4 важни качества на емоционално интелигентентните

Последна промяна на 29 май 2017 в 09:47 4025 0

Снимка Pixabay

В неотдавнашен доклад експерти в областта на човешките ресурси били попитани какво мислят относно професионалните умения, необходими на служителите, за да се развиват. Оказва се, че емоционалната интелигентност се превръща във важен фактор за успех в работата, надминавайки техническите възможности.

През 2011 г. проучване на CareerBuilder сред повече от 2600 специалисти по наемане на кадри в САЩ разкри, че 71% оценяват емоционалната интелигентност на даден служител повече от високия коефициент на интелигентност.

Четирите основни принципа, според които се определя емоционалната интелигентност, са самообладание, мотивация, съпричастност и социални умения:

1. Потърсете хора, които показват истинската си същност

Прозрачността е гореща стока в икономиката на отношенията. Понякога тенденцията е служителите и шефовете да ползват маски, за да избегнат трудни ситуации или конфликти. А тази маска скрива кои сме наистина. В екипи, които процъфтяват, ще откриете хора, които се проявяват с автентичност. Това води до истински разговори и идеи. 

2. Потърсете хора, които показват гъвкавост

Приоритетите са различни в почти всяка фирма и всяка работа. Заобиколете се с хора, които са гъвкави по време на промяна и ще помогнат по време на прехода. Те имат гъвкавостта да се справят с несигурни и непредвидими ситуации - отличителен белег на истинската емоционална интелигентност. Тези хора не си позволяват да се чувстват виновни за неща, които нямат общо с тях. Те знаят, че не са отговорни за действията и драмата на другите и никога не се месят в нещо, което някой друг е направил.

3. Потърсете хора, които умеят да се справят с емоциите си

Това попада в графа самообладание (или саморегулиране) на емоционалната интелигентност и е част от повечето високопроизводителни екипи. Въпросът за самоуправлението е прост: Мога ли да управлявам емоциите и поведението си с положителен резултат?

4. Потърсете хора, които показват емпатия

Хората са привлечени от съпричастността. Това е привлекателно качество за изграждане на успешни взаимоотношения на работното място. Всъщност изследвания доказват, че емпатията е водеща за цялостното организационно представяне. Екипът с висока производителност, който показва емпатия, прави това от насърчаване на силни лични отношения и сътрудничество. Те ще мислят за своите колеги, ще разберат техните предизвикателства и разочарования и ще знаят, че тези емоции са толкова реални, колкото и техните собствени. Това помага за развитието на перспективата и отваря членовете на екипа, за да си помагат един на друг.