Продават ли се книжки и има ли корупция в ДАИ - разсъжденията на зам.-министър Ангел Попов пред OFFNews

Светослав Метанов 19 януари 2018 в 07:55 11089 1

- Г-н Попов, срещу вас прокуратурата започна разследване, а ви намирам на работното ви място на зам.-министър в Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията. Защо?

- Как защо?

- Не е ли по-редно когато си на отговорен пост,  да се оттеглиш, поне докато текат проверките?

- На работа съм, защото не би трябвало да не съм на работа. Защото сигналът срещу мен е от човек, който е системен нарушител. Това обаче не искам да го коментирам, защото си е работа на прокуратурата. Аз на тях съм им дал един голям пакет с документи. На база на него, би трябвало да се задействат много неща. Подал съм сигнал не само за този, който ме обвинява, а за много други хора. Нямам право да казвам имена.

Сигналът срещу мен е подаден за период, в който аз не съм участвал в нито една комисия. Не съм влизал в Министерство на транспорта, не съм могъл да повлияя на нито едно решение и не съм вземал пари от човека, който го твърди. Защо да се оттеглям?

- Например, защото имаше аналогичен случай с друг зам.-министър на транспорта от предишното правителство на Бойко Борисов. Тогава на Антон Гинев му бяха повдигнати обвинения от прокуратурата и той си подаде оставката веднага след като това се случи?

- Чудесно ми задавате въпроса, но, много ви моля, не е същият случай! Няма нищо общо. Г-н Антон Гинев се е подписал под документи като зам.-министър и като шеф на НКЖИ за разни поръчки. А аз какъв съм бил по времето, когато се твърди, че съм взел от някого пари? Никакъв. Антон Гинев е подписал документи, не го познавам. Бъдете сигурни, че той ще бъде оправдан.

- А защо смятате, че ще бъде оправдан?

- Ами защото от дълго време се проточи. Аз разбрах, че го обвиняват в нещо, което се е случило отдавна като ръководен кадър на НКЖИ.

- И за себе си не се притеснявате?

- Абсолютно. Без да съм викан, аз отидох при прокурора и занесох документи. Дадох едно интервю и мисля да прекратиме по този случай. Само искам да ви кажа вие знаете ли какво работим в момента от 5-6 месеца?

- Кажете, какво работите от 5-6 месеца?

- Какво работим? Как работим? Това трябва да ни питате: Какво работите? Как работите? Как се борите с корупцията?

- Ето това е много добър въпрос! Точно това исках да знам. Миналото лято ГДБОП направи акция и арестува 12 души от общо 16 изпитващи от ДАИ-София за продажба на шофьорски книжки. Какво стана после? Колко от тях са на работа?

- Всичките са на работа с изключение на един. Но за това не трябва да ни питате нас. Шест броя, тоест шест човека бяха пуснати веднага, петима след 24 часа, а един, доколкото знам, е за постоянно вътре в ареста. Там се води разследване. То се води от прокуратурата. Тях трябва да питате. Ние на няколко пъти сме пращали писма защо ние ги държим, след като се води следствие? Има ли причина да се води следствие срещу тях? Там има доказателства, вероятно записи и би трябвало ние да знаем. Четири пъти сме ги питали как да действаме с тези хора. Но това не е само там. Помните ли случая в Хасково с един наш служител?

- Онзи дето си искаше рушвет от турски тираджия, който го засне с камера и го пусна в интернет ли?

- Точно този! И какво стана?

- Кажете какво стана?

- Какво стана?

- Върнаха го на работа?

- Ми, да. Върнаха го на работа. 

- Добре, да се върнем на подадения от вас въпрос: Какво правите, за да се борите с корупцията? Защото аз стигам до извода, че ДАИ и Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" са едно прекрасно работно място, в което има страшно много корупция, която не може да бъде доказана.

- А кой ви каза, че има корупция?

- Ами 12 арестувани за продажба на шофьорски книжки, другият заснет на видео и гледан от хиляди хора в интернет...

- Ние сме подали сигнал... Съдействали сме във всеки един момент...

- Сигнала до ГДБОП за книжките ли?

- Сигнала е до нас и ние сме им съдействали във всяка една минута. Във всяка една минута. Можете да попитате органите. Съдействахме, активно обаче.

- Добре да обобщим: съдействате активно, 12 души са арестувани, те си остават на работа и срещу тях нищо не е доказано. Другият - сниман как взема рушвет, пак нищо не е доказано и той си е на работа. Двама предишни директори на ИААА ги арестуваха на работното им място, пак нищо.

