В неотдавнашен доклад експерти в областта на човешките ресурси били попитани какво мислят относно професионалните умения, необходими на служителите, за да се развиват. Оказва се, че емоционалната интелигентност се превръща във важен фактор за успех в работата, надминавайки техническите възможности.
През 2011 г. проучване на CareerBuilder сред повече от 2600 специалисти по наемане на кадри в САЩ разкри, че 71% оценяват емоционалната интелигентност на даден служител повече от високия коефициент на интелигентност.
Четирите основни принципа, според които се определя емоционалната интелигентност, са самообладание, мотивация, съпричастност и социални умения:
1. Потърсете хора, които показват истинската си същност
Прозрачността е гореща стока в икономиката на отношенията. Понякога тенденцията е служителите и шефовете да ползват маски, за да избегнат трудни ситуации или конфликти. А тази маска скрива кои сме наистина. В екипи, които процъфтяват, ще откриете хора, които се проявяват с автентичност. Това води до истински разговори и идеи.
2. Потърсете хора, които показват гъвкавост
Приоритетите са различни в почти всяка фирма и всяка работа. Заобиколете се с хора, които са гъвкави по време на промяна и ще помогнат по време на прехода. Те имат гъвкавостта да се справят с несигурни и непредвидими ситуации - отличителен белег на истинската емоционална интелигентност. Тези хора не си позволяват да се чувстват виновни за неща, които нямат общо с тях. Те знаят, че не са отговорни за действията и драмата на другите и никога не се месят в нещо, което някой друг е направил.
3. Потърсете хора, които умеят да се справят с емоциите си
Това попада в графа самообладание (или саморегулиране) на емоционалната интелигентност и е част от повечето високопроизводителни екипи. Въпросът за самоуправлението е прост: Мога ли да управлявам емоциите и поведението си с положителен резултат?
4. Потърсете хора, които показват емпатия
Хората са привлечени от съпричастността. Това е привлекателно качество за изграждане на успешни взаимоотношения на работното място. Всъщност изследвания доказват, че емпатията е водеща за цялостното организационно представяне. Екипът с висока производителност, който показва емпатия, прави това от насърчаване на силни лични отношения и сътрудничество. Те ще мислят за своите колеги, ще разберат техните предизвикателства и разочарования и ще знаят, че тези емоции са толкова реални, колкото и техните собствени. Това помага за развитието на перспективата и отваря членовете на екипа, за да си помагат един на друг.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)