Бареков: Партиите станаха корпорации, връщам се да рестартирам системата

Антония Чорева 21 декември 2016 в 11:18 22403 14

- Г-н Бареков, ще ни разкажете ли за новия си проект, новата ви партия?

- Закриването на една партия не става по административен път, а чисто фактически. На основата на административното тяло, което изготвихме около ББЦ - това са организационно проведени конгреси и уставът на партията който е много читав. След Нова година ние ще рабрандираме тази политическа формация ще я рестартираме, защото идеята ни ще е да рестартираме държавата. Всеки един организъм, който блокира, независимо дали е човек или компютър, следва рестарт.

Десният политически стаблишмънт наистина прекали в експлоатацията на политиката за лични цели. Това го казвам аз, който 3 години води жалкото съществуване на политик в България и на европейски депутат. Нагледах се на чудесии и народът и хората, които наистина налагат системата да бъде растартирана и червената лампичка беше референдумът на Слави – хората гласуваха наказателно и поискаха пълна промяна.

Новото около партията ще е името и новите документи, нямам как да остане ББЦ. В този ред на мисли поздравявам колегата Христо Иванов, който също обяви политически проект. Той каза нещо много интересно, че няма ляво или дясно. Питам аз защо виден либерал като него се отказа от идеологиите и защо? Аз също произхождам от либералните среди и не само либерализмът, но и консерватизмът умряха в този модерен вид, в който бяха допреди месец и двете политически доктрини изповядваха глобализма като решение на световните проблеми.

Глобализмът всъщност приключи. Ако искаме една политическа система да работи, тя трябва да постави на първо място в своята ценностна система - човекът и избирателят, а не политикът.

В България политиците стават такива, за да забогатяват, за да бъдат бизнесмени и олигарси. Докато не приключим с това нещо – имахме една червена лампичка януари 2013, юли 2013 - втора лампичка, сега с референдума на Слави.

Аз питам докога?

Рестартирайки системата, ние ще трябва да проведем необходимите реформи в това число и съдебната реформа, но основно с нея трябва да се промени и политическата система, защото основните фактори на политическата система това са политиците.

Докато имаме тези политици, няма да имаме никаква реформа.

- Вашата партия каква политика ще отстоява – либерална ли ще е?

- Либерализмът като свобода на индивида, на правенето на бизнес и на свободата на медиите. В момента ние имаме най-несвободните човеци в Европа, които нямат право на свободно мнение и хора, които нямат свобода да правят бизнес. Хвали се правителството, че било повишило БВП. Да, но 99% от българите не го усещат, то отива в ръцете на няколко големи консорциуми, свързани с политици, които вземат целия европейски и държавен ресурс.
Другите постулати на новата ми партия, които могат да ви се сторят за либерални, но могат да минат и за консервативни. Държавата трябва да бъде загрижена и да участва в три прослойки – младите, образованите и безработните. Ние в момента имаме едно поощрение на необразоваността в България.

От двете политически доктрини ще вземем най-доброто. Да кажа какво ще вземем от консерватизма – аз съм съгласен с това, че границите трябва да бъдат затворени. Глобализмът в географски смисъл се провали, но в другия му смисъл, когато светът е едно глобално село в интернет – аз смятам, че там трябва да продължим да имаме пълна свобода. Друго консервативни нещо е грижата за семейството. Ето аз съм личен пример – разведен, живея на семейни начала с дете. Българинът е най-развеждащият се човек в Европа, тоест има някакъв проблем – дали е социален, морален, икономически, ние трябва да го изследваме и да има една консервативна идеология. Всички либерали в България можем да изповядваме и консервативните ценности – например, можем да работим за заздравяване на семейството като такова, но преди това трябва да разберем какви са причините

По идеи аз съм много по-близко до Христо Иванов и Радан Кънев, най-малкото тръгваме от една партия с тях – СДС и съм много далеч от евродепутата от ПФ Ангел Джамбазки, с който в момента присъстваме в едно политическо семейство и тук не става въпрос за лични характеристики, става въпрос за това, че аз не харесвам езика на омразата и ксенофобията и не харесвам най-вече коалицията, която заформиха патриотите с партия Атака.
Когато дойдат изборите, ще видим кой ще влезе в парламента и кой ще остане отвън. Възможно е както аз да работя с тези хора в следващия парламент, така допускам, че може да останем извън парламента и пак ще бъдем принудени да работим заедно.

Това не е подаване на ръка, това е един трезв анализ на ситуацията в момента.

- Да разбирам ли, че вие приемате идеите на Христо Иванов и новия му проект или нещо повече?

Когато тръгнах в политиката, имах няколко идеи, които сега те ги взеха при тях. Идеята за таблетите - да се раздават таблети на всички деца в училище, е моя.

