Линейките отговарят на спешно повикване средно за 28 минути

Вероника Шербанова 08 май 2013 в 17:54 1871 0

Линейка, снимка:БГНЕС
Линейка, снимка:БГНЕС

28 минути средно са необходими, за да стигне линейка до пациент. Това заяви началникът на отдел „Спешна медицинска помощ“ към здравното министерство д-р Ивиан Бенишев.

Във всеки момент в България работят 400 спешни екипа, като времето, за което достигат до пациентите, зависи от трафика, сезона проходимостта и климатичните условия, инфраструктурата, обясни д-р Бенишев.

Един от най-големите проблеми на спешната помощ е това, че не всички линейки са оборудвани със стандартната апаратура. Ако медик дежури в линейка, чието оборудване не отговаря на стандартите, той може да попадне в ситуация, в която не може да помогне на пациента, обясни специалиста.

Повече от 3400 лекари са преминали до момента курс по преквалификация по спешна помощ по проект „ПУЛСС – Практически увод в лечението на спешния състояния“. До края на годината през обучението ще преминат още над 3500 медици.

Проектът стартира през октомври миналата година, като до момента са обучени 622 лекари, 1460 медицински специалисти и 1387 шофьори, обясни Милена Григорова от отдел „Проекти и програми“ на Министерството на здравеопазването.

Обучението на медиците се извършва в „Пирогов“, като лекарите и медицинските специалисти се обучават една седмица, а шофьорите на линейки – три дни. Това е първата преквалификация на медици от спешната помощ за последните десет години, коментираха от министерството.

Според европейските стандарти за оказване на медицинска помощ в София и близките села са необходими по 38 линейки на ден, а реално работят само 17, посочи началникът на отдел „Медицински дейности“ към Центъра за спешна медицинска помощ д-р Ангел Ангелов. Линейки има, но няма специалисти, които да работят, тъй като заплатите са изключително ниски – по 650 – 700 лева на месец.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови