Още 3 магистрали в плана за светлото бъдеще

Нели Чолашка 27 април 2012 в 13:17 2926 0

Бойко обещава нови 4-лентови магистрали. Снимки: БГНЕС
Бойко обещава нови 4-лентови магистрали. Снимки: БГНЕС
4-лентови скоростни магистрали в най-скоро време от Слънчев бряг до Бургас с продължение на юг до Созопол и от София до граничния пункт на Калотина в най-скоро време обещава премиерът Бойко Борисов. Това става ясно от публикувана стенограма от заседанието на кабинета на 24 април. Той е обявил това по повод точката от дневния ред за допълнителни бюджетни кредити за министерството на регионалното развитие. Те ще са за отчуждаване и за кадастри и планове и проектиране за тези магистрали и ремонт на други, обяснява министърката на регионалното развитие Лиляна Павлова. Тя уточни, че в тези пари са и средствата за отчуждителни процедури за София – Калотина, Софийския околовръстен път и Северна скоростна тангента от околовръстното. "Отчуждителните процедури са изключително скъпи в този регион, 13 млн. лв. са необходими за тези отчуждителни процедури", напомни министърката. Намесва се и финансовият министър Симеон Дянков, който обяснява, че тези допълнително средства за проектиране, отчуждаване и ремонти идват от по-високата събираемост от Агенция "Митници" и Националната агенция по приходите (НАП). "И двете приходни агенции имат събираемост над сто процента, което е удовлетворяващо предвид тежката ситуация в Европа", твърди Дянков. "Това е добре, че приходните агенции са събрали малко повече пари, но се надявам до края на годината да съберат още повече пари, за да може да довършим всичко, което сме започнали", контрира го Борисов. По думите му в постановлението, което са гласували във вторник, влиза и мостът на Раковски над р. Стряма. "Вие знаете като пътувате по магистрала „Тракия”, Раковски е зачеркнато като населено място, не може да се отклониш, а там са концентрирани и много голям брой инвеститори", смята министър-председателя. "И се надявам до края на годината с тези пари да стане и Твърдица-Елена през Балкана – изключително важен път, така че да се стартира максимално и качествено и бързо, за да може да бъде приключен в рамките на годината. Това са пътища, които водят до археологически места. Магистрала „Марица” лявото платно, което знаете, че бяха направили само ляво, което трябва да рехабилитираме. Освен това знаете, че най-големият ни туристически комплекс „Слънчев бряг” лятно време става ад поради това, че е двулентов пътят. Тук даваме пари и започваме изграждането на четирилентов скоростен път, както и на юг до Созопол. Така че с това постановление допълнително създаваме възможност и за работни места и за да довеждаме хората съответно до тези археологически центрове, бих ги нарекъл", обобщи Борисов. След това помолил кмета на София Йорднака Фандъкова и областния управител на града Данаил Кирилов, които присъстват на почти всички заседания на кабинета, да намерят начин, чрез заменки например, да спестят тези 13 млн. лв. за отчуждаване в София.  Борисов обеща да ги вложи в Северната тангента на Околовръстното шосе в София, ако бъдат спестени. "Стига да има такива възможности, разбира се, че ще го направим", обещава Фандъкова. Областният управител пък обявил, че е готов с казуса с резиденция "Банкя" и предлага частична приватизация, с която ще се набавят пари за строителство на пътища. Близо 200 реститути отдавна очакват да им бъдат върнати близо 380 дка земя от резиденцията на Тодор Живков в Банкя. Данаил Кирилов предлага също да се възстанови законовата възможност за замени при инфруструктурни проекти, която беше отменена от предишното правителство в края на мандата му.  "От нас какво зависи като държава в случая? Подготвяйте го и действайте. Моята единствена задачка е да спестявам живите пари, за да може да ги вкарваме в реалното строителство", поощрил го премиерът. В края на заседанието кабинета решава и за отчуждаване на терени за изместването на жп линията Сандански-Кулата. Лиляна Павлова обяснява, че първоначалните оценки за обезщетяване на собствениците на терени били за 4000 лв. на декар, но после се оказало, че може да се мине и с 1000 лв. на декар. "Да кажа на колегите, че не само АМ „Струма” правим там, с изместването на жп линията ние правим скоростна и нея. Така че допълнителен ефект ще има, че в тази отсечка влаковете ще могат да се движат много по-бързо.", уточнява Борисов.
Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови