WNESSTV: Когато светът от екрана не е сив и черен

Първата българска wellness телевизия излезе и на международния пазар

Последна промяна на 01 март 2018 в 10:36 16769 0

Снимка WNESSTV

Иван Тодоров с Преслава Пейчева в студиото на Beauty in the Kitchen

Ако все още не сте чули, WNESSTV е първата българска нишова телевизия за хармония на духа и тялото и вече успешно завладява международния пазар.

От началото на февруари нейната програма се приема чрез сателит в Хърватия, а амбицията ѝ е скоро да стъпи и в други страни като Чехия и Румъния. Програмата на WNESSTV вече е достъпна и чрез всички големи тв мрежи у нас.

Акцентите в WNESSTV са предавания за здравословен начин на живот, позитивно мислене самоусъвършестване: йога класове, кулинария, фитнес, пилатес, йога за бременни, родителство и др. "Отвъд ограниченията" (Beyond the Limitations) с банкера Емил Иванов пък разказва за хора, които са постигнали нещо значимо.

Основното послание на телевизията е, че можем да водим много добър начин на живот, да имаме вдъхновение и мотивация. Светът не е сив и черен, всичко е пред нас и то е такова, каквото го постигнем и сами го направим. Ние сме алтернативата на сивото и безполезното, казва Иван Тодоров, изпълнителен директор на медията.

Създателите на канала са добре познати в телевизионните среди. Иван Тодоров има дългогодишен опит в различни телевизии у нас и в чужбина, вкл. като главен изпълнителен директор на Нова Телевизия. Негов съдружник и съосновател на WNess е бившият шеф на Нова и bTV Павел Станчев.

Пред OFFNews Иван Тодоров разказва за предизвикателствата пред създаването на профилирана телевизия, за любимите на зрителите предавания и за понякога неочакваните дори за създателите на проекта резултати.

- Как решихте да стартирате проект за независима нишова телевизия?

- И на българския, а и на световния пазар няма много wellness (добър и здравословен начин на живот - б.а.) телевизионни канали. Да не кажа, че няма почти никакви. Тези, които съществуват, са доста по-нишови от WNESSTV.

Ние, от една страна, наистина сме нишов канал, но и не е съвсем така. Съдържанието ни е подходящо за всяко едно семейство. Имаме предаване за здравословно хранене - Beauty in the Kitchen с Преслава Пейчева, имаме предавания за фитнес, йога, за личностно развитие. Всички те са много важни за всеки един човек, стига той да разпознае себе си в това съдържание.

- Кога стартирахте?

- През 2014 г., виждайки какво реално се предлага на пазара и имайки предвид това, че хората са все по-загрижени за това с какво се хранят, по какъв начин искат да живеят, да спортуват, ни подтикна към това да започнем да създаваме такова съдържание, което да облечем в телевизионен канал с wellness насоченост. Произвеждаме професионално съдържание с хора, които са специалисти в дадените области. Така в края на 2015 г. стартирахме WNESSTV като международна wellness платформа. Тя включва линеен тв канал плюс онлайн платформа.

"Запазено за родители" с Дани Колева

- Амбициите Ви очевидно са и към международния пазар.

- Да. WNESSTV вече е на международния пазар. От няколко седмици сме на сателита Eutelsat 16A, който покрива цяла Европа. Посредством него имаме възможност да влезе в други страни. Първата, в която влязохме, е Хърватска. В момента приключваме разговори в Чехия, Словакия и Румъния, където съвсем скоро ще пуснем канала.

В момента съдържанието се излъчва на български в България, а паралелно с това върви и на английски за всички останали страни. Амбицията ни е и да произвеждаме локално съдържание във всяка една страна, в която излъчваме.

- Как приеха кабелните оператори канала?

- Във всяка страна е трудно да влезе нов канал, особено ако не е част от голяма група, защото пакетите са пълни. Така се получава, че трайно установени канали излъчват едни и същи неща и няма място за нови. Ако не си група от канали, нямаш и силата да преговаряш, така че да влезеш на всяка цена. Все пак ще използвам случая да благодаря на българските опeратори. Много от тях приеха много добре идеята да има един различен канал, който е алтернатива на останалите. Вече сме в цялата страна, вкл. във всички най-големи регионални кабелни мрежи.

- Какво показва пийпълметрията? Как ви приемат зрителите?

- От началото на годината ние се измерваме от GARB. За щастие резултатите показват, че се позиционираме точно така, както се очакваше. 92% от нашата аудитория е сред градското население. Над 70% от хората, които ни гледат, са работещи или на пълeн, или на непълен работен ден или са по майчинство. Над 27% от хората, които ни гледат, са с доход над 1000 лева, а над 43% имат доход над 500 лева. Ние сме насочени към средния и висок сегмент. Не сме масова телевизия. Нашето съдържание може да бъде разпознато от хората, които са в един по-висок стадий на собствено развитие, без да омаловажавам всички останали, разбира се. Те са осъзнали нуждата да гледат позитивно съдържание, което да води до по-добър начин на живот за тях.

- Кои са най-предпочитаните предавания от зрителите?

- За изминалата седмица например Beauty in the Kitchen с Преслава Пейчева е най-гледаното предаване. Друго предпочитано предаване е "Запазено за родители" с Дани Колева. Много предпочитан е и слотът за бременни жени. Всеки ден от 10 и от 14 ч имаме йога или пилатес за бременни. Това са предавания се гледат средно от над 900 души в този сегмент - бременни жени. Не звучи много, но ето - за 2017 има 57 000 родени бебета. Ако се вземе тази цифра към даден момент на годината, се оказва, че немалка част от този сегмент гледа тези предавания и вероятно практикува. Аз лично не очаквах толкова добър резултат. Щях да се радвам, ако 10 бременни правят упражнения с WNESSTV всеки ден. А те са 900.

- Какви са резултатите от Хърватска?

- Още нямаме резултати, тъй като се излъчваме там едва от началото на тази година. Но започнахме да получаваме имейли и 8% от посещенията на сайта ни са от там, което е индикация, че на ежедневна база хора от Хърватска следят програмата.

- Как реагира рекламният пазар на подобен проект?

- Това е много интересен въпрос. Няма клиент, рекламодател или агенция, който да не е приел позитивно проекта. От февруари имаме няколко кампании, миналата година също имахме. Вижда се ясна реакция от страна на рекламодатели и агенции, които вече не се страхуват да рекламират в WNESSTV. Причините са няколко. Първо, при нас е лесно да таргетираш съдържание.

Емил Иванов снима "Отвъд ограниченията"

- Как произвеждате предаванията?

- Всичко е собствено съдържание, произведено от нас.

- Планирате ли и друг канал?

- В интерес на истината - да, даже два. Но още е рано за тях. Засега планираме още интересни предавания в WNESSTV.