Тайните на електронната търговия

Последна промяна на 08 май 2018 в 18:01 3266 0

Интервю с Любомир Чолаков, Управляващ директор, Isobar Commerce, EMEA Center of Excellence

Защо потребителите търсят удовлетворение, което да получат в мига при покупката?

Незабавното удовлетворение на желанията е естествен човешки стремеж. Това, което електронната търговия и дигиталните стоки правят е да реализират този стремеж незабавно. Сега няма нужда да чакате или с други думи - отлагате удоволствието, за да си купите последната книга на Никълъс Талеб или за да слушате най-новия албум на Sting. Разликата с традиционните книжарници и музикални магазини и технологията, която свързва потребителите с физическите и дигитални стоки.

Защо е важно да можем да пазаруваме от всякъде? От всякакви устройства, от всякакво съдържание – снимка, дума, предмет, който намираме като описание в нашето търсене в Гугъл?

Пазаруването през различни канали не е важно толкова за нас като потребители, колкото за брандовете и търговците. Те са тези, които се стремят да бъдат винаги една крачка преди нас на мястото, където е най-вероятно да направим покупката - онлайн, в социалните мрежи, на различни събития, мобилни устройства, очила за виртуална реалност. Иновациите през последните години дават все повече възможности за индивидуализиране на предложенията на търговците към всеки един от нас, което създава и усещането за повсеместност.

Какви са свързаните купувачи?

Свързаните купувачи сме всички ние с нашата индивидуална комбинация от устройства и услуги, които ползваме както онлайн, така и във физическия свят, което позволява и все по- директното таргетиране на търговски послания към нас.

Представете ни новото поколение електронни клиенти и колко са важни те за посоката и скоростта на развитие на електронната търговия.

Новото поколение клиенти са тези, родени с мобилни дигитални устройства, които намират решения на нуждите и проблемите си първо онлайн. Те прилагат този подход и към пазаруването на стоки, услуги и забавления. В същото време всички ние в зависимост от професия, интереси и среда сме в различна степен това “ново” поколение, което се променя според технологиите, тяхната наличност и полезност.

Какви съвети бихте дали на собствениците на електронните магазини, за да могат да привличат постоянни клиенти?

Собствениците на електронни магазини в стремежа си да бъдат успешни не трябва да са много по-различни от традиционните търговци - трябва да предоставят една степен по-удобна, качествена, бърза и достъпна услуга от конкурентите си. И тук идва сложността това да бъде направено в онлайн среда, която позволява на всеки един от нас да отвори магазин в рамките на няколко часа. Добрите практики показват, че всеки един елемент от търговията трябва да бъде измерван и подобряван ежедневно, за да имаме успех като продаваме онлайн.

Какви са предизвикателствата пред онлайн търговците с приемането на европейската регулация GDPR?

GDPR представя доста предизвикателства пред онлайн търговците с всички нови механизми за управление на данни. В същото време има потенциал да допринесе за създаването на среда с повече доверие между търговци и потребители и така да увеличи дела на електронната търговия. Вярвам, че компаниите, които се справят добре с управлението на бизнеса си като цяло ще успеят да се справят и с тези нови регулации.

Как прогресив уеб апс улесняват електронната търговия?

Технологията на Google - Progressive Web Apps дава възможност на интернет страниците за мобилни устройства да работят като приложения. Така те могат да запазват информация, когато са офлайн, да изпращат нотификации към потребителите и да изглеждат по-добре. Progressive Web Apps са сравнително по-бърз и евтин начин да достигнем до аудиторията си по по-ангажиращ начин.

Каква е успешната стратегия за ecommerce успех?

Казано е доста по темата по-горе.

Разкажете ни за партньорството си с Adidas Hackaton 2018, което ще се състои на 12-13 май.

Един ден след eCommerce Congress на 11 май ще имаме удоволствието да сътрудничим с adidas в организацията на първия им отворен хакатон в България и един от трите общо в Европа през тази година. Събитието ще се проведе на 12 и 13 май и има за цел да развие иновативни идеи за подобряване на преживяването на феновете. Печелившия отбор в София ще има честта да участва в глобалния финал в централния офис на adidas в Германия.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !