Сдружение "Българска история" реши да постави билборди срещу рекламата на хазарт на няколко места в столицата и неочаквано получи отказ от фирмите, продаващи рекламните площи.
Сдружението, което се занимава с популяризиране на българската история и издателска дейност, е готово да плати от бюджета си билбордите и търси фирма, която да ги продаде. Но вече няколко дни удря на камък.
"Опитахме се да поставим този билборд на няколко ключови булеварда в София.
Но не успяхме. Големите агенции за външна реклама, с които се свързахме, ни отказаха със следните аргументи. Някои заявиха, че посланието „не отговаря на етичните им стандарти“. ❌ Други ни казаха единствено, че „няма възможност да сложат такава визия“. Трети просто замълчаха и така и не ни изпратиха отговор. Какво разбрахме дотук? Реклама, която не продава илюзии за бърз успех и лесни пари, се оказа нежелана", пишат от сдружението.
Преди година парламентът прие забрана на рекламата на хазарт в медиите, като остави възможността за реклама върху билборди и други открити площи. Така в страната се нароиха билборди, пана и транспаранти на хазартните оператори. Именно затова сдружението е избрало да фокусира посланието си там.
Ето какво пишат авторите на идеята:
Защо смятаме, че е важно да поставим този билборд?
Защото днес в България всяка улица и всяко обществено пространство са доминирани от хазартна реклама.
Защото тъкмо това смазващо присъствие на хазартна реклама тласка обществото ни към зависимост.
Защото у нас по-често ще видиш известна личност да рекламира „джакпот“, отколкото образователна инициатива или обществена кауза.
След като публикацията им в социалните мрежи достигна огромен брой потребители и очевидно се радва на голяма подкрепа, на нея са се отзовали само малки бизнеси и собственици на отделни билборди и други рекламни площи, основно в провинцията и по републиканската пътна мрежа. Никоя от големите агенции в София не е откликнала до момента.
Сдружение "Българска история" ги призовава да се свържат с тях, за да бъдат поставени билборди и на ключови места в София.
Реакция днес имаше от общинския съветник от "Спаси София" Борис Бонев. Той пише, че много политици и бизнеси са силно зависими от този сектор, и дава два примера от работата си в общината.
"Преди няколко години с колегите Бойко Димитров и Симеон Ставрев подехме инициатива за пълна забрана общинските търговски дружества в София да рекламират хазарт пряко или през трети страни. Основен наш фокус беше да няма реклами в градския транспорт. Независимо от битките, които съм водил в 15-те години на градски активист и политик, никога не съм срещал такъв отпор по някоя тема. Обаждания от какви ли не хора, които силно да съветват да не се приема това предложение, включително от депутати", казва Бонев.
Разказва и за куриозен случай, в който на оживено и опасно място не била направена пешеходна пътека на бул. "Мария Луиза" и кръстовището с ул. "Кирил и Методий", за да може да не попречи на игрална зала за хазарт. Причината - пешеходната пътека би съкратила разстоянието от залата до близко училище и би я направила незаконна.






























Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
47
1
20.03 2025 в 13:18
Кремъл щастлив, че Тръмп не го смята вече за пряка заплаха
София е в топ 5 за евтин туризъм на канадски портал
Манол Глишев: Днешните протестиращи са хора, които не се задоволяват с малко (видео)
Ню Йорк Таймс: Зеленски отслаби надзорниците в държавните компании и създаде условия за корупция
Прогноза за 2026 г.: Путин напада Европа, а Китай - Тайван