10 абсурдни извинения да не се наемат жени на отговорни постове

Последна промяна на 02 юни 2018 в 10:38 1486 0

Снимка Pixabay

Жените не се вписват, не са конкурентни и не могат да се справят със сложни проблеми.

Това са само някои от причините да не се назначават жени в бордовете на английския борсов индекс FTSE 350, според доклад за равенството между половете, цитиран от Би Би Си.

Правителството на Великобритания поиска жените да съставляват най-малко 1/3 от директорите във всяка от 350-те най-големи компании до 2020 г.

Докато междинният доклад установи, че ситуацията се подобрява, някои фирми изглежда все още имат проблем с наемането на жени на отговорни постове.

Сред най-честите извинения да се откаже работа на жена са:

1. Не мисля, че жените се вписват в работната среда на борда.
2. Не са толкова много жените с препоръки и сериозен опит, които да станат част от екипа.
3. Повечето жени не искат да се справят напрежението на високите постове.
4. Акционерите не се интересуват дали има жени в борда на директорите, така че защо ние да се интересуваме?
5. Колегите ми няма да искат да назнача жена в екипа ни.
6. Всички „качествени“ жени служители вече са заети.
7. Вече имаме една жена в борда, така че сме изпълнили изискванията, сега е ред на някой друг.
8. В момента няма свободни работни места. Ако имаше, щяхме да помислим за назначаване на жена.
9. Трябва да изградим екипа си много внимателно, а в този сектор просто няма достатъчно опитни жени.
10. Не мога да назнача жена, просто защото искам.

Тези обяснения са дадени от редица изпълнителни директори на FTSE 350, които са изслушани от екипа, съставил доклада.

„Докато четете този списък на оправданията, може би си мислите, че е 1918 г., а не 2018 г. Това е като сценарий от комедийна пародия, а е напълно реално, но сега можем да се справим с този проблем завинаги“, заяви Аманда Макензи, главен изпълнителен на Business in the Community.

Дори министърът на икономиката Андрю Грифит заяви, че тези оправдания са шокиращи и показват, че има още какво да се променя в работната среда.