Тодор Асенов, ''Каменица'' АД: Качеството на нашите бири е по-важно от скоростта на производството им

Станко Гогев 28 юли 2022 в 14:53 3172 6

Тодор Асенов
Тодор Асенов.

Секторът на безалкохолните напитки отбелязва значителен ръст в последните години, което е продиктувано от променените потребителски нагласи и вкусове. В отговор на актуалните нужди на потребителите през 2022 г. „Каменица“ АД лансира на пазара нова безалкохолна бира. Повече за иновативната ѝ технология на производство, за кого е подходящ продуктът и как се развива сегментът за безалкохолна бира в страната разговаряме с Тодор Асенов – част от екип “Маркетинг” на „Каменица“ АД. Той отговаря за изграждането на стратегията и развитието на локалните марки в България като Каменица, Бургаско и Astika. Има над 10 години опит в сферата на маркетинга във водещи компании на българския пазар.

Г-н Асенов, какви са актуалните потребителски нагласи към безалкохолните напитки?

Безалкохолните напитки, или по-точно безалкохолните варианти на алкохолни напитки, придобиват все по-голяма популярност сред потребителите. Наблюденията ни сочат, че потребителите се разделят основно на две категории. Първата група, повлияна от засилването на трендовете за здравословен начин на живот и хранене, търси алтернативи и подобряване на хранителните си навици. Потребителите от втората категория са тези, които просто искат да се насладят на любимите си напитки, но в този момент не могат поради наличието на алкохол в тях. Тези две групи имат различни поводи на покупка, но в същото време желаят едно и също нещо – добър продукт. Същевременно 63% от хората днес обръщат все повече внимание на това какво консумират, според проучване на PriceWaterHouse, 2020 г. Освен това проучване на Global Market Insights предвижда до 2026 г. глобалният пазарен дял на безалкохолната бира да надхвърли 22 млрд. долара. Въпреки че е все още доста малък, у нас също наблюдаваме много голямо развитие на пазара на безалкохолна бира. Търсене за такъв тип напитки определено има, а ние винаги се водим от тенденциите и желанията на потребителите. Така се роди и новата Каменица 0.0%.

Какво наложи появата на новата безалкохолна Каменица 0.0% на пазара, освен последните тенденции в пивоварния сектор в страната?

В Каменица винаги търсим повод да се подобрим и да се развиваме. С Каменица 0.0% видяхме възможност да подобрим вече един съществуващ продукт и да го направим още по-добър. Каменица 0.0% не съдържа никакъв алкохол, а според потребителските тестове, които извършихме, се харесва от потребителите. Каменица всъщност е първата бирена компания в България, която през 2004 г. пуска на пазара първата безалкохолна бира у нас и това е една от иновациите, с които се гордеем много. Днес, 18 години по-късно, тенденциите са се променили, както и потребителските вкусове и нагласи. За нас беше важно да вземем предвид актуалните очаквания и нужди на потребителите и да им предложим един нов безалкохолен продукт. Тази категория се разви значително през последните години и ние продължаваме да наблюдаваме нейния ръст. През 2021 г. секторът на безалкохолните бири у нас порасна с 22% спрямо 2020 г., което е сигурен знак, че има силно търсене на този тип напитки.

Колко време Ви отне да създадете най-добрата формула за Каменица 0.0%?

Това е добър въпрос за нашите майстори пивовари. Не мога да кажа колко точно време ни отне, но това не е най-важното. По-важно е какъв продукт предлагаме на потребителите си. Каменица е най-старата бира на българския пазар и винаги е била иноватор в категорията. Именно този стремеж да създава иновации и да предлага най-добрия възможен продукт показва, че важното е не колко време е нужно да създадем най-добрата формула, а да сме сигурни, че сме я създали. А с новата ни напитка вярваме, че това е най-добрата безалкохолна Каменица до момента на пазара.

Какви продуктови характеристики беше най-важно да достигнете при производството на Каменица 0.0%?

