Как да пазаруваме чрез социалните мрежи, без да ни измамят

Последна промяна на 08 януари 2019 в 11:51 822 0

Снимка КЗП

Димитър Маргаритов

Как да препродадем или купим нещо от социалните мрежи, например нечий ненужен подарък, без да ни измамят?

Ето съветите на председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов от негово интервю пред Канал 3:

1. Бъдете предпазливи към офертите от непознати, особено ако нямате възможност да се свържете с продавача пряко. Той може да е направил временен профил, който скоро да изчезне завинаги, а вие да получите нещо съвсем различно от поръчаното на база снимка или да не получите нищо. Вижте например отзивите за него от други потребители.

2. Основната реклама на този вид търговия от човек на човек е, че стоките са нови, неупотребявани и много изгодни. Нека потребителите проверят дали в електронен магазин няма да намерят по-ниска цена или по-изгодна оферта за същото или подобно нещо. Не е изключено някой да спекулира. Може също стоката, представяна като неизползван подарък, да е била употребявана известно време.

3. Пазете кореспонденцията по повод покупката.

4. Ако е възможно, снабдете се с касовия бон, който е бил издаден на този, който първоначално е купил стоката. Така например при дефект, може да отправим претенцията си към първоначалния продавач.