Quantcast

Израелски диетолог ни съветва как да живеем по-добре според кръвната група

ОFFNews Последна промяна на 03 октомври 2013 в 11:06 8802 9

Израелски диетолог ни съветва как да живеем по-добре според кръвната група
Израелски диетолог ни съветва как да живеем по-добре според кръвната група

Националният център по трансфузионна хематология и Сити Център София продължават кръводарителската кампания „БлагоДаря“.

Инициативата ще се проведе на 5 и 6 октомври между 11 и 16 часа на партера на Сити Център София.

За ползата от кръводаряването осъзнаваме, едва когато ние или наш близък се нуждаем от него. Важно е да знаем, че всеки път, когато даряваме кръв, подаряваме живот, заявиха организаторите на кампанията.

Не бива да забравяме, че кръводаряването е полезно за кръводарителя. То стимулира процеса на обновяване на кръвните клетки и повишава защитните сили на организма. Количествено кръвта се възстановява за по-малко от 24 часа, а качествено – за няколко седмици, припомнят от Националния кръвен център.

Всички консумативи, които се използват, са стерилни, индивидуални и за еднократна употреба, така че не съществува опасност от зараза, уверяват те.

От НЦТХ представят и съветите на известния израелски диетолог Линор Шахер за това как можем да подобрим начина си на живот в зависимост от кръвната ни група.

Кръвна група 0

Кръвна група 0 е най-старата и често срещана група. Хората с тази кръвна група са универсални дарители, те притежават силна имунна и храносмилателна система. Условно са наречени „месоядни“, тъй като трябва да се хранят предимно с животински протеини, умерено количество мазнини и да ограничат приема на въглехидрати. Те са екстроверти, силни, лидери, уверени, прагматични.

Хранителни препоръки:

Имате свободата да хапвате разнообразни меса, като избягвайте свинското, бекона и гъшето. Рибите, които са полезни за вас са сьомга, хек, пъстърва. Не се препоръчват хайвер и октопод. Изключително важно е да знаете, че всички млечни продукти за противопоказни за кръвна група О. Ако все пак имате апетит към такива, можете да консумирате в умерени количества козе сирене. Прясното мляко заместете с оризови и овесени напитки. Яйца можете да ядете по 2-3 на седмица, като се препоръчват рохки. Полезни за вас са лененото масло и зехтинът, рядко консумирайте слънчогледово и царевично олио. Бобовите култури, като черен и шарен боб, грах и нахут са добри за консумация, но консумирайте рядко леща и соя. Повечето зърнени храни имат неутрално отношение към здравето ви, но избягвайте пшеницата и белите брашна. Полезни зеленчуци и плодове са чесън, броколи, лук, смокини и сини сливи. Не се препоръчват картофи, карфиол, портокали, мандарини, ягоди. Кафето, газираните напитки и концентратите са изключително вредни. Консумирайте големи количества чиста вода. Подходящите за вас билки са: юка, зелен чай, салвия, риган, джинджифил, куркума.

Чести дефицити и рискови заболявания: 

  • Дефицит на витамини от група В - причинява умора и умствена свръхактивност;

  • Дефицит на йод - болести на щитовидна жлеза;

  • Дефицит на калций - причинява ставни възпаления, остеопороза;

  • Дефицит на ензими - причинява чревни проблеми;

  • Нужда от детоксикация- срещу гнилостни процеси в дебелото черво, заболявания на стомаха /пептична улцироза, бактерии - хеликобактер пилори, язва.

Препоръки за начина на живот:

Съставете точен план с целите и задачите си, като планирате ежедневието. За да бъдете по-енергични редувайте работата с физическата активност. Хранете се бавно и спокойно, като дъвчете добре храната. Бъдете позитивни и си давайте награда при всяка изпълнена задача. Даряването на кръв ще обнови кръвните ви клетки и ще увеличи имунните ви сили.

Кръвна група А

Прародителите на кръвна група А са били земеделци, консумиращи предимно вегетарианска храна. Поради растителния характер на генетичния им код, храната на хората с тази кръвна група трябва да бъде предимно растителна. Те са интроверти, емоционални и изобретателни.

Хранителни препоръки:

Избягвайте месата и месните продукти. Допустими са пуешко и пилешко месо в малки количества- 2-3 пъти седмично. Препоръчват се речните риби, като шаран и пъстърва. Млечни продукти да се консумират в умерени количества. Да се избягват високо маслените продукти. Могат да се консумират до 4бр. яйца седмично. Особено полезни са зехтинът и лененото масло, избягвайте сусамовото и царевичното. Яжте фъстъци, тиквено семе, елда, ечемик; избягвайте пшеницата и белите брашна. Консумирайте големи количества листни зеленчуци, ряпа, моркови, тиква, лук, краставици и други. Консумирайте много плодове- кайсии, череши, смокини, сливи, лимони. Избягвайте цитрусовите плодове, бананите. Кафето и червените вина са препоръчителни; бирата, концентратите и газираните напитки трябва да не се консумират. Полезни билки са лайка, риган, женшен и гинко билоба.

Чести дефицити и рискови заболявания:

  • Недостиг на ензими- води до намалено отделяне на стомашна киселина, рак на стомаха;

  • Дефицит на Витамин Е - причинява кожни проблеми, сърдечно-съдови заболявания;

  • Дефицит на витамин С - води до скорбут, интоксикация на клетките;

  • Дефицит на витамини от група В - води до лоша способност за овладяване на стреса;

  • Дефицит на калций- води до изнервеност, умора, остеопороза;

  • Дефицит на желязо- ниска кръвна захар, анемия, диабет.

Препоръки за начина на живот:

Създайте си последователен дневен режим. Спете по 8 часа на ден и правете почивки по време на работния ден. Яжте по малко и често, като дъвчете бавно. Спортувайте умерено. Не потискайте емоциите и тревогите си и бъдете решителни. Отделяйте време за усамотение и освобождаване от стреса. Даряването на кръв ще обнови кръвните ви клетки и ще увеличи имунните ви сили.

Кръвна група В

Това е кръвната група на щастливците. Хората с тази кръшна група са се появили около 15 хиляди години преди Христа. Заради множеството миграции условно са наречени „чергари“. Тази кръвна група е по-малко специфична и хората от нея могат да се хранят разнообразно. Те са независими, свободомислещи, творчески личности.

Хранителни препоръки:

От месните продукти препоръчителни са агнешкото, телешкото и дивеч. Избягвайте свинско и пилешко месо. Най- полезните морски храни са сьомга, хек и пъстърва, като не се препоръчват калмари и раци. С изключение на синьото сирене и рокфора всички останали млечни продукти, както и яйца могат свободно да се консумират. От бобовите и зърнените култури най-полезни за тази кръвна група са ориза, просото и овеса. Да се избягват ръж, пшеница, леща и нахут. Консумирайте големи количества зеленчуци и плодове- най-добрите за вас са: зеле, патладжан, пипер, краставици, картофи; банани, грозде, ананас и сливи. Избягвайте домати, царевица, кокосови орехи, нар. Можете да пиете разнообразни напитки, но избягвайте газираните и концентратите. Подходящите за вас билки са: зелен чай, магданоз, бъз, лецитин, гинко билоба, гъбите Рейши и Шейтаке.

Чести дефицити и рискови заболявания:

  • Дефицит на магнезий- изразява се в честа умора и депресия;

  • Дефицит на цинк- води до нисък имунитет срещу вируси и инфекции;

  • Дефицити на витамини от група В- може да причини стресов дисбаланс, депресия;

  • Недостиг на ензими- причинява храносмилателни проблеми, язва;

  • Дефицит на хром- води до инсулинозависим диабет.

Препоръки за начина на живот:

Следвайте биологичния си режим на сън и бодърстване. Хранете се често в умерени количества, намалете захарта. Изберете спорт с по-малки натоварвания. Работете в екип, общувайте с приятни хора. Намирайте време за творческа дейност и визуализирайте целите си. Даряването на кръв ще обнови кръвните ви клетки и ще увеличи имунните ви сили.

Кръвна група АВ

Това е най-младата кръвната група, възникнала преди около 2000 години, след придвижване и смесване на хора от кръвни групи А и В. Хората от тази кръвна група са консуматори на смесена храна. Тези хора са интуитивни, дружелюбни, емоционални и страстни.

Хранителни препоръки:

Препоръчителните за вас меса са агнешкото, заешкото и пуешкото. Избягвайте останалите. Рибните продукти, които се препоръчва да консумирате са бяла риба, щука, сардина, пъстърва и шаран. Избягвайте октопод и раци. Можете свободно да консумирате повечето млечни продукти, като избягвайте високо маслените. Консумирайте до 4бр. яйца на седмица. От растителните масла избягвайте слънчогледово, сусамено и царевично, като замените със зехтин, фъстъчено и ленено масло. Яжте повече зърнени храни, най-полезните са бял и черен боб, просо, ориз, овес. Избягвайте пшеницата, царевица, елда. Консумирайте големи количества зеленчуци и плодове. Най-препоръчителни са листните зеленчуци, чесън и карфиол, а от плодовете смокини, киви, череши, ананас и лимони. Онези, които трябва да избягвате са домати, маслини, портокали, нар. Кафето, чая, виното и бирата можете да приемате свободно, ограничете концентратите и газираните напитки. Подходящите за вас билки са: зелен чай, чесън, бъз, джинджифил.