Отговорът е лесен – вкусът. В категорията на безалкохолните бири често чуваме „това не е бира“ или „това няма вкус на истинска бира“. Целта ни беше да постигнем точно това – вкус на истинска бира. И смея да твърдя, че успяхме. Основен момент в откриващото събитие на Каменица 0.0% беше въпрос от присъстващите „Сигурни ли сте, че няма алкохол? Има вкус на алкохолна бира.“ Това, като коментар от гостите, много ни зарадва. Отзивите, които получаваме към момента, са много добри и потвърждават и резултатите от тестването на продукта на фокус групи преди пускането му на пазара, че това наистина е най-добрата безалкохолна Каменица. Освен балансирания и автентичен вкус, напитката има същия богат златист цвят, мека пяна и аромат като при алкохолната Каменица – отличителни качества на продукта. За да ги постигнем, използвахме т. нар. cold contact технология, при която има стриктен и прецизен контрол на количеството използвана мая и времето ѝ на престой в сварената варка.

Как се развива интересът към Каменица 0.0%?

Интересът е голям, обратната връзка, която имаме от пазара, е, че който пробва Каменица 0.0%, повтаря и я препоръчва, което е сигурен и положителен знак за това, че продуктът се харесва и се търси. Все още е рано да се оцени цялостното представяне, но имайки предвид, че сегментът на безалкохолните бири се разраства значително бързо у нас в последно време, вярваме, че Каменица 0.0% ще заеме своето основно място в него не само през 2022 г., в която лансираме продукта за първи път на пазара, а и през следващите години.

Към кого е насочен продуктът?

Каменица 0.0% е насочена към хора, живеещи в големите градове, с активен начин на живот, 25-45 г., мъже и жени, които не искат да правят компромис с продукта, който употребяват, но същевременно имат нужда от алтернатива на алкохолното предложение. Някои от тях са активни шофьори, обичат да спортуват, да се забавляват, да бъдат с приятелите си, без да се лишават от любимата си кехлибарена напитка. В тези моменти безалкохолната Каменица 0.0% е идеалният избор, защото носи автентичния вкус на традиционната бира. Продуктът е подходящ и за потребителите с активен начин на живот. Каменица 0.0% съдържа 18 ккал за 100 мл.

Каква е формулата за един успешен продукт?

Ние сме истински щастливи да имаме страхотен екип от пивовари, технолози и инженери, които се грижат за всички марки от семейството на Каменица и които са с нас през последните повече от 15 години. Това е един наистина впечатляващ опит, защото, както знаем, Каменица е един от големите иноватори на българския бирен пазар, а това изисква не само много опит, но и смелост. Затова и мога да кажа, че в разработката на новата Каменица 0.0% има доза смелост. Това е безалкохолна бира, която ни предоставя 100% бирен вкус с 0.0% алкохол.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

1687

5

Пенчо Прикарчин

28.07 2022 в 21:23

Марките са много и сите у Чехия се произвеждат, и внасят в България. Проучете! Аз ли да Ви уча Вас, динозавър от социализъма, който нямам и 40 години обиколки по жълтите павета и света?

210

4

Merc

28.07 2022 в 19:58

Това същество да говори , че Каменица е качествена бира , ми идва малко вповече.
Първо съсипаха завода в Пловдив и сега я правят в Хасково.
Не , че не съсипаха и Астиката , но тя все още е една идея по добра от Каменицата.
За Шуменско като за мъртвец - или добро , или нищо.
Бургаско и Пиринско имат страхотен маркетинг , но за мен успехът на първото се дължи на летните спомени , а на втория бранд , че е бира за бедняци и отпуска няколкостотин милилитра бонус към оргиналната опаковка.
Загорка позападна , но спря летежа надолу.
А сега в обобщение :
Има само две притежавани от български фирми пивоварни в момента - Леденика и Ломско пиво.
Леденика се срути след случая с Мишо Бирата.
Ломско произвеждат боклуци от рода на Мизия и Алмус , с изключение на що годе читавия им опит за летене с бранда Пустиняк.

1687

2

Пенчо Прикарчин

28.07 2022 в 17:06

Има достатъчно вносна чешка бира.
 
X

Подкастът на OFFNews