За Авиоотряд 28 било полезно да лети. Дори и заради "тигрите" на Борисов
„Авиоотряд 28 превозва по ведомствени заявки, но трябва да се дефинира що е ведомство“, гласи отговорът на Гражданската въздухоплавателна агенция (ГВА) по запитване на НДСВ, касаещо скандалния полет на „Витоша-Бистрица“ с правителствения самолет.
Версията за неясни дефиниции в наредбата идва в опит да се оправдае полетът на Авиоотряд 28, с който аматьорските отбори „Чавдар-Етрополе“ и „Витоша-Бистрица“ бяха превозени от София до Варна.
„Превозът на двата аматьорски футболни отбора не е търговска дейнот, въпреки че е заплатен чрез БФС от „Чавдар-Етрополе“, уточняват още от ГВА.
Авиаторите подчертават още, че разрешението за полета е било подписано лично от премиера Бойко Борисов.
Желанието на ГВА да придаде авторитет на скандалния поръчков полет стига и по-далеч. Оттам прибягват до обяснението, че всеки полет е в полза за опита на пилотите.
„Освен непрекъснатата наземна подхотовка, пилотите се нуждаят от изпълнение на полети за поддържане на свидетелствата си за правоспособност, както и за прецизното изпълнение на поставените им отговорни задачи и за процедурите, осигуряващи безопасни експлоатационни практики“, пишат от администрация.
Обяснението на ГВА заслужено се нарежда до това на Борисов, който миналия петък обясни, че давал правителствените самолети на всички, защото били стари и раздрънкани.
Разкритието за скандалния полет, което се разчу на 15 август, достигна дори до западните медии.
Седмица по-късно авторитетното немско издание „Die Welt” се подигра с Бойко и неговите тигри.