Чешки жп превозвач отмъква българските машинисти с 1350 евро заплата

Последна промяна на 25 март 2019 в 10:27 14087 3

Частният жп превозвач ARRIVA, който наскоро спечели договор за обслужване на част от линиите в Чехия срещу субсидия от държавата, търси да наеме български машинисти.

Това става ясно от обява в сайта за подбор на персонал JobTiger.

От ARRIVA обясняват, че търсят машинисти за работа в Чешката република, а предлаганата "месечна заплата, превеждана по вашата сметка е до 1350 евро".

От международната компания уточняват и че в пакета от екстри влиза "удобно настаняване със субсидия от работодателя" плюс 5 седмици платен годишен отпуск.

Жп превозвачът поема ангажимент и за осигуряването на представителни униформи, а датата за постъпване на работа е от 1 октомври т. г.

Кандидатите за машинисти в Чехия ще бъдат подбрани през лятото. Те трябва да изпратят автобиография на английски език, в която да посочат всички професионални лицензи, които притежават. 

Активирането на българския пазар на труда на ARRIVA е поредната лоша новина за БДЖ. Държавната компания непрекъснато губи най-ценните си кадри, които масово се прехвърлят към столичния Метрополитен и българските частни жп превозвачи. След пускането на третия лъч на софийската подземна железница е много вероятно БДЖ да остане без кадри, които могат да карат влака.

В същото време сред "чантаджиите" в компанията текучество няма.  

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

1038

3

dominici

25.03 2019 в 18:05

БДЖ, железниците като цяло, са едно от малкото предприятия, които могат да бъдат автоматизирани. Почва се с всички чантаджии, после всички лелки, които продават билетчета, после кондуктурите и чак накрая машинистите. С правилните решения БДЖ може да работи като добре смазана машина с 1000 човека персонал и то да бъде сред топ компаниите в Европа. Но това се постига с акъл и желание.

220

2

rrr11

25.03 2019 в 12:44

В Чехия билетите за влаковете са с почти същите цени като тук, но предлагат много по-добро заплащане на персонала, и качествено и бързо пътуване. Прага-Острава 360км(някъде колкото София-Бургас) цената в лв е 25, а времето за пътуване 3 часа.

2666

1

Hissarion

25.03 2019 в 11:45

С чантаджии или без, докато държавата няма инициатива да си оправи железницата, БДЖ е обречена на затъване. За годините съсипия наградиха Московски с конюнктурна длъжност, а новите фигуранти са еднакво безхаберни.