Красимир Каракачанов каза, че иска да връща казармата – също моя идея. Но те 3 години са на власт, нито таблети раздадоха на децата, нито направиха казармата. А ромите видяхте ги – вместо този ром да буйства в берлинското метро, той можеше да бъде в казармата сега и да строи оградата.

А Христо Иванов взе и подкрепи моята идея да оправим зъбите на възрастните хора в България. Сега ли се сетихте за това нещо? Как може да очаквате от човек, който не може да си плати зъболекар, безумно скъпа услуга, да стои с вас и да разсъждава върху тежки политически фундаментални въпроси. Затова сега ставаме свидетели на див популизъм от страна на патриотите с вдигането на минималната пенсия. Аз не атакувам идеите, нито на Иванов, нито на Каракачанов, напротив те споделят моите идеи. Но апелирам да видим, ако останем извън парламента, дали имаме идейна основа, на която можем да работим.

3 години този разговор липсваше – а беше подменян, кой стои зад Бареков, кой стои зад Иванов, преди стоеше Василев. Въпросът е друг, ако хората гласуват за някой, независимо кой стои зад него, ами зад г-н Борисов стоеше Цветелина Бориславова с нейната банка.

Направих си лична Фейсбук страница и за 3 дни имам 2500 приятели, те ще станат 5000 само за ден-два. Това са хората, които споделят моите идеи, кой зад кого стои и най-вече колко избиратели има, ще разберем, след като се промени изборната система

- Бареков се връща в политиката, а ще участвате ли на следващите парламентарни избори?

- Аз не съм излизал от българската политика, за жалост хората дори не са запознати какви идеи съм защитавал в европейския парламент, така че да кажем „рестарт“ – ако се възприема така. Да връщам се и имам ясното намерение да участваме в следващи парламентарни избори и то както трябва – с новата партия, с нови лица около нас.

-Какво ще е името на новата ви политическа формация?

Разбирам любопитството Ви, но отсега не мога да издам новото име на нашата партия, но специално за Вас ще издам основното ни мото - по-добре бедна държава, но богат народ! Като в Гърция - държавата е бедна, но народът е богат. В края на краищата човек се чувства добре, когато може да посрещне ежедневните си битийни нужди, когато има дом, когато може спокойно да отгледа и образова своите деца. Защо държавата да харчи 20 млрд., а ние данъкоплатците дори да не знаем къде всъщност са отишли тези пари? Искам да дам само няколко примера:

В богата европейска Холандия цената на комуналните услуги ток и вода е в пъти по-ниска от тази за потребителите в бедна България. За прехваленото софийско метро мога да кажа, че срещу билетче от 0,85 евро може да изминеш 12 км, а с московското метро, което е на 100 години, за същата цена можеш да изминеш 40 км. Колко процента от питейната вода в България става за пиене? - всички плащаме за питейна вода, но и всички купуваме бутилки с минерална такава. А помните ли колко ми се подигравахте, заради предложението ми лекарствата за майките и децата да бъдат безплатни - само ще отбележа, че тази идея е реалност в Хърватска и то от години, но държавата не е фалирала.

Идеолограмите приключиха отдавна и както виждате нито за ГЕРБ, нито за БСП, нито за ДПС не гласуват хората по идеологически причини. Партиите станаха в България корпорации и нашата идея е да направим един политически проект, да рестартираме системата, вкарвайки между 5 и 10 точки в обществения ред на страната, след това да се саморазпуснем. Ние няма да векуваме във властта, когато си свършим целите, можем да се разпуснем. Едното от нещата, които предлагам, е да има мандатност за всяко нещо - за депутат, за премиер – най-избраният и народният човек в България е президентът, той има два мандата, откъде-накъде един премиер ще има право на повече или пък един депутат или пък един кмет. Аз съм сменил няколко работни места и съм се задържал в период между 7-8 години на всяко - това е времето да се разгърне потенциалът и след това е време човекът да си ходи и да си търси ново поприще.

Ние се бяхме превърнали в нация, която очакваше Борисов да приключи земния си път, за да не е вече министър-председател или президент – аз съм присъствал хиляди пъти на такива сметки, така беше и по времето на Тодор Живков.

В политиката трябва да се стои временно - 3 години.

- Откъде взаимствахте идеите за новата партия?

- От партията на пиратите в Исландия. Новите партии така се създават. Тя спечели изборите и управлява Исландия – основната идея е борбата с корупцията, това е много смел народ, свалиха си президента и някаква странна неизвестна партия спечели и управлява - точка 1 – борба с корупцията и намаляване на администрацията. Всеки българин да го питате, ще ви каже, че държавата му е враг.

- Каква е позицията ви за референдума на Слави?