- Този въпрос не е към нас. Ние сме орган за контрол. Не сме следствен орган, не сме съд, не сме прокуратура. Ние сме дали сведения, таблици, справки. Оттук насетне обаче всичко е в техните ръце. Ние сме подавали много сигнали. Не сме ние хората, които да кажем има ли корупционна схема или няма.

- Когато снимаш някого да си иска рушвет, това е корупция, нали така?

- Точно така. Би трябвало да се смята за корупция и то сериозна корупция когато става дума за държавен служител.

- Този служител си е ваш служител.

- Точно така. Ние сме подали сигнал. И всичките сигнали, които са получили прокуратурата и икономическа полиция са подадени от нас. Правораздавателните органи трябва да са в наша подкрепа.

- Друг е виновен. Правораздавателните органи!

- Не, аз не казвам кой е виновен. Не го изопачавайте. Не казвам, че друг е виновен. Ние работим съвместно, но в края на процеса, предположенията и съмненията трябва да се докажат. Не е в нашите правомощия някого да го оправдаем или накажем. Съдът решава кой крив и кой прав.

- Е, то тогава ще стигнем до извода, че в България има нулева корупция и че класациите, че България е най-корумпираната държава в Европа, за които пишат реномирани западни медии покрай председателството, са същински инсинуации!

- Как го доказват това?

- Да, ако гледаме доказателствата за корупция в ДАИ, то наистина ще излезе, че няма такава.

- Това, което от нас зависи сме го направили. 

- Добре, ако вие имате подозрения за 12 от общо 16 изпитващи в София, които не са доказани, то това би трябвало много да ви притеснява.

- Притеснява ме, как да не ме притеснява.

- Ами като се притеснявате, какво правим за продажбата на шофьорските книжки?

- Може ли да повторите "продажбата на шофьорските книжки". Какво искате да кажете с това?

- Ами то е ясно, вие сте подали сигнал, че се съмнявате, че 12 души продават шофьорски книжки.

- Има съмнение. Правилно казвате "има съмнение", но дали е така или не ще докажат прокуратурата и съда. Вие казвате: "продават се шофьорски книжки"... Къде се продават шофьорски книжки?

- Не се ли продават?

- Е, добре, вие докажете, че се продават. Сега само искам да ви кажа, че за теорията е изключително невъзможно, на 99 процента да се продаде теоретичен изпит за бъдещи водачи.

- На 99%?

- Точно така. Има някакви опити да събарят системата, да минават с фалшиви лични карти. Системата ги хваща. Това се случва постоянно. Правим много сериозна проверка.

- Какво ми казвате, че не се продават шофьорски книжки? Казвате ли го това?

- Аз не го казвам това, но процентът на продадените шофьорски книжки е много по-различен от това, което е било преди година и половина. Това което регистрираме е, че се увеличават гръцките шофьорски книжки.

- Какво значи това?

- Ами, явно намират някакъв вариант и си купуват шофьорски книжки или си изкарват шофьорски книжки оттам.

- Наши хора си изкарват книжки от Гърция.

- Това означава, че ние толкова сме утежнили продажбата на шофьорски книжки тук, че не си заслужава.

- За цена от 3000 лева се говори!

- Кой? 

- Това съм чувал.

- Вие сте чувал, ама не е вярно! Ако е вярно, след 5 минути ще се появят органи и заедно ще подадем сигнал. Вие сте чували! Аз съм чувал и за 5000 лева, ама не е вярно. 

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

    23293

    1

    Стефан

    19.01 2018 в 14:25

    А аз на улицата чувам, че "продължението на тротуара е зебра". Изясняването на случая, понякога ми струва "напускане на салона на автомобила". С помощни средства.
    Че водачът на другия автомобил "е ей натам, и затова е с предимство!". С пълно убеждение в правотата си, и размахващ видимо валидна книжка.
    Че "ми квато книжка имаш ти - такава и той бе, колега, ние кво да направим - не сме му я дали ние, виждаме че е луд".
    И когато пет тона брониран джип - все ми е тая кой знае правилника, аз все едно не нарушавам. А когато кибритена кутия, и в нея хора?
    Попов, не ми се мяркай отдясно отзад! Не дай боже да не съм в настроение. Експертизата ще докаже, че си се самоубил.
     
    X

    Историята на Сирия - От Праистория до Съвременната Епоха