Близо 100 пътници на "България Ер" останаха на летище FIUMICINO в Рим, след като планираният за днес сутринта полет на авиокомпанията беше отменен. Във връзка с информацията за отменения полет Комисията за защита на потребителите информира пасажерите за правата им в подобни случаи съгласно Регламент на Европейския съюз.
Премаршрутиране или връщане на парите
Авиокомпанията е длъжна да предложи избор на пътниците между:
да изберат да пътуват с първия възможен алтернативен полет
да изберат да пътуват на друга удобна дата за пътника
да изберат да се откажат от пътуването и да получат парите си обратно
Право на грижи
В случай на отменен полет вие имате право на помощ от авиокомпанията - т.нар. право на грижи. Това включва на първо място безплатна храна и напитки, съответни на времето на забавяне, две безплатни телефонни обаждания, настаняване в хотел, ако полетът се забави с една нощ, както и транспорт от летището до хотела и обратно. Пътниците нямат право на грижи, ако са избрали да се откажат от пътуването и да получат парите си обратно. Ако авиокомпанията не осигури съответните грижи, пътниците се съветват да пазят документите за направените разходи за храна, напитки, хотел, транспорт, които разходи са причинени от отмяната и след това да претендират за възстановяване на тези разходи.
Финансови компенсации
Ако вашият полет е отменен или закъснял с повече от три часа, вие може да имате право на финансова компенсация съгласно Регламента на ЕС. Ако обаче отмяната или закъснението е причинено от извънредно обстоятелство, то вие няма да може да се възползвате от това си право. Дали едно събитие е извънредно обстоятелство се преценява от съда във всеки конкретен случай и доказателствената тежест е на авиокомпанията.
Компенсацията в случай на отмяна зависи от разстоянието на полета и причината за отмяната.
Ако разстоянието на полета е:
- до 1500 км, платимата сума е 250 евро;
- 1500 км - 3500 км и за всички полети от Европейския съюз над 3500 км, дължимата сума е 400 евро;
- 3500 км или повече, дължимата сума е 600 евро.
В случай, че авиокомпанията може да предложи премаршрутиране до крайната цел, което не надвишава:
- два часа за полети по-малки от 1500 км;
- три часа за полети между 1500 км и 3500 км;
- четири часа за полети над 3500 км
компенсацията се намалява с 50%.
Полезни съвети
При проблем на първо място пътниците трябва да се свържат с авиокомпанията незабавно на летището или в седемдневен срок - след като приключи пътуването.
Ако пътниците не са доволни от отговора на превозвача, те могат да се обърнат към Европейския потребителски център – www.ecc.bg, за да получат помощ и съдействие, както и да се обърнат към компетентните контролни органи в държавата, където е настъпил проблемът – отмяната или закъснението.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
dolivo
Руснаците се готвят за настъпление в района на Донецк
Анализи
Празнична украса на над 50 локации в София (снимки)
швейк
Сърбия: затвор за протестиращите, свобода за провокаторите
Voland21
ПП-ДБ държат на разговор пред медиите. Без решение за спиране на влиянието на Пеевски няма да се обсъжда председател на НС