- Част от точките са взаимствани от нас. Тази, която падна от Конституционния съд – за прекия избор на съдии и прокурори. За жалост падна и ще трябва да се променя Конституцията. За мажоритарните избори сме „За“. Ако бяхме с мажоритарни избори – нямаше 15 човека да ме омаскарят. Как е възможно да влезеш с името ББЦ, водач на листа Бареков и на другия ден да кажеш – аз няма да съм част от Бареков. Огромен скандал с Ана Баракова – аз съм жертва и пострадал от изборната схема и смятам, че Инициативният комитет на референдума е прав - пълна мажоритарна система. Да си влезеш с името и да омаскариш името си в този парламент.

Подкрепям задължителното гласуване, но при условие да се въведе образователен ценз – попълваш един въпросник пред секцията и ако не успееш, няма да гласуваш. Говоря за един тест, който покрива правилата по български език, който показва знанията между 5 и 8 клас. Да има такъв тест и за народните представители, за всички.

И накрая относно партийните субсидии – както е в Европа. Да няма субсидии, да е проектофинансиране – нито 100 лева, нито 0 лева, така няма с какво да се финансират, но да има надпартийна избирателна комисия от хора с безспорна репутация и тези хора да могат да администрират целия изборен процес – тоест да правят изборите.

Парите се харчат в момента, без да се знае, аз съм убеден, че не се знае за какво се харчат тези партийни субсидии. 20 млн. лева имат на сметка ГЕРБ, значи те спокойно си стоят като партия, ползват държавни ресурси, в ГЕРБ 99% от хората са държавна и общинска администрация. Те могат без субсидии, но примерно една малка партия като Бареков и Радан Кънев, ако не е партийната субсидия, сега няма и един офис да има.

Трябва да имат отчетност, да не се раздават заплати. Аз мога да кажа, че досега не съм си давал заплата от партийната субсидия. Да видим кои лидери не са го направили или са ги харчили за някакъв лукс.

Провали се опитът на един морално дискредитиран парламент да излъчи нагло и цинично правителство. Те нямат никакво основание да останат и една секунда повече във властта. Борисов се провали на последните избори, те бяха червен картон за неговото управление, а референдумът би шута на цялата политическа класа. Предстоящите избори ще покажат, че народът не иска повече старите до болка познати муцуни в парламента. Мажоритарната избирателна система е единственото възможно решение. Призовавам бързо да бъде приет законът и следващите избори да са по новия Изборен кодекс.

- Ще успеете ли да се явите на предстоящия парламентарен вот и върху каква платформа смятате да стъпите? Какви ще са основните позиции и искания, които ще отстоявате?

- На 7-ми януари ние рестартираме нашата партия с поредния Трети конгрес. На изборите ще се явим с ново име и с нова идеология. Постглобалните доктрини на консерватизма и либерализма се провалиха. Ние ще заложим на модерен реформаторски либерализъм, защото смятаме, че свободите и на личността, и на народите нямат алтернатива. Свободата да правиш бизнес, да се изказваш, да четеш и да гледаш свободни медии са най-висшето достижение на човешката цивилизация. От друга страна ние ще предприемем строго консервативен подход към опазването на националната граница и присъствието на България на международната сцена. Европа няма алтернатива за нас, но каква е позицията на българското правителство спрямо оста Русия-Иран-Турция?

Некомпетентността на двата мандата на Борисов на международната сцена направи България за посмешище пред Великите сили. Ако народът иска политик, чиято дума да се чува в Европа, в САЩ и в Русия, нека гласува за нови лица и за хора като мен, които вече имат сериозен международен опит и могат да отстояват българските национални интереси в Европа и в Азия. В основата на нашия политически проект ще бъде рестарта на системата, прочистването на корумпирания и неработещ политически елит и създаването на държавен механизъм, който да не допуска повече корупцията по високите етажи. С тази идея влязох преди три години в политиката, с тази идея се завръщам отново в нея. Аз съм единственият български политик днес, който не е участвал в колаборациите на Борисов и не е бил нито участник, нито подлога в каквато и да е била власт. За разлика от Радан Кънев, който изключи Петър Москов в последния момент, аз още преди две години се отказах от цялата парламентарна група, която посрами мен и избирателите ми.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

    17899

    16

    кикимора

    21.12 2016 в 20:56

    А бе, Капут, я ми кажи твоя милост леберал ли си, консерватор ли си?

    16193

    15

    SC

    21.12 2016 в 20:30

    Да се чете:
    Аз дон'т мейк достатъчно мъни, затова кЪминг бак ту България, да ми гивнете още. Мийнуайл вие ще сък дъ дудук.

    12014

    12

    ognian123

    21.12 2016 в 16:28

    Няма ли предел човешката наглост .Бареков, Славчо(Учиндолеца),патриотите и всички популисти да се озаптят и да оставят сериозната политика за да не ги изритат от властта болезнено.

    15614

    9

    OTBPAT

    21.12 2016 в 13:59

    Само Яне Янев да изпълзи отнякъде и се събраха всички боклуци отново
     
    X

    Тодор Живков - герой в италиански филм за Берлингуер. Разказват Мартичка Божилова и Светльо Добрев