Неправтелствената организация "Спаси София" огласи преди дни свое разследване, според което под релсите на столичната ул. "Граф Игнатиев" се полага материал, който няма да е достатъчно ефективен за опазване на сградите от вибрациите при движението на трамваите. В скандала бяха набъркани имената на две чуждестранни компании - австрийската Getzner, чийто материал не е използван, и международната Pandrol, основана в Белгия, чиято виброизолационна система се използва в момента в проекта. Според "Спаси София" подмененият материал не е нов, а от рециклирани материали и е около три пъти по-тежък от изискването, заложено в обществената поръчка, с която за строител е избрана "Джи Пи Груп". От организацията твърдят още, че материалът на "Пандрол" е по-евтин и това ще спести 160 000 лева на "Джи Пи Груп".
В резултат в София пристигна инж. Анджей Замаро, мениджър продажби на „Пандрол“ за Югоизточна Европа, с когото OFFNews разговаря.
Г-н Замаро, защо пристигнахте в България, повика ли ви някой?
Дойдох в София по две причини. Едната е, международната научна конференция "Железопътен транспорт - Стратегия за развитие" (Железопътен форум 2018), организирана в петък, 19 октомври, под егидата на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията. В тази конференция компанията „Пандрол“ участва и представи технологии за заваряване. Втората причина за идването ми е желанието да се провери качеството и напредъка на строителните работи, извършени по изграждането на релсовия път на ул. "Граф Игнатиев". В началото на октомври „Пандрол“ получи писмо от г-н Зографски(Андрей Зографски е част от организацията Спаси София - бел. ред.), с няколко въпроса, касаещи QTrack профилите. В рамките на 2 дни, след като проверихме текущата ситуация на място от наш представител, веднага изпратих до г-н Зографски отговори на неговите въпроси. В писмото си уверих г-н Зографски, че в близко бъдеще ще посетя София, за да проверя качеството на дейностите по ремонта, предложени от „Пандрол“ на изпълнителя. След кацането ми в София в сряда следобед позвъних на г-н Зографски и предложих среща, в която исках да му обясня технологията „Пандрол“ и техническите подробности за ремонтните дейности, както и влиянието й върху крайното качество на релсовия път. За съжаление г-н Зографски не прие поканата ми за срещата поради неизвестни причини.
Бяхте ли на ул. Граф Игнатиев да видите как се изграждат релсите, открихте ли недостатъци в работата на българските изпълнители?
Да, в четвъртък, отидох на ул. "Граф Игнатиев" и проверих цялото трасе. Впечатлението ми е изцяло положително. Има някои малки повреди, причинени от машините, които са много лесни за отстраняване и няма да повлияят на качеството. Досега нищо не е повлияло на нашите гаранционни условия. И все пак, моля, вземете под внимание, че релсовия път все още се строи. Последната ни дума ще е след завършването, разбира се, но ние сме оптимисти.
Можете ли да гарантирате на хората, които живеят и работят в района, че шумът от трамваите ще намалее чувствително?
Да, „Пандрол“ уверява гражданите на София, че системата, която сме доставили, ще отговори на техните очаквания и сериозно ще подобри тяхното качество на живот, както показват и прецизните и детайлни изчисления, които сме направили.
Как ще отговорите на обвиненията, че материалите ви са некачествени и не са подходящи за това трасе?
Всяко твърдение за материали втора употреба и/или ниско качество е абсолютно неоснователно. Нашите еластомерни продукти са НОВИ ПРОДУКТИ, произведени от щателно подбрани гумени гранули, свързани с полиуретанова смола. Продуктите, доставени в София, са с най-високо качество, идентични с материалите, които сме доставили и продължаваме да доставяме на много европейски градове, напр. Брюксел, Париж, Тампере, Мадрид, Лисабон, Флоренция, Варшава.
Вие сте голяма компания, ще предприемете ли някакви действия, за да защитите името си?
„Пандрол“ много сериозно разгледа невярната информация за ул. „Граф Игнатиев“, която се разпространява от определени хора и компанията обмисля всички възможни правни последствия на този въпрос. Компанията вече официално поиска записите от излъчените в националните медиите твърдения, които се разглеждат от правния отдел.
Може ли да направите сравнение на цените на двата типа виброизолационни подложки, защото се твърди, че произвежданата от Вашата компания е по-евтина?
Въз основа на моя опит, цените на пазара са доста сходни, а ние винаги се стремим да поддържаме конкурентно предимство.
С колко страни работи компанията „Пандрол“? Дайте пример с някои от големите си проекти?
Списъкът от проекти е огромен и включва градове като: Сидни (AUS) - 19 километра трамвайна линия, Флоренция (IT) - 16 км трамвайно трасе, Сарагоса (ESP) - 12 км трамвайно трасе, Атина (GRE) - 54 км трамвайно трасе, Берген (NOR) - 10 км трамвайна линия, . Брюксел (BE) - 27 км трамвайна линия и много други.
Компанията:
Pandrol работи на 5 континента в над 100 страни. За фирмата работи екип от над 1700 души. Годишният й оборот надхвърля 1 милиард евро. Решения й са приложени в над 400 железопътни линии.
2014, железопътното подразделение на компаниите за CDM и фабриката на RBSI бяха закупени от Pandrol - член на железопътните подразделения на Delachaux Group, световен лидер в критично важните съоръжения, услуги и системи, обслужващи железопътната група на железопътната инфраструктура като отговорно звено за разработване и производство на еластични системи за железопътна линия.
2017, в стремежа си да засили ангажимента си към пазара на железопътна инфраструктура, групата Delachaux обедини своите бизнеси с железопътни подразделения под една единна марка Pandrol.
Инж. Анджей Замаро
Роден през 1958 г. в Полша. През 1983 г. завършва Факултета по строителство във Вроцлавския технологичен университет с магистърска степен по инженерство. След дипломирането си започна работа като дизайнер за Централния институт за изследвания и проектиране за открит добив. 1994 г. започва работа като технически съветник, специализиран в прилагането на нови технологии на полския пазар. Освен това, работи за SIKA, Швейцария, като специалист по мостове и железопътни пътеки за строителство и ремонт, а след това за полската компания Megachemie като R & D мениджър. В сътрудничество с Edilon, Холандия, успешно въвежда системи за фиксиране на железопътни линии, предназначени за железопътни и трамвайни трасета на полския пазар. 2006 г. започва да работи в железопътния участък на компаниите CDM, създадена през 1951 г. в Белгия, специализирана в проектирането, разработката и производството на виброизолационни системи, предназначени за сгради и железопътни линии. От 2012 г. работи като мениджър продажби, отговарящ за региона на Централна и Източна Европа.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
12094
5
24.10 2018 в 11:59
17158
2
21.10 2018 в 10:44
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
Последни коментари
Терористът на коледния базар в Германия бил противник на исляма
Орбан обвини имиграцията за нападението в Магдебург
PISA: Българчетата са най-функционално неграмотни в Европа. Къде сме година след теста
Орбан: Преминаваме от военно време към ера на мир
Километрично задръстване на магистрала ''Тракия'' в посока Бургас
Орбан: Преминаваме от военно време към ера на мир
Орбан: Преминаваме от военно време към ера на мир