 5. UNITED24, инициативата на президента на Украйна, беше стартирана като основно място за събиране на благотворителни дарения в подкрепа на Украйна.
Нейното високо класиране в Индекса за 2023 г., отразяващо работата, извършена в периода 2022/2023 г., е свидетелство за устойчивостта, креативността и силата на украинската рекламна и маркетингова общност дори в най-трудните времена. UNITED24 и агенция-партньор Gres Todorchuk спечелиха Голямата Ефи на Effie Ukraine за 2023 г. за проекта "Азовстал. Символ на устойчивост."
Most Effective Agency Holding Groups
Топ 5: Omnicom, WPP, Publicis, Interpublic (IPG), Dentsu
Omnicom се нареди на първо място като най-ефективна холдингова група, сваляйки от върха миналогодишния лидер WPP. Позицията на Omnicom беше засилена от силното глобално представяне на офисите на DDB, BBDO, PHD, OMD и TBWA, сред други.
Publicis запази третото място за втора поредна година, докато IPG и Dentsu заемат съответно четвъртото и петото място.
Most Effective Agency Network
Топ 5: McCann Worldgroup, DDB Worldwide, Ogilvy, BBDO Worldwide, Leo Burnett Worldwide
McCann Worldgroup на IPG отново заема първото място, след една година на второ място. Преди това McCann Worldgroup вече е била най-ефективната агентска мрежа в периода 2018-2021 г. В резултат на силното представяне на Omnicom, DDB Worldwide изплува от четвъртото на второто място, а BBDO Worldwide заема четвъртото място.
Ogilvy на WPP и Leo Burnett Worldwide на Publicis Groupe са съответно на третото и петото място.
Most Effective Agency Offices
Топ 5: AlmapBBDO (Сао Пауло, Бразилия), Leo Burnett Dubai (ОАЕ), McCann Worldgroup Gurugram (Индия), GUT (Буенос Айрес, Аржентина), Leo Burnett India (Мумбай)
AlmapBBDO се нареди на първо място. Техният успех произлиза от силното им представяне с всички клиенти, спечелейки 18 златни награди за 10 марки, включително Amazon, Meta, VW, Heineken и PepsiCo. Leo Burnett Dubai заема второто място, влизайки в Топ 5 за втора поредна година.
GUT и McCann Worldgroup Gurugram се връщат в Топ 5, като заемат третото и четвъртото място съответно. В топ 10 са още Special (Окланд, Нова Зеландия), Ogilvy Mumbai (Индия), DDB Богота (Колумбия), Gres Todorchuk (Киев, Украйна) и Africa Creative (Сао Пауло, Бразилия).
Most Effective Independent Agencies
Топ 5: GUT (Буенос Айрес, Аржентина), Special (Окланд, Нова Зеландия), Gres Todorchuk (Киев, Украйна), Valor Socios de Marcas (Лима, Перу) и GUT (Сао Пауло, Бразилия)
GUT (Буенос Айрес) се нарежда на първо място като най-ефективна независима агенция с 2 Гранд При награди и 18 златни медала в 8 категории. Special заема второто място, връщайки се в Топ 5 след година отсъствие. Gres Todorchuk, благодарение на отличното си представяне с UNITED24, заема третото място. Латиноамериканските агенции заемат 3 от топ 5 места, с Valor Socios de Marcas на четвърто и GUT (Сао Пауло) на петото място.
Отново, Топ 10 показа здрава смесица от агенции от цял свят. На шестото място се нарежда Robert / Boisen & Like-Minded от Копенхаген, а седмото място е за Mountains от Шанхай. Агенцията The Womb Communications от Мумбай и агенцията DON от Буенос Айрес споделят осмото място. Mischief @ No Fixed Address се нарежда на десетото място за първи път, което е впечатляващо постижение за агенция, основана през 2020 г.
2023 Regional Rankings
Азия и Тихия океан
The Coca-Cola Company (marketer), McDonald’s (brand), WPP (holding group), Ogilvy (agency network), McCann Worldgroup Gurugram (agency office), Special (independent agency)
Близък Изток и Африка
Landmark Group (marketer), K-Lynn (brand), Publicis Groupe (holding group), Leo Burnett Worldwide (agency network), Leo Burnett Dubai (agency office), Joe Public (independent agency)
Европа
McDonald’s (marketer), UNITED24 (brand), Omnicom (holding group), McCann Worldgroup (agency network), Gres Todorchuk (agency office & independent agency)
Латинска Америка
AB InBev (marketer), McDonald’s (brand), Omnicom (holding group), BBDO Worldwide (agency network), AlmapBBDO (agency office), GUT (independent agency)
Северна Америка
Unilever (marketer), Froot Loops (brand), IPG (holding group), McCann Worldgroup (agency network), Starcom Chicago (agency office), Mischief @ No Fixed Address (independent agency)
Вижте пълните класации на effieindex.com.
Информация относно начина на компилиране на класациите можете да намерите тук.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)