Чести дефицити и рискови заболявания:

  • Дефицит на витамин С- ниско ниво на стомашни киселини;

  • Недостатъчно антиоксиданти като селен, цинк, хром- води до дегенерация на клетките, кисти, ракови образувания;

  • Дефицит на магнезий- води диабет, сърдечно-съдови заболявания;

  • Дефицит на витамин D- чест причинител на aвтоимунни заболявания;

  • Недостиг на ензими и пробиотици- причинява алергии.

Препоръки за начина на живот:

Планирайте ежедневието си. Разнообразете работния си ден с физическа активност. Изберете своя собствен спорт, хоби, занимание. Храненето често и на малки порции ще подобри храносмилането ви, като закуската при вас е кралицата на храненията. Работете в дружелюбна обстановка и избягвайте конкуренцията. Давайте си малки награди, когато постигате целите си. Даряването на кръв ще обнови кръвните ви клетки и ще увеличи имунните ви сили.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

10.10 2013 в 09:58

Здравейте. Статията сама си противоречи... След като според статията дадена група хора са яли еди какво си значи трябва пак това да ядът??? А и вие представяте ли си сяло село с една и съща кръвна група???
Проблема на храненето е в количеството и качеството а не какво е... а и след това идва момента за оползотворяване на натрупаните количества на каквото и да е ... И сега малко свободни разсъждения: Хората от група "о" били най древни... следователно са най-много... следователно ще е добра реклама за бранша с месо да ги накараме да ядът месо... Е да ама пък били най-здрави и най-приспособими, значи могат пък да ядът каквото си поискат и най-вече месо което съдържа най-много токсини, вредни паразити а и напоследък много анаболи и антибиотици... От тук нататък можете да продължите разсъжденията си съвсем сами... А и някой намери ли къде е написано името на този диетолог? Както и да е.... :-)

Ако наистина търсите решение за здравето си, храненето си и движението си то трябва да направите собствено откритие за това кое как ви влияе и кое е добро за вас... Може да ползвате нечии съвети, но не едно към едно... волята ви и усета ви на вашия организъм трябва да направи най-правилната схема за начин на живот за вас... Ето например тази е моята, и може би с някои или много изменения да ви помогне и на вас: http://foxaxa.hit.bg/ Успех... ;-)

03.10 2013 в 17:13

Защо решихте, че читателите базират критиките си единствено на статията в Уикипедия? Съществуват множество източници, които надълго и нашироко обсъждат защо тезата е несъстоятелна. Аз пък бих посъветвал хората за нищо на света да не изпробват върху себе си неща, които са прочели в интернет. Още повече когато става дума за живота и здравето им. Тъй като говорите за резултати от експерименти, моля дайте линк към изследвания в рецензирани научни издания, които подкрепят тезата ви.

03.10 2013 в 17:04

Хубаво е да има и хора с различно мнение.

03.10 2013 в 15:57

Привет,

Не мисля, че статията критикуваща тази диета в уикипедия може да се нарече достоверен извор..
Плюс, преди да критикува човек е добре да се запознаете по-подробно с теорията и информацията и резултатите от експериментите в нейна подкрепа. Иначе критиката му е първосигнална и неоправдана. Човек би могъл да отхвърли една такава теория чак когато си се запознал с нея и на базата на какво тя е била изградена, а в случая може и да я изпробва върху себе си, за да е сигурен, че не работи за него (в случай, че иска да я отрече по ВАЛИДЕН начин).

Амин.

03.10 2013 в 15:05

Пълна измишльотина! Звучи измислено като астрологичен хороскоп. Научна статия без нито една библиографска справка, не е никаква наука. Статията съобщава някои общоприети истини, като напр. "намалете захарта" , "общувайте с приятни хора" (че кой пък иска да общува с неприятни ?!). Такива статии са обидни и унизяват човешкия интелект!

03.10 2013 в 14:30

Пропаганда за даряване на кръв под формата на пълни измислици, отхвърлени отдавна, както от научната общност, така и от обикновените хора. Напишете една издържана статия за ползите от кръводаряването, пък тогава може и да се замисля.

03.10 2013 в 14:30

Най-много се смях на това: ...."не се препоръчват калмари и раци"

03.10 2013 в 12:16

За информация на уважаемата публика, храненето според кръвната група е псевдонаучна измислица. Теорията е измислена от Питър Д'Адамо и се базира на отдавна отхвърлени хипотези. Дори в статията в Уикипедия пише, че твърденията са безпочвени. :)

03.10 2013 в 12:08

Как може официална здравна институция да разпространява псевдонаучни алабаланици?!

https://en.wikipedia.org/wiki/Blood_type_diet#Scientific_criticism