Спектакълът БИЗОН на един от най-изтъкнатите португалски таланти Марко да Силва Ферейра ще закрие ONE DANCE WEEK 2022 на 5 юни, от 18:00ч, в Дом на културата “Борис Христов”. Заедно с Амала Дианор, чийто спектакъл СИГИФЕН откри изданието на фестивала, Марко да Силва Ферейра е един от подкрепените от Big Pulse Dance Alliance* артисти, а следващият му спектакъл CARCASS, ко-продуциран от ONE DANCE WEEK, ще бъде един от големите акценти на изданието на фестивала през пролетта на 2023 година.
Билети за БИЗОН ще намерите в мрежата на EPAYGO и на касите на EasyPay в цялата страна. За граждани на Пловдив - билети с 50% отстъпка ще се продават на 1, 3 и 5 юни - от 17:00ч, в Дом на културата “Борис Христов”.
Big Pulse Dance Alliance* е мрежата на едни от най-влиятелните фестивали и институции за съвременен танц в Европа. Един от основателите на мрежата е ONE DANCE WEEK, повече научете тук.
ЗА БИЗОН И МАРКО ДА СИЛВА ФЕРЕЙРА:
Под привидното спокойствие се надига революция, а лапите на звяра се отварят за прегръдка. Както в природата бизоните, тези символи на грубата сила, под дебелата си кожа са не страшилища, а лесна плячка, така и на сцената стереотипите се размиват до нови значения и форми, разкривайки друга вътрешна сила под пластовете на очакванията.
Португалският хореограф Марко да Силва Ферейра среща публиката с грубовати емоционални киборги, които не са способни просто да съществуват. Те умеят да усещат фините струни на докосването с мускулестите си тела, да разпознават ясно миризмите, да виждат с орлов поглед, да са подвластни на магията на емоциите.
Всички страдаме и се страхуваме, всички искаме да сме желани и да обичаме, да се впишем някъде, да принадлежим, но се оказваме затворени зад бронята на изолацията, заклещени в кутийките на самоопределението. В кръговрата на спектакъла БИЗОН се сблъскват истерия и меланхолия, животът е валс, а танцът съществува, за да въвлече всички ни в танго. Един постоянен пулс задава темпото под ехото на мелодиите на скритото в нас. Полът избледнява, за да освободи пространство за едно сурово, крехко и красиво съществуване.
Един от най-изтъкнатите таланти на Португалия, известен с вплитането на хип-хоп, стрийт и градски танци и теми в съвременните изпълнителски изкуства, този път Марко да Силва Ферейра търси каква чувствителност да създаде на сцената днес. От каква чувствителност имаме нужда? Докъде се простира интимното пространство? Как да правиш изкуство, ако ти е все по-трудно да се разбереш?
МАРКО ДА СИЛВА ФЕРЕЙРА
Роден в Санта Мария да Фейра, Португалия, Марко започва своята кариера в областта на танцовото изкуство през 2004-а. До момента работи с танцови компании, сред които Companhia de Dança do Norte, Tok’art (MADE IN TIME, 2011, и YOU NEVER KNOW HOW THINGS ARE GOING TO COME TOGETHER, 2012), и Instável (FUGA SEM FIM, 2011).
През 2012-а участва като изпълнител в проектите на хореографи и композитори като Хофеш Шехтер – Shelters, Елизабет Ламбек – XIT 211-A; Силвия Риймер – Anatomization в CCB boxnova; Виктор Уго Понтеш – Rendez-vous и A strange land. Пред 2009-а Марко печели първо място на платформата Eurobattlе в категорията “Нов стил”, както и телевизионното предаване You Think You Can Dance в Португалия.
Премиерата на първото му соло като хореограф – NEVOEIRO 21 – се състои в театър Campo Alegre в Порто през 2012-а. Спектакълът е представен на Solos Festival (Лисабон, Евора и Торес Ведрас), както и на международния фестивал за уличен театър Mais Imaginarius 2012 в Санта Мария да Фейра.
На следващата година, като част от Mais Imaginarius 2013, Марко представя отличения с награди site-specific солов спектакъл RÉPLICA…ÉPLICA…ÉPLICA. През юни същата година той създава творбата AILHA заедно с Виктор Уго Понтеш в рамките на творческа резиденция на 37.25-Núcleo de artes performativas и Walk&talk Azores festival.
Следващият спектакъл, създаден в съавторство с Мара Андраде, се нарича THROUGH MY FAULT, THROUGH MY FAULT, THROUGH MY MOST GRIEVOUS FAULT и е представен в рамките на Palcos Instáveis през октомври 2013-а и фестивала за съвременен танц GUIdance 2014.
Творбата LAND(E)SCAPE (2014), мултидисциплинарна колаборация с визуален артист и звукова инсталация, е представена на международния фестивал Imaginarius, а със спектакъла HU(R)MANO Марко да Силва Ферейра е избран да представлява португалските млади артисти и става част от селекцията на Aerowaves Twenty15. Работи като асистент – хореограф в пиесата Hamlet (2014) на Мала Воадора и във Veraneantes (2017) на Нуно Кардосо. Също така, Марко е артистичен помощник на Виктор Уго Понтеш в продукциите Se alguma vez precisares da minha vida, vem e toma-a и Carnaval (и двете през 2016).
В спектакъла BROTHER (2016) кристализира авторският дискурс за значенията и осмислянето на танца в съвремието, за създаването на връзки към произхода на танца и начертаването на нова линия от съвременното тяло. След премиерата в общинския театър Rivoli в Порто, спектакълът пътува из страната и зад граница, като е избран за част от селекцията на Aerowaves Priority Companies 2018.
С BISONTE (2019) Ферейра постава своя артистичен почерк в изкуствено лутане между истерията и меланхолията. Между 2018-а и 2019-а Марко е асоцииран артист на Общинския театър на Порто, а между 2019-а и 2021-а – в Centre chorégraphique National de Caen в Нормандия. През 2020-а той получава покана за създаде кратка продукция за Националната балетна трупа, озаглавена CORPOS DE BAILE. Спектакълът SIRI (2021) продължава сътрудничеството на хореографа с режисьора Жорже Жакоме, след като двамата създават продукцията ÍRIS (2015) – поглед към ограниченията на времето през образи, визуална конструкция и дискурса за паметта.
От няколко месеца насам Марко работи върху най-новото си сценично творение с работно заглавие CARCASS – продукция на Big Pulse Dance Alliance, ко-продуцирана от ONE DANCE WEEK. Допълнителна информация очаквайте скоро.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
''Най-доброто предстои!''. Пеевски сменя устава на ДПС в НДК (видео, снимки)
Депутатите ще разгледат Бюджет 2025 на 7 януари
PISA: Българчетата са най-функционално неграмотни в Европа. Къде сме година след теста
Орбан обвини имиграцията за нападението в Магдебург