24 изложби в рамките на One Design Week 2016

Осмото издание на международния фестивал за дизайн и визуална култура започва на 10-ти юни в Пловдив

ОFFNews 07 юни 2016 в 13:59 3240 0

Снимка Цветислава Колева.

И тази година в Пловдив между 10 и 19 юни ще се проведе международния фестивал за дизайн и визуална култура One Design Week. Той ще представи работата на 195 чуждестранни и 132 български артисти, а гости ще бъдат някои от най-известните имена в съвременния дизайн.

Освен това фестивалът ще покаже и 24 изложби от 22 държави, които включват многообразие от теми и техники, подбрани така, че да приближат аудиторията към съвременния дизайн (графичен, технологичен, изложбен, гейм, продуктов, социален, политически, текстилен, плакатен, принт, дизайн на храна и т.н.), давайки  възможност за нов и свеж поглед към световните тенденции в сектора.

В програмата на фестивала са включени следните изложби: “- Can I help you?” – изложба, интерпретираща централната тема на фестивала; „Попълнения. Нов български дизайн на витрина“ - проектът представя български дизайн, направен през последната година по селекция на Студио Комплект; HELP US TO HELP YOU BY DESIGN на Училище за дизайн и визуална комуникация Тилтан, Израел; Изложба „Юбилеен плакат: 50 години от създаването на Бомбичката“, която ще представи наградените 12 плакати в съвместния дизайн конкурс на Шуменско Хората Сбира и ONE DESIGN WEEK 2016; Чергодейки - нов поглед върху застрашения от изчезване традиционен занаят – тъкачеството; Селекция на български ETSY автори дело на ARTery – агенция за дигитален маркетинг; Постери ВТУ: С усмивка - авторски разработки от плакати на студенти; „Черни мечки за бели дни / Бели мечки за черни дни“ – дипломен проект на младия графичен дизайнер Мария Налбантова; Small Change, Big Difference - посветена на работата на холандския дизайнер Дейв Хакенс; Shuffle (Разместване) - експеримент, в който се забъркват калиграфски букви и печатни техники; Young Package 2016  - резултатите от ежегоден международен конкурс за дизайн на опаковки, който е насочен към млади дизайнери до 30-годишна възраст; My City, My Vibe: Stickers Trip Around The World - на Viber; Mixed Identities – представяща работата на петима дизайнери от вишеградските страни; Materiality Brutality - представяща четирима дизайнери от нордическите страни; Lost in Translation – съвместна работа на студентите от Werkplaats Typografie в Арнлем с техни колеги от Националната художествена академия в София; Live a Little Kinder: Демократичен дизайн от ИКЕА за по-устойчив дизайн; Everyday 3D Print“Enabled For the Disabled” - 60 избрани плаката от последното издание на международния студентски конкурс за плакат в Скопие; Connections, a Capsule Exhibition of Irish Design; Bulgarian ordinarities | Dutch oddities; Bloctown: Интерактивно пространство от Revolution Tables; Almost - нова марка български мебели на архитектурния колектив dontDIY; 100 Days of Need and Greed – последният проект на шведския дизайнер Кристина Шулц; Design Bookery by Lidl.

Сред акцентите на осмото издание на дизайн седмицата са:

One Design Week повдига въпроса "Мога ли да помогна?" – който може да бъде зададен както на дизайнери, така и на хората, на които служат. Въпросът е непретенциозно и искрено намерение да започне по-задълбочен диалог. "– Мога ли да помогна?" е изложба, курирана от Рая Стефанова, с цел да служи като преход между темата на фестивала с неговото съдържание.

Изложба, резултат от проекта МATERIALITY BRUTALITY, финансиран от Nordic Culture Fund, в която четирима дизайнери от северните страни – Исландия, Финландия, Норвегия, Швеция, експериментират по нетрадиционни начини с добре познатия на всички ни материал – цимента.

Изложба, резултат от проекта MIXED IDENTITIES, който се осъществява с любезното съдействие на International Vesegrad Fund, представя работата на шестима дизайнери от вишеградските страни, които експериментираха с традиционна българска текстилна техника в колаборация с местна фабрика – Предима Експрес.

Друг акцент е „Попълнения. Нов български дизайн на витрина” – проектът представя български дизайн, създаден през последната година по селекция на Студио Комплект. Необичайното е, че 13-те произведения са изложени във витрини на магазини по главната улица на Пловдив.

Изложбата Small Change, Big Difference” показва резултатите от съвместната работа на учениците от клуб “Млад конструктор” към Професионална гимназия “Иван Хаджиенов” в град Казанлък и включва демонстрации на създадените машини. Изложбата ще представи и най-новият проект на холандският дизайнер Дейв Хакенс – “Story Hopper”. В него, чрез поредица от видео материали, авторът представя своите редовни начинания, пътешествия и опити да превърне боклука в смислени нови предмети за ежедневието. Целта му е все повече хора да се вдъхновят от идеята, че дизайнът е силно средство за промяна на начините, чрез които си взаимодействаме със света.

Изложбата Live a Little Kinder: Демократичен дизайн от ИКЕА за по-устойчив живот представя новата колекция на ИКЕА за по-зелен живот вкъщи, която носи мотото Live a Little Kinder. С нея шведската компания ни насърчава да възприемем природосъобразния начин на живот като израз на нашия личен принос към спасяването на планетата.

Lidl представя Design Bookery by Lidl, библиотеката за съвременен дизайн, която става вдъхновяваща част от ONE DESIGN WEEK 2016. Тя включва повече от 100 съвременни книги и списания в областта на илюстрацията, графичния, продуктовия, интериорния и уеб дизайн.

Изложбата My City, My Vibe: Stickers Trip Around the World -  представя стикери от  топ финалистите в конкурса My City, My Vibe на Viber, както и най-отличителните стикера от българските участници. Експозицията ще е своеобразна разходка из световните градове, вдъхновили всеки един от създателите на стикери. Ще има и изненада за няколко късметлии от посетителите - възможност да спечелят безплатни и неограничени стикери на Viber.

За събитието идва специално и Ейнав Рошу, Lead UI designer at Viber, която ще бъде почетен гост и ще участва с презентация и работилница. На презентацията тя ще говори за добрите и лошите практики при дизайна на интерфейси и ще сподели вътрешна информация за процесите в компанията.

Изложбата IRISH DESIGN 2015 е съзнателен опит на Ирландия да увеличи познанието сред по-широката публика относно стойността, която има дизайнът за обществото, икономиката и културата. Изложбата, подкрепена от правителството на Ирландия, изследва, промотира и отдава почит на дисциплината за първи път в историята на страната в продължение на цяла година. Ежемесечни събития под формата на изложби, представящи 32 обекта, подбрани от различни сфери на дизайна; разговори, работилници и представяния дават повече информация за ирландския дизайн, неговото наследство, настояще и бъдеше.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    X

    Спас Малинов, който оцеля от лавината, която погуби 11 души