Над 300 нелоялни търговски практики в различни сфери е забранила Комисията за защита на потребителите (КЗП) през миналата година, съобщи председателят Димитър Маргаритов пред БНР.
Част от случаите касаят безопасността на храните и проверките са правени съвместно с Българската агенция по безопасност на храните. При телекомуникациите - областта, в която са значителна част от забранените практики - се е налагала намесата на Комисията за регулиране на съобщенията.
Сред големите пробиви на КЗП по отношение на телекомуникациите са съгласието на два мобилни оператора да налагат по-малки неустойки при предсрочно прекратяване на срочен договор, а според КЗП скоро се очаква това да направи и третият, срещу който продължава дело по заведен от комисията колективен иск в съда.
„Ако – както е и в другите подобни случаи – колективният иск приключи успешно и въпросната клауза, която предвижда да се плащат всички такси до края на договора като неустойка, бъде прогласена за нищожна, засегнатите от нея потребители ще имат право на обезщетение, съразмерно на претърпените от тях вреди”, разясни Маргаритов.
Според него България е на едно от средните места в Европа по отношение защитата на потребителските права.
От година на година потребителите у нас стават все по-активни, все по-добре познават правата си и са все по-склонни да ги отстояват. Ползата си виждат и търговците, които съзнават, че доволните клиенти са лоялни клиенти.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
ЕС прие правила за общи зарядни устройства USB-C
Разследването на падналия азербайджански самолет: Има следи от външна намеса
ЕС прие правила за общи зарядни устройства USB-C
Украйна е изпратила хуманитарна помощ на Сирия