Борисов за Дунав мост 3: Никой не се съмнява, че като кажем нещо, се случва

OFFNews Последна промяна на 27 септември 2017 в 17:23 4941 1

Снимка Сергей Антонов

Изграждането на нов мост между България и Румъния край Русе е една от темите, обсъждани по време на днешното заседание на Министерския съвет. 

Правителството разреши днес да започне проучване за изграждането на Дунав мост 3, а темата ще бъде обсъдена и по време на съвместното заседание на българското и румънското правителства в Евксиноград следващата седмица. 

"С изграждането, защото предполагам, че вече никой не се съмнява, че като кажем нещо то става, по начина, по който се проектира, търгува и се движи магистрала „Хемус“, и тя ще стане", казва премиерът Бойко Борисов по време на заседанието, става ясно от стенограмата.

"Проектира се в момента и Русе – Велико Търново, скоростният път, магистрален. В рамките на няколко години – тунелът под Шипка, минахме сигурно 350-ия метър вече, огромно съоръжение. С Каракачанов си говорихме, какво огромно съоръжение от мостове и тунели там се случва. Сиреч, след няколко години Северна България ще изглежда така, както в момента изглежда Южна България с „Тракия“, „Струма“, „Марица“. Това означава много повече инвестиции и това не са празни думи, защото виждате: завод след завод се строи там. Хората очакват тунела под Шипка и съответно „Хемус“ и двата пътя (тук не трябва, разбира се, да пропускаме Ботевград – Мездра). Това са стратегически пътища за развитието на Северна България", продължава премиерът.

Той е категоричен, че изграждането на нов мост е необходимо, а интерес за изграждането има и румънската страна. 

Дунав мост 1 или русенският мост е натоварен, независимо че ние основно реконструирахме, модернизирахме, преасфалтирахме, но опашките са километрични. А там трафикът ще се удвои, утрои, със сигурност. Още повече, сега работим с гръцкото правителство и с колегите в Брюксел за големия формат Солун – Александруполис – Бургас – Варна – Русе. А и Румъния има голям интерес Букурещ, който е на 60-70 километра от Русе, да се свърже със София, оттук – със Солун, магистралата София-Белград, тя следващите две-три години ще стане факт, този трафик от Азия за Европа по хоризонтала, ако няма и вертикалната линия, която Букурещ изключително я интересува... 

За втори Дунав мост на Русе от всички съгласувания, които проведохме с румънското правителство, там откликнаха изключително бързо, защото и те имат голям интерес от него. От всички други мостове не сме се отказали, но засега те са на само ниво добри пожелания, докато вторият мост при Русе, първо, е на най-тясното място, на равно място, така че направо магистралата ще влезе в него. Минава извън града, малко встрани от Русе – там, където е газовата ни връзка почти. Ще даде възможност и на Румъния да се подсигури, както и на България, разбира се, с много по-голям трафик, допълва Борисов.

По думите му се очаква след въвеждането на ТОЛ системата да се появи и интерес от страна на концесионери за съоръжението, като така няма да се дават пари от бюджета. 

С въвеждането на ТОЛ системата интересът към концесиониране на подобни съоръжения става голям. Тук това е интересно за нас, защото няма да вадим пари от бюджета, а концесионерът, който, примерно, за хикс години (ще кажат министрите и съответно с румънското правителство каквото се договорим) след това за хикс години се изплаща мостът и се придобива тогава от държавата. С ТОЛ таксата всеки ТИР, който минава оттам, си плаща и вече с ТОЛ система сметките излизат за концесиониране на подобно съоръжение, обяснява Борисов.

По повод обсъждането на общия проект министърът на отбраната Красимир Каракачанов предлага да се обсъди и възможността за рехабилитация на жп отсечката Русе - Букурещ, защото е в много лошо състояние и товарите изминават отсечката от 70 км за три часа.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

4930

1

jkljkl123

27.09 2017 в 17:44

"Никой не се съмнява, че като кажем нещо, се случва" - стига след 5 мин да не кажеш нещо друго.