Как КТБ изгони Бедров и Барух от Дойче веле

Последна промяна на 23 септември 2013 в 19:18 5714 55

Дойче веле

Твърденията, че антиправителствените граждански протести срещу задкулисния модел на управление са организирани, дирижирани и дори "платени" от Джордж Сорос и кръга "Капитал", са залегнали в писмото на Корпоративна търговска банка (КТБ) до Дойче веле, довело до отстраняването на Иван Бедров и Еми Барух. Това разкри Mediapool - сайтът разполага с копие от писмото.

Писмото е подписано от Орлин Русев - председател на УС и изпълнителен директор на КТБ и Илиан Зафиров - член на УС и изпълнителен директор на КТБ. В него се твърди, че срещу банката се води "кампания" чрез публикациите на Еми Барух, Иван Бедров и други автори.

Освен това се посочва, че Цветан Василев няма медии, не е свързан с медийната група на Ирена Кръстева, а тя само е негов "корпоративен клиент". Журналистите Еми Барух и Иван Бедров пък използвали "международния имидж" на Дойче веле, за да "упражняват натиск" върху КТБ и да "уронват репутацията на една финансова институция с над 20-годишна история на иновативни и устойчиви практики и отговорно отношение към българското общество и бизнес".

В писмото се твърди още, че  Еми Барух и Иван Бедров са свързани с Иво Прокопиев и кръга "Капитал", както и с "неправителствени организации, които се финансират от Джордж Сорос".

Редакцията на Дойче веле е предупредена да вземе "необходимите мерки да прекратите тази неуместна кампания". "Това е в наш взаимен интерес, защото по този начин ще се предотврати предаването на случая на съответните национални и европейски институции", се казва в текста.

За да защитят тезата си за "кампания" и "натиск" от страна на двамата коментатори, от КТБ изпращат на Дойче веле приложение от 13 преведени на немски статии от началото на годината досега, в които се споменава за връзките между Цветан Василев и медийната група на Ирена Кръстева, в която официално депутатът от ДПС Делян Пеевски участие няма, но на практика ръководи и има кабинет там.

"За съжаление, когато една световно призната медия, която се обявява за свобода на словото и свободна журналистика, неусетно се превръща в средство за систематично и целенасочено охулване на отделни личности и институции с цел разчистване на сметки от личен и бизнес характер", пишат от КТБ до Дойче Веле по повод упоменатите в различни публикации връзки между КТБ и медийната империя на Ирена Кръстева.

Цитирани са пасажи от публикации, като от КТБ посочват, че в тях без всякакви доказателства и източници "се твърди, че Корпоративна търговска банка АД контролира медии; се употребява изразът "медийната фирма Василев, Кръстева, Пеевски и ко“ като олицетворение на една злонамерена медийна група, която обслужва частни фирмени интереси; се изразява презрително отношение към г-н Цветан Василев, като се твърди, че той упражнява негативно влияние върху цялостния политически живот на страната".

"Отхвърляме категорично тези и други подобни твърдения. За нас те са знак за арогантност, непрофесионализъм и намерение за дискредитиране на една оклеветена личност", пишат още от КТБ.

За да придадат тежест на тезата си, че става дума да "тенденциозни публикации", от Корпоративна банка привеждат следните "факти" -  "клеветническата кампания срещу доброто име и репутация на кредитната институция и председателя на Надзорния съвет се дирижира от кръгове около медийната група "Капитал".

Друго твърдение, което КТБ привежда като "факт" е, че "медийната група "Капитал“ обхваща фирми и медии на г-н Иво Прокопиев – български бизнесмен със сериозни финансови затруднения и огромни дългове към банки, юридически и физически лица". 

Още по-"непоклатима" е логиката на следващия "факт", приведен в писмото: "Кръгът Капитал е свързан с мрежа от неправителствени организации, които се финансират от организации като Отворено общество на Джордж Сорос".

За да звучат още по-убедително, от КТБ са избрали и да цитират интервюта на Цветан Василев пред вестник "Труд" и несъществуващия вече "Пари", в които той твърди, че не финансира "никакви медии".

Удобно пропуснати са други изявления и интервюта на г-н Василев, като това пред списание "Leaders magazine" в края на 2011 година, в което той уверено твърди, че "управлява медии", уточнява Mediapool.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

24.09 2013 в 12:10

защото пишеха едностранно

24.09 2013 в 11:47

Защо да се занимава човекът с овце, не му ли стига че те *** и те праща да пасеш.
<em><strong>Въздържайте се от обиди и нецензурни коментари! Ще бъдат изтривани!</strong></em>

24.09 2013 в 11:19

Споменато е, че не са спазили стандартите / които са незнайно какви /. Не знам защо считате "Дойче Веле" за "авторитетна медия"- не е изобщо. Антибългарските зловония на тези двамата са далеч по-съществена причина, но честно казано не вярвам "медията" да направи нещо по въпроса, освен че се мълчи за "подвизите" на главния редактор Андреев

24.09 2013 в 10:43

А Economist? И те ли са платени от Прокопиев? Защото и там има статии споменаващи КТБ и интересите на Василев, и там подробно описват как държавните пари се държат само в тази банка, как това е типичния пример за олигархия?! А Economist, поправете ме ако греша, но до колкото знам нямат представителство в България. Вероятно и поради тази причина никой не е уволнен там! Замислете се над това, като толкова ги разбирате нещата! Или пък Economist също е част от групата Капитал?!? (хахаха)

24.09 2013 в 10:32

Я, Дончо.. ти тури ли на стоката да яде бе? То само да ги ебеш тия овце не става - трябва и да ги извеждаш на паша.

24.09 2013 в 09:37

прост народ, майката си е*ало...

24.09 2013 в 09:35

От статията пак не става ясно как КТБ е изгонила Барух. а по-подробно го разяснете;) Ама преди това помислете авторитетът на каква медия удряте с подобни нелепи преписвания!

24.09 2013 в 09:31

За пръв път виждаме толкова платени коментари в защита на банкерЪ, и всичката гняс под една статия. Хвала на таквиз работодатели, цяла нова индустрия от платени драскачи създаде.

24.09 2013 в 09:29

Натиск? Че то, който и нормален човек да е прочел нещо на Емито и Ванката знае, че пишат с пяна по устата всеки път. Освен това, натиск върху дойче веле от българска страна... аре моля ви се, тея глави за украса май ги носите само... Дойче веле точно си го местят от единият крачол в другият...

24.09 2013 в 07:53

Тези журналя ще проглушат света с техните проблеми. Какво все занимават хората. Яд ги е че са си изгубили хонорарчето и се чудят на кой да си го изкарат.