Президентът на САЩ Джо Байдън планира да плати за предстоящия си инфраструктурен пакет с големи данъчни увеличения. Но в случая компаниите и богатите домакинства, а не шофьорите и потребителите на масовия транспорт, ще плащат сметката.
Тази идея вече среща известна съпротива от умерените демократи, което може да е пречка за големите му амбиции.
Бизнес групи и депутати и от двете партии настояват Байдън да повиши данъците върху горивата, едни от най-ниските в света, които не са променяни от 1993 г. Те настояват за нов данък върху пробега, който би включил електрическите превозни средства.
Но Белият дом отхвърли тези идеи, заяви министърът на транспорта на САЩ Пийт Бутигиг пред CNN в понеделник. Данъкът върху газа е политически рисков и би натежал повече за американците с по-ниски доходи, които често пътуват на по-големи разстояния за работа.
Вместо това се очаква Байдън да предложи най-голямото увеличение на федералните данъци от десетилетия, според двама източници, запознати с плана. Той включва повишаване на корпоративния данък върху дохода до 28%, нивата от преди данъчния закон от 2017 г., и увеличение на пределната данъчна ставка за хората с високи доходи.
Ако несъгласието с плана му се превърне в откровена опозиция в Камарата на представителите и Сената, Байдън ще бъде изправен пред труден път, за да покрие трите трилиона долара, които иска да вложи в инфраструктура и социални грижи.
Двама сенатори умерени демократи - Джо Манчин от Западна Вирджиния и Кирстен Синема от Аризона - привлякоха най-голямо внимание като потенциални пречки пред плана на Байдън. Но президентът се сблъсква и с насрещен вятър в Камарата на представителите, където председателят Пелоси може да загуби три демократични гласа, ако републиканците се обединят в опозиция.
Някои демократи са скептични по отношение на плановете на Байдън за разходите и свързаните с тях данъци. Лидерът на умерената фракция на демократите от парламента, представителят Джош Готхаймер от Ню Джърси, заяви, че се притеснява от увеличението на данъците, което може да забави икономическото възстановяване и да прогони жителите от неговия щат.
"Трябва да внимаваме да не правим нищо твърде голямо или прекалено в средата на пандемия и икономическа криза," каза той.
Готхаймер заяви още, че дори няма да обмисли данъчните предложения на Байдън, ако президентът не се съгласи да възстанови приспадането на държавни и местните данъци (SALT), ограничено при бившия президент Тръмп, на стойност десетки милиарди годишно.
Друг умерен демократ от парламента, представителят Скот Питърс от Калифорния, е съгласен с по-малко увеличение от предложените 28%. Той смята, че републиканците са прекалили с намаляването на най-високата корпоративна данъчна ставка от 35% на 21% при управлението на Тръмп през 2017 г. Според Питърс 25% е подходяща ставка, която не ощетява нито компаниите, нито служителите.
Прессекретарят на Белия дом Джен Псаки казва пред Axios:
„Знаем, че ще има редица гледни точки за това как да стигнем там, но с нетърпение очакваме да работим с широка коалиция от членове по критичните приоритети на президентския план: създаване на добри работни места и Америка да стане по-конкурентоспособна, за което да се плати без никакво увеличение на данъците за хората с по-малко от 400 000 долара годишно."
Изводът: В Сената с места, разпределени 50 на 50, само един демократ може да промени политиката. Манчин вече подсказа, че не би подкрепил корпоративна данъчна ставка от 28%.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)