Скорсезе, Спиблърг и Копола към Италия: Не превръщайте кината в молове

OFFNews 25 февруари 2025 в 18:54 4244 0
Копола, Лукас, Спилбърг и Скорсезе

Снимка Скрийншот

Копола, Лукас, Спилбърг и Скорсезе

Американският кинорежисьор от италиански произход Мартин Скорсезе и други творци подеха кампания за спасяване на историческите римски културни пространства, особено киносалоните, за които има риск да бъдат превърнати в молове, супермаркети и хотели, предаде АНСА.

Кампанията стартира под формата на писмо, адресирано до италианския президент Серджо Матарела и до италианския премиер Джорджа Мелони. То вече е подписано освен от Скорсезе, и от Стивън Спилбърг, Изабела Роселини, Лея Сейду, Алфонсо Куарон и Оливър Асаяс. Инициативата е освен на Скорсезе и на Френсис Форд Копола, Джейн Чемпиън, Уес Андерсън и Ари Астър.

В писмото се оправя призив Матарела и Мелони да направят така, че неработещите киносалони в Рим и на други места в страната, да не се превърнат в търговски площи.

От италианска страна преди няколко седмици безпокойство в тази насока изрази архитектът Ренцо Пиано, който е и пожизнен сенатор.

Досега писмото е било подписано и от Фани Ардан, Шон Бейкър, Уилям Дефо, Джеймс Франко, Дейвид Кроненбърг, Марк Ръфало, Джон Туртуро и др.

В писмото културните дейци призовават местата, призвани да са център на културно възраждане във Вечния град, да не бъдат превръщани в молове, хотели и супермаркети, защото това е неприемливо и ще представлява непоправима загуба за града. Това е и едно дълбоко опорочаване на богатата история на града, допълват културните дейци. Подобна трансформация би лишила от културно наследство идните поколения, се казва в призива.

Според Скорсезе, поставил първи подписа си под писмото, задължение на творците е да превърнат изоставените катедрали на културата в истински храмове и в места за духовна храна на настоящите и бъдещите поколения.

Виж още за:
    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    X

    ДА ПОГОВОРИМ ЗА ПАРИ: Тръмп и митата: Как промениха световната икономика? (епизод 3)