А1 vs. Корнелия Нинова: Вдигaнето на цените е неизбежно, политическият отпор е популизъм

Александра Маркарян Последна промяна на 30 декември 2021 в 11:18 4114 4

В остра позиция един от трите мобилни оператора у нас - "А1 България", определи като "неизбежно" увеличението на цените и като "популизъм" политическият отпор, оказан от вицепремиера Корнелия Нинова. Позицията бе разпространена днес в отговор на вчерашното изявление на Нинова за издадените заповеди от КЗП и твърдението ù, че те спират индексацията. В нея А1 предупреждава, че "ние ще отстояваме позицията си по всички предвидени от закона начини".

Увеличение все пак ще има: два от телекомите вдигат цените след Нова година

Те изразяват "изненада и съжаление", че им се налага да общуват с министъра на икономиката Корнелия Нинова чрез социалните мрежи "вместо в пряк и разумен диалог". Потвърждават, че вчера са получили заповедта на председателя на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов, но не и че тя спира индексацията на цените им. Оспорва се "избраният от нас начин за индексация" - посочват оттам.

"Важно е да се отбележи, че заповедта не забранява индексацията по принцип, а означава, че не се приема планът на компанията да извърши индексацията на една стъпка, вместо на две, като я отложи максимално във времето. Това означава, че никой не оспорва правото ни да индексираме. Тази възможност е залегнала в договорните ни отношения от много години и никога досега не сме я ползвали. Имахме правната възможност да индексираме и миналата година, както и в началото на тази, но не го направихме. До последно се опитвахме да поемем удара от инфлацията и да не повишаваме цените си, но в дългосрочен план това вече е невъзможно, затова увеличението е неизбежно, макар и в минимален размер", заявяват от "А1 България".

Последните две пандемични години доказаха, че телекомуникационните ни услуги са ключови за обществения и икономическия живот на страната. България беше една от страните, в които потребителите не усетиха претоварването на мрежите за разлика от редица европейски държави и ние осигурихме свързаността, необходима за нормалното функциониране на гражданите, институциите и бизнеса, напомня "А1 България".

"В този смисъл за нас сериозният политически отпор, който срещаме, е продиктуван от популизъм, а не от най-добрия интерес на потребителите. Инфлацията в страната е факт и тя се отразява негативно върху всички сектори на икономиката с ръста на цените на горивата и електроенергията и стоките от първа необходимост. За съжаление вместо да се фокусира върху истинските икономически проблеми, Министерството на икономиката и индустрията търси лесни начини за отвличане на вниманието, като атакува една от индустриите, която открито и прозрачно комуникира с клиентите си предстоящи промени на цени", контраатакуват те.

В позицията им се казва още:

"Ролята на държавата и в частност на Министерството на икономиката и индустрията е да намери най-добрия баланс между нуждите на бизнеса и тези на крайните потребители. Инфлацията и растящите цени поставят фирмите пред сериозни предизвикателства да продължат да работят нормално в полза на клиентите и обществото. За съжаление комуникацията не се провежда с цел намиране на взаимноизгодно решение, а чрез натиск и непазарни послания, което за нас е напълно неприемливо. Готови сме да съдействаме на Министерството на икономиката и индустрията да работи по осветляването и разрешаването на истинските проблеми на нашата индустрия като пиратството на авторски ТВ права, избягване заплащане на ДДС и други данъци, ползване на незаконни фиксирани мрежи", се казва още в позицията.

А1 България е част от A1 Group, която е водещ доставчик на телекомуникационни услуги и дигитални решения в Централна и Източна Европа, с над 25 млн. клиенти в седем страни и почти 18 000 служители, от които близо 3 600 работят в България. Като един от най-големите работодатели и данъкоплатци, компанията винаги спазва изискванията на местното законодателство и води прозрачен диалог с отговорните институции.

Всяка намеса на държавните институции в процеса на свободно предлагане на стоки и услуги трябва да бъде в съответствие с пазарните принципи и действащото законодателство и ние ще отстояваме позицията си по всички предвидени от закона начини и в най-добрия интерес на нашите клиенти.

А1, част от A1 Group, е водещ доставчик на дигитални услуги и телекомуникационни решения в България. Компанията предоставя мобилни и фиксирани услуги, високоскоростен интернет, интерактивна, цифрова и сателитна телевизия, четири собствени спортни канала с марката MAX Sport, платежни услуги, ICT, cloud и IoT бизнес решения на над 4,8 милиона клиенти. През 2020 г. A1 България отчита приходи от 513,8 млн. евро, а сравнимата EBITDA e 192,4 млн. евро.

A1 Group е водещ телекомуникационен доставчик в Централна и Източна Европа с повече от 27 млн. клиенти. A1 Group оперира в седем държави: Австрия, България, Беларус, Хърватия, Словения, Северна Македония и Сърбия. Приходите на A1 Group за 2020 година са 4,55 милиарда евро, а сравнимата EBITDA e 1,58 милиарда евро. Портфолиото на A1 Group включва гласова телефония, високоскоростен интернет и мултимедийни услуги, както и решения в областта на високите технологии, преноса на данни и онлайн разплащанията. Групата разполага със стабилен акционер в лицето на América Móvil – един от най-големите телекомуникационни доставчици в света".

Бурята заради цените в телекомуникациите се разрази, след като на 21.12. А1 и "Теленор" обявиха увеличение на цените след Нова година. Ден по-късно и Vivacom потвърди пред OFFNews, че планира увеличение. На третия ден Корнелия Нинова обяви, че спира със заповед планираните увеличения. Вчера икономическото министерство разпространи позиция на Нинова, която оповестява издаването на заповедите на КЗП срещу индексациите, планирани от два от операторите.

„Потребителите са подложени на безпрецедентен натиск от увеличаващите се цени на всички стоки и услуги. Няма да позволим прилагането на нелоялни търговски практики, които допълнително товарят семействата с непосилни разходи в тази криза. С всички възможности на закона ще защитаваме потребителите от злоупотреби с правата им. Сега държавата трябва да се погрижи за хората“ - е цитирана да казва Нинова в прессъобщението от Министерството на икономиката.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

-1580

4

Bace7

07.01 2022 в 23:51

Това не е ли един от операторите, които ЕС след години принуди да свалят цените на роуминга и необичайно високите за ЕС тарифи? Одрали са на "потребителите" 30 кожи, и сега гледат как да ги оберат отново. Мошеническите схеми с непоискани услуги, претенции за изплащане абонаменти до края на "договора" помните ли? Фирмите, на които прехвърляха с цесия "задълженията" на баби с преподписани незнайно от кого договори? Сега "открито и прозрачно" общували с потребителите...ами че специално А1 има само платени повиквания към оператор, държат те на линия по 15 мин докато се свържеш. Обемите интернет и качеството на услугата са смешни...мошеници!

1900

3

Алек

31.12 2021 в 01:10

Крайно време е да се вкарат още 3-4 мобилни оператора. Стига държавата е пазила картела на тези тримата. Нека има истинска конкуренция!

2250

2

fishcake1

30.12 2021 в 11:46

Телекомите са картел. Печалбите им са огромни и това покачване няма за цел да им покрие разходите, а само да налее пари в гушите на акционерите им. Ако България е нормална страна, ще разбие картела на по-малки конкурентни фирми.